Citat:
Ursprungligen postat av
Situations
Tänkte ta och se Gus Van Sants Columbinemassakern-inspirerade Elephant från 2003. Det blir min sjätte film av regissören och jag har relativt höga förväntningar. Guldpalmenvinnare och allt ju.
1. Du är i fel tråd om du vill diskutera filmrekommendationer.
2. Det finns uppenbarligen människor som gillar att se äldre och/eller smalare filmer. Gissningsvis vet du inte särskilt mycket om filmkonst och tror att man endast ser filmer för att slappna av eller för att få lite lättsmält underhållning.
1. Kanske har du rätt i att jag är i fel tråd då samma användare rekommenderar uråldriga filmer inlägg efter inlägg. Kollar man även IMDB länken så ligger betygen på dessa filmer runt 4-6 vilket jag inte anser vara sevärt öht.
2. "Filmkonst"... När jag ser en film vill jag bli underhållen. För det är väl det de handlar om? Jag är ingen estet som går på museum och tittar på tavlor som en 3åring mycket väl kunde ritat och tycker den är "magnifik". Får se om jag kan hitta en annan tråd där folk ger förslag om faktiska sevärda filmer och inte bara "konst" och stumfilm som majoriteten idag faktiskt inte glor på.
Som sagt, Leo dag idag och där finns en hel del BRA filmer som inte är i svartvitt och tåls att ses igen. Börjar med Shutter Island.