2016-06-11, 23:54
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Nja .... vet inte det. Men NÅGOT måste göras i alla fall. Tänk på killen på västkusten som mördade sin bäste vän vid parmiddagen. Fått lite "vård" men inte mer..... psykiatrin idag är under all kritik!! Till fara och skada för alla.
Det värsta är att vara både psykiskt sjuk/instabil och samtidigt alkoholiserad. Psyket vill absolut inte ha med alkisar att göra, och alkvården vet inget om psykiatri och tycker att den vårdsökande ska till psyket. Intygas härmed av en som arbetat inom psykvården Stockholm.
Citera
2016-06-11, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nittonhundraett
Utan å lägga för stor vikt vid hunden.. Den används inom olika områden(också polis å militär) så den har nog bra med kapacitet. Hur är det om man är drog/anabola-påverkad, hur mkt känner man om man blir hundbiten? Kanske han fortsatte misshandla trots hunden?

Han har ju lagt ner möda på strafflindrig redan INNAN han slog ihjäl Lotta. Hade hunden ens åstadkommit minsta skada på honom garanterar jag att vi hade vetat om det.
Citera
2016-06-12, 00:12
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det var nog högst sannolikt ett "planerat" besök på psyk från hans sida. Jag tror att den dag Lotta dumpade honom satte han sitt mål. Villkorlig frigivning, förberedelser (psykbesöket), och slå ihjäl Lotta samt ringa polisen och anmäla sig själv.
Jag tror att din teori är helt korrekt, och jag förväntar mig fortsättningsvis lika briljanta analyser som de du framfört i "Lisa-tråden"!
Citera
2016-06-12, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag tycker också att det är märkligt, men vi kan ju bara spekulera då Lotta inte kan ge sin version varken nu eller senare i FUP.
Kanske hunden var inlåst i ett annat rum, trots att det låter helt galet. Hon kanske trodde att konflikten kunde lösas genom att inte trappa upp något emot dåren Martin?
Hon öppnade ju enligt uppgift t.ex.ytterdörren. Han kanske stod där utanför och fjant-lallade om att han bara ville prata lite, och att han tyvärr hade tvingats bryta upp porten för att kunna komma in?

Av respekt emot Lotta tänker jag inte spekulera i något slags "tycka-synd-om-busen-kort", vilket om det ens existerade är något som jag ju absolut inte har det minsta med att göra!

Grannarna borde kanske ha hört både skrik och hundskall, men det kanske framkommer mer i FUP?

Känns enormt viktigt att inte enbart Martins uppgifter kommer att sätta dagordningen för vad som ledde fram till det djävulska slutresultatet i den kommande rättegången.

Man blir så förbannad att jag snart måste kasta bort nyckeln till vapenskåpet!

Med tanke på att Lotta inte ville vara utan sin hund så till den grad att hon inte ville bo i skyddat boende som inte accepterade husdjur, tror jag hon stängde in hunden när MGM kom på besök.

Det sägs i tråden att någon sagt att hon verkar ha öppnat sin dörr för honom och före det har han krossat en ruta till flerfamiljshuset och på så vis tagit sig in i porten. Lotta blev väl skärrad, tänkte att hon måste snacka med honom och försöka få honom att lugna ned sig och samtidigt så ville hon förmodligen skydda sin hund och stängde därför in den?

Jag tror inte alls den teorin är omöjlig, hunden beskrivs som hennes bebis av exet (det snälla exet alltså) och ingen skulle vilja att ens bebis såg eller hörde bråk med en stalker. Hon tänkte väl att om hunden skulle börja skälla och gny skulle han bara sparka ihjäl den.
Citera
2016-06-12, 00:26
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tycker du och T34Panzer
Har "gafflat" in honom rätt bra.

Är han botbar över huvud taget?

Nope.

En cocktail av ADHD och Borderline personlighetsstörning (psykotisk sådan) är som jag skrev tidigare en dödlig kombination.
(Leder oftast till självmord, som i min väns fall.)

GM verkar dock ganska uppenbart ha "levt för" att skada/ha ihjäl andra människor - vilket inte stämmer överens med min uppfattning om just de två diagnoser jag nämnde.

Jag tror att GM har något annat än ADHD med Borderline av den psykotiska varianten.

Låter ju mer som någon Anti-social personlighetsstörning, någon störning som inte omfattar självskadebeteende (typ skära sig i armarna och dylikt) eller suicidalt beteende.

Tror att GM anser att det är "fel på alla andra" och att GM inte verkar vara den typen som avlivar sig själv.

De som tar livet av sig brukar i regel inte hålla sig själva så högt upp i skyarna om du förstår vad jag menar.. de brukar ta all världens skuld, skam, ånger och ångest till den graden att de inte står ut med att leva.
Alltså lägger - för mycket - skuld på sig.
(Varav många inte ens har gjort andra illa över huvud taget i livet)

Till och med min vän hade förmågan att inse sina tillkortakommanden med sina svåra diagnoser.. GM belastar nog inte sig själv med ånger, skam och skuld.. kort sagt.

Med detta menar jag att GM måste ha någon form av narcissistisk störning - pick your choice:
Anti-social personlighetsstörning, Narcissistisk personlighetsstörning, Psykopat.

Typ.

Är ju svårare att "bota" en sådan person som aldrig anser sig ha gjort fel.

Medan många andra som lider av annan svår psykisk ohälsa är "självsanerande".

Ville bara påpeka skillnaden mellan min vän där och GM i detta fallet - trots att de har (hade) många, många gemensamma drag.
Senast redigerad av BallsMan 2016-06-12 kl. 00:35.
Citera
2016-06-12, 00:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Du har alltså ingen aning om att det är praxis i Sverige att släppa fångar efter de avtjänat 2/3 av straffet? Det är inte oförklarligt....

Justitierådet Agneta Bäcklund har nu fått regeringens uppdrag att se över lagstiftningen.
Återfallsrisk vålds- eller sexualbrott kan stoppa en villkorlig frigivning.

Så det är en tidsfråga innan samhället sätter stopp för den här typen av grisar.
Däremot skulle man sett till så hon fick ett personskydd då han släpptes. Det är liksom inte fritt fram för våldsdårarna att ha några rättigheter. Och definitivt inte villkorlig frigivning. Bara hoppas han tar livet av sig, så vi slipper betala all vård han ska ha.
Senast redigerad av Moosky 2016-06-12 kl. 00:32.
Citera
2016-06-12, 00:28
Medlem
AdFontess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Han kan ju varit "lugn" när han kom dit, hälsat på hunden och sedan stängt in den i ett rum, och SEN börjat dödsmisshandeln...

Eller är det hon som stänger in den, kanske av ren vana, innan man t.ex. öppnar dörren åt nån. Inte är det ovanligt att man kanske gör så med vissa hundraser, av ren tänk på säkerhet, även hundens.

Vet att jag en gång tittade på en hyreslägenhet, precis så var det lägenhetsinnehavaren hade stängt in hunden i sovrummet. Det var inget konstigt med det.
Citera
2016-06-12, 00:29
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Tack för det dip.

Och fader okänd?

Nejdå, delägare i ett kommanditbolag:
https://www.ratsit.se/19490305-Rolf_Gunnar_Jonsson_Sollentuna/MhmBwX1EXLTgLECDDDlOWrUiNbym5x3NQwt7e3Gjz4Q
Citera
2016-06-12, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan

Jag tror att GM har något annat än ADHD med Borderline av den psykotiska varianten.

Citat:
Han anses enligt den psykologiutredning som gjorts på honom ha diagnosen antisocial personlighetsstörning och psykopati. Han har även diagnosen ADHD

behöver inte ens ha läst psykologi a för att läsa in det i hans beteende.
Citera
2016-06-12, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag tror att din teori är helt korrekt, och jag förväntar mig fortsättningsvis lika briljanta analyser som de du framfört i "Lisa-tråden"!

Tack. Men det engagemanget är nog svårt att åstadkomma.

GM i detta fall tycker jag mest sadistiskt vill ta ihjäl någon. Dom behöver inte ens komma i hans väg, utan han söker själv upp sina offer redan innan han manipulerat sig fri från fängelsevistelsen för sitt senaste mord.

Dock inte vem som helst utan någon som han lurat i sin fälla. Sitt utsedda nästa offer.
Citera
2016-06-12, 00:44
Bannlyst
Jag kollade google maps där pappan till mördar-Martin bor och kanske det är pappan som meckar med bilar på bilden?

http://i.imgur.com/0sYeAdp.jpg
Citera
2016-06-12, 01:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Jag kollade google maps där pappan till mördar-Martin bor och kanske det är pappan som meckar med bilar på bilden?

http://i.imgur.com/0sYeAdp.jpg

Kommanditbolaget LARJ finns i Malmö och sysslar med:
Verksamhetsbeskrivning
Tävlingsverksamhet inom travbranschen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här