Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-12, 22:19
  #289
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faronstream
Jävlar vad många som ogillar Tilde de paula här inne, eller ja ogillar hennes personlighet. Tycker hon är en väldigt neutral och enkel person som inte tjafsar emot i onödan och anpassar sig mycket bra till de gäster som är i TV4 studion ( främst de som kommer och skrapar triss). Ser också bra ut för sin ålder och bekvämt röstläge när hon pratar, finns inga större fel på henne

Håller fullständigt med. Folk verkar ha missuppfattningen att det skulle krävas någon sorts begåvning i journalistik för att leda ett morgonsoffaprogram.
Citera
2016-06-13, 12:35
  #290
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jämfört med Annika Jankell som också var programledare på Nyhetsmorgon framstår hon som något av ett geni. Men bara i jämförelse med henne.

Nejdu, fyfan, Jankell är en mogen, varm och genuin människa i bjärt kontrast till Tilde de Paula som är en osedvanligt dålig kombination av omogenhet och förnumstighet.
Citera
2016-06-13, 13:42
  #291
Medlem
Varför ska man ha journalistutbildning överhuvudtaget för att leda ett tv-program? Lite sunt bondförnuft, nyfikenhet och social fallenhet borde räckas? Fakta och frågor är ju i alla fall sammanställt av en redaktion från början.

Personligen tycker jag ofta Tilde framstår som korkad, men det är också en del av hennes charm och får oss tittare att känna oss smarta. Ett gott exempel på när det funkar är t ex det som en postare här framhöll i mars som tecken på hur korkad hon var:

Att Tilde inte visste vad "pickla" betyder.

Nä, hon kanske inte hänger med i mattrenderna i StorStockholm, hon kanske säger "lägga in" som det heter på svenska. Det verkar vara först efter årsskiftet 2015-16 blev hippt att "pickla" sin rödlök.

Eller kanske var det en förberedd fråga från redaktionen, eller Tildes egen folkhögskoleutbildning blandad med erfarenhet som sa att hon bör ställa frågan?

Det hade varit hundra gånger jobbigare om Tilde sagt: "Ja, gud ja, i min familj har vi "picklat" i flera år. Det är så gott. Vi äter ekologiskt också."

För många tror ju detta att "pickla" är något nytt påfund...Eller stör oss på fjantkockarna som säger "pickla".

I övrigt är jag inte mycket för Idol-Leila men tycker hon gjorde ett bra jobb när hon hoppade in i nyhetsmorgon.

Allt är bättre än Peter Jidhe.
Citera
2016-06-23, 07:06
  #292
Medlem
Bara en idiot skulle döma en person genom vad man ser på tv. Det finns så mycket som spelar in så det säger egentligen ingenting.

Tilde är däremot jäkligt snygg för sin ålder
Citera
2016-06-24, 16:02
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertHaschberg
Bara en idiot skulle döma en person genom vad man ser på tv. Det finns så mycket som spelar in så det säger egentligen ingenting.

Tilde är däremot jäkligt snygg för sin ålder
Motsäger du dig själv inte jäkligt mycket där?

Programmet hon leder heter NYHETSmorgon. Då kan man inte ha nån Bolibompawannabe som programledare som hela tiden kommer med subjektiva omdömen.
Citera
2016-06-25, 12:40
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tretyak
Motsäger du dig själv inte jäkligt mycket där?

Programmet hon leder heter NYHETSmorgon. Då kan man inte ha nån Bolibompawannabe som programledare som hela tiden kommer med subjektiva omdömen.

Det kanske är scriptat som all annan skit på TV?
Citera
2016-06-25, 16:07
  #295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertHaschberg
Bara en idiot skulle döma en person genom vad man ser på tv. Det finns så mycket som spelar in så det säger egentligen ingenting.

Tilde är däremot jäkligt snygg för sin ålder
Nej,precis.Man skall inte döme en person genom vad man ser på TV.
En TdP utan TV-smink ser ut ungefär som en latinsk kvinna gör i den åldern som levt ett hårt liv både på jobbet och äktenskapen...
Citera
2016-06-26, 16:29
  #296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Nej,precis.Man skall inte döme en person genom vad man ser på TV.
En TdP utan TV-smink ser ut ungefär som en latinsk kvinna gör i den åldern som levt ett hårt liv både på jobbet och äktenskapen...
Det är väl för fasen inte hur hon ser ut folk retar sig på utan vad och hur hon oratar. Dvs som en bäbis.
Citera
2016-09-28, 09:19
  #297
Medlem
Skogswalds avatar
När jag satt med damen härhemma och gluttade Nyhetsmorgon nu för bara en liten stund sen utbrast hon plötsligt "Jävlar, Tilde visar mycket idag!", och pekade på en sådan halvt genomskinlig tröja som tycks verka vara ett allmänt populärt plagg idag. Hon tillade "Hon är väl nöjd med sin förstoring!" och jag fann mig själv sittande som ett levande frågetecken. Inte tycker jag det ser ut som att kvinnan har gjort nåt kirurgiskt. Har jag missat nåt nummer av Hänt-Extra månntro?
Citera
2017-01-28, 01:54
  #298
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
En TdP utan TV-smink ser ut ungefär som en latinsk kvinna gör i den åldern som levt ett hårt liv både på jobbet och äktenskapen...

Såg den här kvinnan i tunnelbanan för ett tag sen då hon var relativt osminkad, trött, uttråkad och allmänt blek, liten är hon också. Kände knappt igen henne från morgon-TV.
Citera
2017-01-28, 02:44
  #299
Medlem
hon ära väll 50 + nu så det är väll inget o bli chockad av
Citera
2017-01-28, 08:06
  #300
Medlem
PiusXIIIs avatar
Ingen kan säga baaka som Tilde de Paula.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback