2016-06-10, 10:29
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Men tydligen lockar dom till sig snygga tjejer har du en förklaring till det? Har lusläst Marre Jonssons fejja och det är inga dåliga pök han haft ihop det med kan jag lova.

Det yttre kanske lockar i början, men sen ville hon avbryta djävligt fort när hon inser... den killen är inte att leka med... men då accepterar mannen inte det. Hans heder är ifrågasatt.
Citera
2016-06-10, 10:31
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Jag ogillar att döma hunden efter håren men någonstans inom en bör man känna att man är ute på djupa vatten. De fick tydligen kontakt över Facebook och redan där kunde hon ha bläddrat sig igenom hans bilder och se att han avviker en hel del från medelsvensson. Oavsett om fördomar får växa fritt eller inte så borde man väl känna att han iallafall är avvikande.

Själv kan jag inte säga om någon är specifikt kvinnomisshandlare men jag kan säga om någon är WT (det finns trevliga WTn), farlig, impulsiv och ana vissa saker. Kalla det fördomar men de hjälper en att bedöma risker. Många kvinnor brukar säga att man kan se när någon är kvinnohatare (de brukar även få medhåll av många killar) och att kvinnohatarna utstrålar hatet. Kan de se sånt men inte se att den här psykopaten är farlig så tappar de rejält i trovärdighet. Troligtvis är deras förmåga att läsa av människor barnsligt nedsatt.

Men i det här fallet har hon inte ens tillåtits göra en bedömning. Han har valt ut en henne mot hennes vilja och utfört mordet. Det har aldrig varit någon relation eller ens något dejtande som det verkar.

Jag har inte Facebook så det enda jag sett är några profilbilder med kattmys, och inga inlägg då man måste vara inloggad. Men är det som du säger så får jag väl säga touché.

Jag har nog svårt att se det du beskriver genom att endast skåda en person, när de öppnar munnen brukar det vara lättare att göra en bedömning. Min syster råkade ut för ett rikspsycho och jag märkte att något var fel när hon slutade ringa och började besvara mina samtal med "han är här, vi får höras sen" följt av att hon aldrig ringde mig tillbaka. Det tog två veckor innan jag kallade in resten utav familjen och vi kollade lexbase samt beställde domar.

Som du skriver, så kan förmågan att läsa av andra människor vara barnsligt nedsatt hos vissa. Och nu tog det inte lång tid innan Lotta satt i skiten, som det verkar.
Citera
2016-06-10, 10:35
Bannlyst
Lotta har visst dejtat Mördar-Martin hur har hon annars kunnat anmäla honom för misshandel ? Det var ju efter det hände som hon inte ville ha med honom att göra längre. Men ingen avslutar med mördar-Martin utan det är han som avslutar,nämligen genom att slå ihjäl henne.

Iofs. hennes anmälan om misshandel kan ju vara påhitt från hennes sida det vet ju inte vi. Kanske det som fått mördar-Martin att balla ur helt och därför slagit ihjäl henne.
Senast redigerad av bigbanana74 2016-06-10 kl. 10:41.
Citera
2016-06-10, 10:40
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det var aldrig åklagarens vilja att han skulle dömas till grov misshandel. Det var domstolens vilja.
Innebär inte att åklagaren är kompetent. Man är inte kompetent bara för att man har utbildning.
Citera
2016-06-10, 10:52
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
http://www.exponerat.net/svensk-psykopat-villkorligt-frigiven-slog-ihjal-sin-fore-detta-tjej/

Längst ner på sidan finns en poll:
Tycker DU att dödsstraff är befogat i detta fall?

Intressant att 6,2 procent är emot dödsstraff för killen.

Anyway...

Han har dödat två helt oskyldiga offer och varit en hårsmån från att döda en tredje oskyldig person.

Oskyldig i detta fall betyder oprovocerat våld.

Kanske kan MJ-fallet bli en väckarklocka - och ett startskott för en stor och seriös opinion för hårdare straff för återfallsbenägna våldsbrottslingar?

Det kan kanske gå att någon politiker hoppar på tåget nu när det handlar om en svensk man.
Citera
2016-06-10, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Det finns ganska många, väldigt tatuerade män med staffar som aldrig lagt sin hand på en kvinna, tråkigt när fördomar får växa fritt, menar jag.

Det finns inga, noll, män som är så som du beskriver som är psykiskt friska och socialt normala. Samtliga, utan undantag, har någon form av psykisk störning. Det är ett faktum.

Att sedan inte precis samtliga av dessa dårar ovan är psykopatmördare är ju förstås sant. Men samtliga befinner sig oroväckande nära gränsen att bli en psykopatmördare.

Och det är ju precis vad de vill och försöker förmedla genom sin yta. Du som verkar vara en så god människokännare kanske tror de tatuerar sig, rakar huvudet, skaffar kamphund, för att visa hur snälla, skötsamma och barnkära de är?

Nåja, folk som du får lära er den hårda vägen, som kvinnan i solna fick lära sig...
Citera
2016-06-10, 10:59
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Det finns inga, noll, män som är så som du beskriver som är psykiskt friska och socialt normala. Samtliga, utan undantag, har någon form av psykisk störning. Det är ett faktum.

Att sedan inte precis samtliga av dessa dårar ovan är psykopatmördare är ju förstås sant. Men samtliga befinner sig oroväckande nära gränsen att bli en psykopatmördare.

Och det är ju precis vad de vill och försöker förmedla genom sin yta. Du som verkar vara en så god människokännare kanske tror de tatuerar sig, rakar huvudet, skaffar kamphund, för att visa hur snälla, skötsamma och barnkära de är?

Nåja, folk som du får lära er den hårda vägen, som kvinnan i solna fick lära sig...

Haha, du kan inte ha varit utanför dörren många gånger i ditt liv!
Citera
2016-06-10, 11:04
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Lotta har visst dejtat Mördar-Martin hur har hon annars kunnat anmäla honom för misshandel ? Det var ju efter det hände som hon inte ville ha med honom att göra längre. Men ingen avslutar med mördar-Martin utan det är han som avslutar,nämligen genom att slå ihjäl henne.

Iofs. hennes anmälan om misshandel kan ju vara påhitt från hennes sida det vet ju inte vi. Kanske det som fått mördar-Martin att balla ur helt och därför slagit ihjäl henne.
Lotta hade ju en tjejpolare vid namn emmile och en gemensam vän framgår dock ej om det var en tjej eller killkompis troligtvis det sista eftersom martin förbjöd lotta träffa sina vänner och ställde ett ultimatum om att hon fick välja mellan honom och sina vänner i annat fall så hotade han med att möblera om hennes ansikte.
Citera
2016-06-10, 11:12
Medlem
Citat:

Kvalificerat svammel!
Citera
2016-06-10, 11:20
Medlem
Citat:

Hej,
Kan du vara så snäll och ange källa på ditt första påstående!?
Är nämligen osäker på riktigheten. Med tanke på att det finns rätt många män kanske någon, en enda eller kanske t o m tre helt normala?
Citera
2016-06-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jo, det går att lita på väldigt många människor och jag har aldrig någonsin påstått att alla är snälla men det stora flertalet människor är faktiskt detta bara du kommer innanför deras skal. Du resonerar också som en påse nötter, alltför många kroppsbyggare missbrukar steroider och andra droger och det här ger effekt i verkligheten, jag har en släkting som blev ihop med en missbrukare/kroppsbyggare och hon har haft ett rent helvete med denna man som blev riktigt elak pga sitt missbruk av olika substanser. Fy fan vilken jävla idiot!

Galningen som tog livet av BO i Ulvsunda är ett praktexempel på missbrukare/kroppsbyggare/psykopat/våldsman. Men visst, fortsätt du och umgås med "mammas pojkar", det är nog kanske bara en tidsfråga innan också du ligger på rättsmedicin på ett obduktionsbord likt BO. Då är det för sent.

Jag har inte träffat på någon som pysslar med missbruk under alla 10 år inom träning så kan inte riktigt yttra mig om det. Men pratade mest om vanliga gym/träningskillar som tränar för intresset inte för att käka piller.
Idioter finns i alla kategorier såklart men jag känner mig mer lugn med en som håller på träning kost hälsa en nån vanlig svenssonkille i kostym. Där har jag mer erfarenhet inte av kanske misshandel så som våld men väldigt mycket psykisk nedvärdering och kontrollbehov. Silent treatment, svartsjuka osv. Oftast den man minst anar som är den farliga.
När jag tex är ute å springer och någon kille försöker stanna en fråga om vägen,klockan eller något stannar jag aldrig!!!! jag ignorerar fortsätter springa bara tittar inte ens på dom. Jag lite inte på någon. Idag funkar det inte som tjej att tro bra om män för tyvärr det händer så mycket skit så för att rädda sitt eget skinn måste man ta det säkra före det osäkra. Rovdjur finns överallt.
Citera
2016-06-10, 11:25
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbg16
Hej,
Kan du vara så snäll och ange källa på ditt första påstående!?
Är nämligen osäker på riktigheten. Med tanke på att det finns rätt många män kanske någon, en enda eller kanske t o m tre helt normala?

Vad är normal? Jag skulle vilja påstå att det finns lika många kvinnor som män som har mentala störningar.

Att tända på debila våldsverkare som käkar anabola steroider som andra godis, att tro att man kan tämja kvinnomisshandlare och "hjälpa" helkroppstatuerade biffar med sadistiska drag, det tycker jag är ett av många exempel på kvinnliga störningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in