2016-06-10, 21:28
Medlem
Lotsos avatar
My Big Fat Greek Wedding (2002)

Tänkte se denna så uppföljaren kommit ut och inte sett denna innan. Tur var så fanns den tillgänglig på Netflix.

http://www.imdb.com/title/tt0259446/?ref_=nv_sr_2
Citera
2016-06-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Tänkte ta och se Gus Van Sants Columbinemassakern-inspirerade Elephant från 2003. Det blir min sjätte film av regissören och jag har relativt höga förväntningar. Guldpalmenvinnare och allt ju.

1. Du är i fel tråd om du vill diskutera filmrekommendationer.
2. Det finns uppenbarligen människor som gillar att se äldre och/eller smalare filmer. Gissningsvis vet du inte särskilt mycket om filmkonst och tror att man endast ser filmer för att slappna av eller för att få lite lättsmält underhållning.

1. Kanske har du rätt i att jag är i fel tråd då samma användare rekommenderar uråldriga filmer inlägg efter inlägg. Kollar man även IMDB länken så ligger betygen på dessa filmer runt 4-6 vilket jag inte anser vara sevärt öht.

2. "Filmkonst"... När jag ser en film vill jag bli underhållen. För det är väl det de handlar om? Jag är ingen estet som går på museum och tittar på tavlor som en 3åring mycket väl kunde ritat och tycker den är "magnifik". Får se om jag kan hitta en annan tråd där folk ger förslag om faktiska sevärda filmer och inte bara "konst" och stumfilm som majoriteten idag faktiskt inte glor på.

Som sagt, Leo dag idag och där finns en hel del BRA filmer som inte är i svartvitt och tåls att ses igen. Börjar med Shutter Island.
Citera
2016-06-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Criminal
Förstår inte riktigt folk som rekommenderar filmer ifrån åren ~1936 och där omkring. Man får en känsla av att folk försöker verka viktiga genom att uppskatta ohyggligt gamla filmer.

Ja, man ska inte underskatta hur sjukt viktigt det är att bygga upp sin hipster-cred på ett anonymt forum som har trettio skribenter.
Citera
2016-06-10, 21:37
Medlem
Situationss avatar
Citat:
1. Kanske har du rätt i att jag är i fel tråd då samma användare rekommenderar uråldriga filmer inlägg efter inlägg. Kollar man även IMDB länken så ligger betygen på dessa filmer runt 4-6 vilket jag inte anser vara sevärt öht.

2. "Filmkonst"... När jag ser en film vill jag bli underhållen. För det är väl det de handlar om? Jag är ingen estet som går på museum och tittar på tavlor som en 3åring mycket väl kunde ritat och tycker den är "magnifik". Får se om jag kan hitta en annan tråd där folk ger förslag om faktiska sevärda filmer och inte bara "konst" och stumfilm som majoriteten idag faktiskt inte glor på.

Som sagt, Leo dag idag och där finns en hel del BRA filmer som inte är i svartvitt och tåls att ses igen. Börjar med Shutter Island.

Är det helt omöjligt att förstå att ALLA inte ENBART ser på mainstream- och Hollywoodfilmer? Det finns så oerhörtt mycket film som inte är producerad i drömfabriken de senaste decennierna och då man besöker ett subforum borde man vara kapabel att räkna ut att det finns människor där som har en relativt smal filmsmak och därmed är intresserade av att se och diskutera andra filmer än reboots, storproduktioner och mainstreaminriktade popcornrullar. Jag säger inte att man inte kan diskutera och gilla även de filmerna (vilket många uppenbarligen gör) men det är aningen, eh, korkat att vräka ur sig åsikter gällande ett ämne man tydligen inte vet särskilt mycket om.

Jag skulle ju liksom inte hoppa in i någon jazztråd och gnälla om att folk inte bara skriver om Adele och de låtar som finns i Spotifys generiska jazzlistor då jag inte är någon jazzlyssnare.
Citera
2016-06-10, 21:41
Medlem
Cell med John Cusac och Samuel l Jackson i huvudrollerna. En zomiberulle helt ok. 4/5.
Citera
2016-06-10, 21:46
Bannlyst
Citat:
Förstår inte riktigt folk som rekommenderar filmer ifrån åren ~1936 och där omkring. Man får en känsla av att folk försöker verka viktiga genom att uppskatta ohyggligt gamla filmer. Missförstå mig inte, det finns gamla bra filmer också men vad gemene man verkligen vill ha tips om är nog säkerligen "aningen" nyare filmer.

Jag rekommenderar starkt Sacha Baron Cohens nya film "Grimsby". Vid flertal tillfällen så skratta jag så jag grät.

Rekommenderar även Now you see me.

Ska dock påpeka att ingen av dessa är top filmer som ger en wow upplevelse men väl så sevärda. Särskilt den förstnämnda.

Nu blir det Shutter Island. Tåls att ses igen. Känns som en Leo dag idag.

Det finns bra filmer inom alla åren, men det finns också dåliga, förr kollade jag väldigt lite på "gamla" filmer, men med tiden så har jag tittat på många filmer som är gjorda innan 50-talet i alla fall som är direkt grymma, precis som det finns mästerverk idag mera, men film hade en annan konst förr ändå.
Citera
2016-06-11, 00:25
Avslutad
the apartment 1960 för projekttråden
Citera
2016-06-11, 05:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
P.g.a av värk i foten som då är i gips och klockan är tidigt och man behöver sova så tror jag denna film är sövande.

http://www.imdb.com/title/tt0775440/
Citera
2016-06-11, 10:58
Medlem
chessjamts avatar
Werckmeister harmóniák (2000) blir det nu. En film från eliminationleken.
Citera
2016-06-11, 11:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Lite egentid nu och slå på en thriller - Blackway
Citera
2016-06-11, 11:30
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Jonathan Demmes debutfilm Caged Heat från 1974.
http://www.imdb.com/title/tt0071266/
Citera
2016-06-11, 12:31
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Werckmeister harmóniák (2000) blir det nu. En film från eliminationleken.
Kul! Läser gärna ett omdöme

OnT:
Min dator har lagt av och jag har mer eller mindre sett allt i min fysiska samling så det blir begränsat med film den närmsta tiden. Ikväll blir det dock The Neon Demon (2016) som jag har sett fram mot ett tag.
Senast redigerad av BlackMetal 2016-06-11 kl. 12:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in