2016-05-29, 12:10
Medlem
JumpingJacks avatar
Jag tittade på Nyhetsmorgon, högst ovilligt, och noterar att de Paula fortfarande har den irriterande och oprofessionella ovanan att ständigt blanda in sig själv, sina egna åsikter och vanor i alla frågor vilket faktiskt är totalt ointressant.

"Ja men alltså, jag tänker att om JAG hade förlorat min man så skulle JAG känna att JAG... och då skulle nog JAG känna MIG ganska ledsen bla bla bla" och i slutet på harangen om Tilde så finns det en liten fråga.
Jag antar att hon lagt sig till med den intervjustilen för att vara "mänsklig" och "medkännande" och ha ett "samtal" men hon framstår bara som självupptagen och står i vägen för intervjuobjektet.

TV4 borde skicka henne på en kurs i intervjuteknik. Eller i alla fall tala om för henne att det är den som intervjuas som är viktig, inte Tilde.
Citera
2016-05-30, 23:07
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag tittade på Nyhetsmorgon, högst ovilligt, och noterar att de Paula fortfarande har den irriterande och oprofessionella ovanan att ständigt blanda in sig själv, sina egna åsikter och vanor i alla frågor vilket faktiskt är totalt ointressant.

"Ja men alltså, jag tänker att om JAG hade förlorat min man så skulle JAG känna att JAG... och då skulle nog JAG känna MIG ganska ledsen bla bla bla" och i slutet på harangen om Tilde så finns det en liten fråga.
Jag antar att hon lagt sig till med den intervjustilen för att vara "mänsklig" och "medkännande" och ha ett "samtal" men hon framstår bara som självupptagen och står i vägen för intervjuobjektet.

TV4 borde skicka henne på en kurs i intervjuteknik. Eller i alla fall tala om för henne att det är den som intervjuas som är viktig, inte Tilde.

Det där känns klassiskt för nyhetsmorgon, de bryr sig bara om son egen PK-damm. Gud nåde den som går utanför den förutbestämda mallen.

Sen är ju Tilde och många andra på den kanalen så fruktansvärt korkade och egenkära.
Citera
2016-05-31, 01:23
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack

Det där var faktiskt riktigt intressant, för nu när du säger det så låter det väldigt bekant för just Tilde att överta centralpositionen i intervjuer när hon är den intervjuande. En otroligt självgod karaktärsbrist måste man nog säga, även om det säkert finns folk (finns ju folk för precis allting nuförtiden!) som istället tycker det är ett empatiskt drag att sätta sig in i andras situationer...
Citera
2016-05-31, 01:25
Medlem
soligts avatar
Hon sa ingenting när Tone (väder tone) vek ut sig i slitz. Men hon själv grenslar en jetski i bikini..
Hon är väldigt mesig som vill bli folkkär
Citera
2016-05-31, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Hon sa ingenting när Tone (väder tone) vek ut sig i slitz. Men hon själv grenslar en jetski i bikini..
Hon är väldigt mesig som vill bli folkkär

Varför skulle hon säga något om det? Hon har ju själv gjort det.
Citera
2016-05-31, 15:45
Medlem
Tycker hon är fullständigt vidrig som ankare på nyhetsmorgon. Hon verkar tala till bäbisar med sina personliga inlägg. Inte konstigt kanske då jag vet från mycket säkra källor att hon gick ut skolan med mer sträcka än 1or.
Fullständigt otroligt att en sån nolla får ha jobbet kvar. Fast hon jobbar ju med en annan nolla.
Citera
2016-06-11, 15:44
Medlem
Garderobs avatar
Har hon någon utbildning? Presenteras som ”journalist” i Expressens nöjes-bilaga. Läser samtidigt att hon för tio år sedan var ”33-årig trebarnsmamma” (två pappor och separerad från båda).

Citera
2016-06-11, 16:44
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Har hon någon utbildning? Presenteras som ”journalist” i Expressens nöjes-bilaga. Läser samtidigt att hon för tio år sedan var ”33-årig trebarnsmamma” (två pappor och separerad från båda).

Innan hon började som programledare utbildade sig Tilde de Paula till journalist på Södra Vätterbygdens folkhögskola.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tilde_de_Paula_Eby
Citera
2016-06-11, 18:16
Medlem
Enligt egen utsago i rollen som programledare i TV4, så erhöll hon svenskt medborgarskap vid 21 års ålder (ca 1993 alltså).

@ 02:36
http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3402981
Senast redigerad av iconicatab 2016-06-11 kl. 18:22.
Citera
2016-06-12, 01:44
Medlem
Garderobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Innan hon började som programledare utbildade sig Tilde de Paula till journalist på Södra Vätterbygdens folkhögskola.
Tragikomiskt är det. En vulgo-söt uppsyn kompenserar för både formell utbildning och reell kunskap om man ska vara ”journalist” på TV4. Det hade inte bekymrat mig alls om det inte vore för att alldeles för många vuxna människor tror att personer som Tilde de Paula vet vad de pratar om. ”Journalister” som ”arbetar” alldeles för nära det som är på allvar och på riktigt när deras kompetens på sin höjd räcker till underhållningsprogram av typen Fångarna på fortet.
Senast redigerad av Garderob 2016-06-12 kl. 01:50.
Citera
2016-06-12, 10:37
Avstängd
Faronstreams avatar
Jävlar vad många som ogillar Tilde de paula här inne, eller ja ogillar hennes personlighet. Tycker hon är en väldigt neutral och enkel person som inte tjafsar emot i onödan och anpassar sig mycket bra till de gäster som är i TV4 studion ( främst de som kommer och skrapar triss). Ser också bra ut för sin ålder och bekvämt röstläge när hon pratar, finns inga större fel på henne
Citera
2016-06-12, 10:37
Medlem
PiusXIIIs avatar
Jämfört med Annika Jankell som också var programledare på Nyhetsmorgon framstår hon som något av ett geni. Men bara i jämförelse med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in