2016-06-11, 18:33
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
I Finland har man följt fallet Lisa Holm med intresse på att vilket nationalitet mördaren hade. Om det hade varit ett finsk arbetare hade han aldrig kunnat fällas p.g.a. materialet som åklagaren presenterade. Däremot en muslin som mördare hade ingen ifrågasatt, det hade tagits som ett inlägg i flyktingspolitiken.

Finsk media ger ännu tydligare den omsvängningen som svensk media gjorde. Först var det inga bevis alls och sedan beviset var övertygande. I debatten är man övertygat att fallet är inte slut. Man oroar att den verkliga mördaren, som inte är Nerius, går fri, kan slå till på nytt, efter att han lyckades komma undan så här lätt. Läs gärna, Google hjälper med översättning

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=3&t=18922&p=757061#p757061
Vem i Finland, förutom du själv, oroar sig för att "den verklige mördaren kan slå till på nytt"?
Har du verkligen skänkt offret, menar då Lisa, en äkta tanke eller känsla? Oroar du dig - i verkligheten - för nya offer, är det inte bara Nerijus och Irina som får räknas som offer i din värld?
Du länkar till ett finskt forum, typ FB, där det är du själv som skriver samma svammel som här, är det DU som är finsk media?

En av mina bästa vänner bor i Finland och hon har inte alls hört talas om den här debatten som du påstår förekommer i Finland om LH-fallet. Blandar du ihop "finsk media-debatt" med vad du och likasinnade skriver på något forum?

Ungefär som om någon i Finland skulle säga att "i Sveriges media-debatt tror man att NB är oskyldig, att polis och militär är skyldig och att Lisas far är en elak typ som döljer något - för det skriver nopomil och sisotalo om på Flashback".

Ditt viktigaste argument för att NB skulle vara oskyldig är Heliga Irinas hand på bibeln inför sitt vittnesmål i HR.
Du har också framfört många gånger hur Irina blivit riktigt illa behandlad av den svenska polisen vid förhören, speciellt vid förhören i början när hon pratade på mera spontant innan hon blivit indoktrinerad av Nerijus och Rönnbäck och sen ljög friskt och hjärtlöst i syfte att rädda sin mördare till man.

Då har jag en fråga till dig;

Vilken behandling tror du att Irina själv tycker är jävligast av följande två alternativ?

1. När hon blev förhörd av den svenska polisen?

2. När Nerijus försöker skylla ifrån sig mordet på henne och Aivaras?
Senast redigerad av magiciadehex 2016-06-11 kl. 19:27.
2016-06-11, 18:56
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om jag inte mins helt fel nu så va läkaren som hjälpte till
att ta ut Lisa ur skåpet, samma läkare som straxt innan
tagit blodprov på dom misstänkta.

Nu tror jag inte att hon har planterat NBs blod/DNA på Lisas
kläder, men omöjligt kanske det inte är.

Jaha, nu är läkaren inblandad också!

Nyss var det en enstaka korrupt polis, men läkaren samarbetar väl. Så läkaren har tagit blodprov på NB ( dom gör inte det så ofta annars, doktorerna, dom ordinerar prover) och sedan skyndat sig till Lisas kropp och där lyckats droppa blod (från ett provrör?) utan att någon såg henne.

Hur fick hon tag i jackan? Den låg inte där Lisa låg.
2016-06-11, 19:33
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jaha, nu är läkaren inblandad också!

Nyss var det en enstaka korrupt polis, men läkaren samarbetar väl. Så läkaren har tagit blodprov på NB ( dom gör inte det så ofta annars, doktorerna, dom ordinerar prover) och sedan skyndat sig till Lisas kropp och där lyckats droppa blod (från ett provrör?) utan att någon såg henne.

Hur fick hon tag i jackan? Den låg inte där Lisa låg.

Vissa har sett för mycket på film (menar inte dig) så i deras värld tror de att verkligheten är som på film.
De har visst glömt IB,s DNA,men läkaren kanske grävde i IB,s trosor också för att kunna plantera.
IB medgav ju vid ett tillfälle att hon hade mycket flytningar just denna vecka. Läkaren samlade väl upp lite

Vad säger ni som inte tror NB är mördaren-hur fick någon tag på IB,s sekret? eller kanske hon samarbetar för att bli av med sin försörjare?
2016-06-11, 19:38
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Du har rätt Google klarar inte finska gramatiken. Jag skriver jag samma saker som här, men i Finland kan man ta upp hotbilden efter att Nerius har dömts och den riktiga mördaren springer fritt.

Jag resonerar på andra debattörers begäran varför pappa Holm agerar så aggressivt.

FÖR HELVETE MÄNNISKA!!!

Hur tror du att en som har fått sin dotter mördad hade reagerat?
2016-06-11, 20:15
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
FÖR HELVETE MÄNNISKA!!!

Hur tror du att en som har fått sin dotter mördad hade reagerat?
Du har helt rätt, hur i helvete kan man ifrågasätta att Lisas pappa reagerade och visade känslor?
2016-06-11, 20:40
Medlem
sisotalos avatar
Frågan om Stefan Holms agerande kan diskuteras i finsk forum, men inte här. Jag vet faktiskt inte vad man överhuvud kan diskutera eftersom debattörerna går hela tiden på person och ställer retoriska frågor.

Mitt senaste inlägg tog fram den ända personen som vittnar om negativa egenskaper on Nerius, jaktchefen Marcus. Övrigt den allmänna meningen hos folk som känner Nerius personligen är, som Gustav Jansson utryckte det: Absurd, att han skulle vara sexual mördare. Han som onanerar på sin arbetsplats och även bajsar. Åklagarens bevis på sexualbrott är skrattresande. Den riktiga mördaren hade säkert en stark motiv, inte sexuell.

Jag ska ta en lill semester på Kinnekulla och höra vad folk säger. Finns det här någon som har gjort det? SR-konflikt gav en liten aning om detta.
2016-06-11, 21:32
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Hur kan det komma sig ?

Bra fråga.
Dom har vunnit laga kraft, men den dömde är (troligtvis) fortfarande under placeringsutredning, vilket kan ha sin förklaring däri.
Det är också klart möjligt att byssjan finns kvar hos räddningstjänsten i Skövde.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Svårt att se någon vettig anledning till att det fortfarande är avspärrat. Personligen tycker jag dom skulle riva ner den delen t.ex. på årsdagen tycker jag. Det hade varit passande.
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om inte annat så håller det nog nyfikna borta.
Att det skulle ha någon juridisk/praktisk betydelse tror jag inte.

Om AJ ombetts men skippat att plocka ner band och lappar i eget syfte, ligger han pyrt till.
Jag tror dock avspärrningen är aktiv fortfarande, för slaktrum/mjölkrum-sektionen ser faktiskt bommad ut.
Avspärrningsband är en sak, men 15 §-lappar innebär juridiskt att polisen förutom att det är spärrat, fortfarande har slaktrummet i beslag - tillgängligt för polis.

Kvällens tips blir att av den ena orsaken eller den andra, kommer den där delen av byggnaden så småningom plockas ner. Vilket jag också hoppas ganska innerligt. Om inte bara för Lisa´s anhörigas skull, men även för hennes kollegors och arbetsgivares skull som har det där i blickfånget ständigt.

Edit
Kvällen andra tips är att inte bry sig om tomtar & troll, hur mycket det än svider i ögonen att läsa vissa resonemang.. Jag personligen tycker att det bråkats tillräckligt i denna tråd på bekostnad av Lisa och hennes anhöriga. Dom är värda att man inte bryr sig om ogörande skribenter.
Senast redigerad av rotesau 2016-06-11 kl. 21:35.
2016-06-11, 21:32
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Frågan om Stefan Holms agerande kan diskuteras i finsk forum, men inte här. Jag vet faktiskt inte vad man överhuvud kan diskutera eftersom debattörerna går hela tiden på person och ställer retoriska frågor.

Mitt senaste inlägg tog fram den ända personen som vittnar om negativa egenskaper on Nerius, jaktchefen Marcus. Övrigt den allmänna meningen hos folk som känner Nerius personligen är, som Gustav Jansson utryckte det: Absurd, att han skulle vara sexual mördare. Han som onanerar på sin arbetsplats och även bajsar. Åklagarens bevis på sexualbrott är skrattresande. Den riktiga mördaren hade säkert en stark motiv, inte sexuell.

Jag ska ta en lill semester på Kinnekulla och höra vad folk säger. Finns det här någon som har gjort det? SR-konflikt gav en liten aning om detta.

För det första så handlar tråden om den brutalt mördade Lisa Holm av Nerijus, inte om Stefan Holm, Lisas pappa.
Det är inte Stefans agerande som har brutalt avrättat sin dotter, Han visar bara de känslor och sorg som vilken normal människa skulle ha gjort.

Att du med den utbildning som du påstår att du har inte fattar det är en gåta.
Den riktiga mördaren är Nerijus och hans motiv var just sexuell sadistiskt, det vitnar ju flera fynd på, som tejp över huvudet, hängning och blottad kön och bröst. Märkligt att en docent inte kan inse fakta.
2016-06-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Du har helt rätt, hur i helvete kan man ifrågasätta att Lisas pappa reagerade och visade känslor?
Jag har sagt detta förut.

Pappans självbehärskning är väl närmast övermänsklig. Jag tycker att rätten skulle tåla att släppa fram mera känslor, som i USA. Nu upprätthålls ett artificiellt lugn, som på ett symposium om Stagnelius dikter, medan samtalet avhandlar vinkeln på strypmärkena på den nyss levande kvinnans hals. Det ska väl föreställa saklighet och respekt - känslosamhet är det värsta svensken vet.

Situationen är ju grotesk och sprängfylld av underkvävda känslor. Lisas pappa sitter där som målsägare och anklagelsen gäller det ofattbara brottet av svaranden att beröva honom och familjen deras älskade dotter (och henne hennes liv, men detta kan hon inte själv tala för). Han borde tvärtom fått ordet och tillåtits rikta sina känslor direkt till motparten. Dramatiskt, visst, men genuint och verkligt.
2016-06-11, 21:57
Bannlyst
Citat:
Du har rätt Google klarar inte finska gramatiken. Jag skriver jag samma saker som här, men i Finland kan man ta upp hotbilden efter att Nerius har dömts och den riktiga mördaren springer fritt.

Jag resonerar på andra debattörers begäran varför pappa Holm agerar så aggressivt.
Kan du vidareutveckla hur den som fått sin dotter just mördad varit aggressiv?
på vilket sätt?
-Vad har du för stöd för aggressiviteten?
-Du brukar väl mest komma med språkligt knepiga funderingar om knepiga händelser som bara har halvt stöd i bästa fall. Men du är förvånansvärt liksidig i vinkeln av dina avvikelser, så någonstans stämmer du av din förmåga att trolla i varje fall.
2016-06-11, 22:01
Medlem
Citat:

Du svarar ju inte på en enda konkret fråga.

Vem är "Den riktiga mördaren" då ? Inte NB har vi förstått. Brodern ? Irina kan du väl inte mena, hon den rena och plågade ?

För min del behöver du inte redovisa skvallret du kommer att samla upp på din lillsemester.
2016-06-11, 22:51
Medlem
Citat:

Håller med. Mördare hade en stark motiv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in