2016-06-11, 08:50
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Nån som vet när obduktionsbilderna släpps? Människor leker intresserade i 24 timmar och sen är det bara rycka på axlarna och invänta nästa kvinnomisshandel som tar livet av en kvinna.

Dom bör släppa obduktionsbilderna på Lotta så folk kan börja inse allvaret speciellt åklagare som släppte han i första taget och därefter nästan var delaktig i att Lotta dödades.

Släpp obduktionsbilderna.
Obduktionsbilderna kommer garanterat INTE att varken släppas nu eller senare, och de kommer heller INTE att ingå i den offentliga delen av senare upprättat FUP.

Precis som Remark påpekat nedan, så kommer enbart de deltagande i den rättsliga prövningen ha tillgång till bilderna.

Vid den rättsliga prövningen så kommer "stängda dörrar" att gälla MINST under förevisning av obduktionsbilder på Lotta.

De som besökte Lotta i respiratorn på sjukhuset har berättat att ansiktet var fullständigt oigenkännligt och att hela överkroppen var "kolsvart".
(Min kommentar: Det senare beror sannolikt på krossade blodkärl och massiva inre blödningar.)
Vidare berättar de att ett födelsemärke på nedre halvan av kroppen var det enda som gjorde att man kunde vara säker på att det verkligen var Lotta.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, det räcker med att rättens ledamöter samt åklagare/advokat har tillgång till dom. I övrigt skall strikt sekretess råda.
Citera
2016-06-11, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Obduktionsbilderna kommer garanterat INTE att varken släppas nu eller senare, och de kommer heller INTE att ingå i den offentliga delen av senare upprättat FUP.

Precis som Remark påpekat nedan, så kommer enbart de deltagande i den rättsliga prövningen ha tillgång till bilderna.

Vid den rättsliga prövningen så kommer "stängda dörrar" att gälla MINST under förevisning av obduktionsbilder på Lotta.

De som besökte Lotta i respiratorn på sjukhuset har berättat att ansiktet var fullständigt oigenkännligt och att hela överkroppen var "kolsvart".
(Min kommentar: Det senare beror sannolikt på krossade blodkärl och massiva inre blödningar.)
Vidare berättar de att ett födelsemärke på nedre halvan av kroppen var det enda som gjorde att man kunde vara säker på att det verkligen var Lotta.

Hade hon inga tänder kvar? Krossade? Fy fan jag ville med se obduktionsbilderna ett tag men när jag nu tänker efter så tror jag faktiskt att jag avstår, är nog ingen trevlig syn
Citera
2016-06-11, 09:28
Medlem
Har det framkommit något hur misshandeln gick till?

Läste i ett inlägg, att han hade hoppat på henne? Kan detta stämma?
Citera
2016-06-11, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Hade hon inga tänder kvar? Krossade? Fy fan jag ville med se obduktionsbilderna ett tag men när jag nu tänker efter så tror jag faktiskt att jag avstår, är nog ingen trevlig syn

Nej, det kommer nog inte att vara en vacker syn,,,
Hemskt detta
Undrar vad fan han tänkte?
Eller, han tänkte nog inte alls.
Citera
2016-06-11, 09:30
Medlem
Vildmarks-Hildas avatar
Citat:
Lotta har visst dejtat Mördar-Martin hur har hon annars kunnat anmäla honom för misshandel ? Det var ju efter det hände som hon inte ville ha med honom att göra längre. Men ingen avslutar med mördar-Martin utan det är han som avslutar,nämligen genom att slå ihjäl henne.

Iofs. hennes anmälan om misshandel kan ju vara påhitt från hennes sida det vet ju inte vi. Kanske det som fått mördar-Martin att balla ur helt och därför slagit ihjäl henne.

Ditt inlägg är väldigt konstigt.
Man kan anmäla personer man inte dejtat för misshandel. Jag umgås med killar utan att dejta dem och som jag inte har ett förhållande med och umgås med väldigt mycket människor som skulle kunna slå men de är normala och det är skillnaden.

Varför skulle misshandeln vara ett påhitt? Det är ett stort steg att polisanmäla någon för misshandel och du blir uppkallad på förhör och allt övrigt som händer. Det är inget man gör på skoj.
Citera
2016-06-11, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, det räcker med att rättens ledamöter samt åklagare/advokat har tillgång till dom. I övrigt skall strikt sekretess råda.
Kan anhöriga begära att obduktionsbilderna skall bli offentliga?
Citera
2016-06-11, 09:45
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Det är lugnt, vi alla är olika och alla tolkar annorlunda.

Nej Sara det är inte alls så det är utan det du egentligen säger är att du inte har några källor eller i värsta fall (hoppas inte) så vet du inte vad källhänvisning innebär.
Citera
2016-06-11, 09:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Nej Sara det är inte alls så det är utan det du egentligen säger är att du inte har några källor eller i värsta fall (hoppas inte) så vet du inte vad källhänvisning innebär.

Jag vet mycket väl vad källhänvisning är, men jag känner inte för att skriva ner och hitta exakt alla källor för att få dig tro på min teori.
Citera
2016-06-11, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Förlåt hund-OT, men ligger det någon sanning i det man hört i alla år om att a-lagarna får bidrag för hundarnas skull? Alltså en extra slant om stackaren har hund... (typiskt mager schäfer he he)

Man brukade skoja om "bidragshundar"...
Svaret är nej.
Den som lever på bidrag får inget extra.
Typ a-lagare som har en hund.

Om det inte är en hund som är utbildad som tex ledhund och den som har hunden dp lever på soc/sjukbidrag/pension men inte klarar sitt liv utan hund.
Citera
2016-06-11, 10:29
Medlem
mollie2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Igen, vad har du för källor för det här?
Lottas anhöriga. Räcker den källan eller????
Citera
2016-06-11, 10:32
Medlem
Citat:

"Han själv ringde polisen som åkte dit. I ambulansen andades hon själv, när hon kom in slutade hon andas och har levt på konstgjord väg sen dess. Syrran har aldrig sett en så svårt misshandlad människa, inte ens på filmer.. Hon är helt svart. Dom har opererat upp huvudet för hjärnan svällde och försökt lätta på trycket, hon har även blod i lungorna .. Tyvärr blir hjärnan mer o mer svart ju längre tiden går.”
Citera
2016-06-11, 11:14
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Kan anhöriga begära att obduktionsbilderna skall bli offentliga?
Det enkla svaret är: Nej!

Det regelverk som styr dessa frågor är Obduktionslagen.
Om anhörig/-a inte är nöjda med en muntlig info om resultatet av en obduktion, så ska man efter begäran erbjudas en skriftlig redogörelse av obduktionsresultatet. Redovisningen görs i textform utan bilder.

Eventuella bildfrossare (anklagar absolut ingen i tråden, men jag vet att de finns på Flashback) kan känna sig blåsta! .. *gör lång näsa*

Misstaget med inledningsvis undermåligt "maskade" bilder, som efter mordet på Elin K lär nog inte upprepas i första taget vid upprättande av områdesvisa FUP.
Senast redigerad av LeBronThurman 2016-06-11 kl. 11:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in