2016-06-10, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Väl ute i friheten hittade 33-åringen Lotta på Facebook och började uppvakta henne. Till en början sa han att hon var det bästa som hänt henne och köpte blommor.

Öh va? Är Martin en hen?

Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
– Jag fick rysningar i hela kroppen. Alla runt omkring har vetat att släpps han fri kommer han att slå ihjäl en kvinna, säger personen.

– Jag tycker att det är så tråkigt att vi har ett rättssystem som tillåter det här, vi på Kriminalvården sitter med personer där vi känner att den här personen kan vi inte släppa ut. Det går inte, om vi släpper ut den här människan får någon annan sätta livet till bara för att han ska ha rätt till sin frihet. Det var ju vad som hände.

Oj vilka efterkloka jävla fittor som vill surfa på sympativågen och smyga in en polisdiktatur där människor ska spärras in efter tjänstemäns godtycke. Fy fan. Om de nu var så bergsäkra på att han skulle mörda någon, varför fortsatte de inte att "stalka" honom på egen hand? Kan man hålla koll på IS-sympatisörer kan man väl hålla koll på anabolamonster som man "vet" ska mörda?
Citera
2016-06-10, 21:44
Bannlyst
Det verkar vara tvära kast i tråden och även med vissa anhöriga där de på nyheterna sa att hon haft en relation med honom. Har hon haft en relation med honom eller inte? Bara så att man vet vad som gäller.
Citera
2016-06-10, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Rättens ledamöter kan säkerligen den här sorten, speciellt med tanke på att dom är överrepresenterade i fängelsen.

Uppenbarligen inte, och nu har vi med all önskvärd tydlighet sett resultatet.
Citera
2016-06-10, 21:51
Medlem
Var hon i hop med gärningsmannen,misshandlade han henne i maj så hennes reben bröts,,,,,
Citera
2016-06-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Vad menar du med system?

För vissa brott (ärekränkningsbrott) frågar åklagaren om målsäganden vill ta det till åtal under förutsättning att det inte hamnar under allmänt åtal. Bara då kan målsäganden bestämma om denne vill att brottet utreds annars är det åklagaren som bestämmer.
Jag menade med system specifikt denna typ av brott.
Citera
2016-06-10, 22:09
Medlem
Lotta var väldigt vacker för sin ålder och hon såg ut att vara en sympatisk person. Jag fattar inte varför det alltid är snälla tjejer som råkar ut för sånt här skit. Samma sak med Lisa Holm. Hoppas att den där Martin hamnar på Kumla bland vanliga fångar. Kvinnomisshandlare brukar inte vara så omtyckta där. Jag vet att våldtäktsmän får sitta på speciella avdelningar men hur är det med kvinnomisshandlare? De brukar väl få sitta bland vanliga Kriminella lr? Nån kommer säkert att ta hand om honom där ska ni se.
Citera
2016-06-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
De borde skänka sina hjärnor till vetenskapen. Tre grovt kriminella bröder är nästan lika bra som grovt kriminella trillingar. Kan ju börja nu och montera några elektroder i skallen. Lite elchocker har ingen dött av.
Att tre bröder samtliga är asociala, kriminella våldsbrottslingar är onekligen intressant. Dom borde undersökas av vetenskapen. På samma sätt som enäggstvillingar undersöks. Vore intressant att veta lite mer om deras mamma och pappa. Uppväxt mm
Citera
2016-06-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xery5
Kollar man in hans äldre Facebook-profil kan man utläsa en "intressant" sak han gillat, nämligen: "Utvisa kriminella invandrare".

Det anser ju jag är smått ironiskt att han klagar på kriminellt beetende med tanke på de brott han själv begått under sin livstid...

För de som är nyfikna, här är hans äldre Facebook-profil:
https://www.facebook.com/marre.jonsson.7?ref=br_rs

Helt normal beteende från en rasist! (jmfr Nazist, sd sympatisör, "Sverige vän" mfl.) Ingen självinsikt överhuvudtaget.
Citera
2016-06-10, 22:16
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaffOff
Jag undrar hur någon kan vara kompis med honom? Vilka människor vill ha honom som vän på facebook tex?
Alla klagar på tjejerna som blir kära i honom men dom som väljer att fortsätta vara hans kompisar tar ju inte heller avstånd från det han gör.

Kunde inte hålla med mer.
Ett skitigt felsteg och vederbörande kan dra åt helvete med uttalad önskan om att snarast ta sitt liv.

I det här fallet finns massiv egenkärlek så jag hoppas någon hjälper honom.
Citera
2016-06-10, 22:22
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xery5
Kollar man in hans äldre Facebook-profil kan man utläsa en "intressant" sak han gillat, nämligen: "Utvisa kriminella invandrare".

Det anser ju jag är smått ironiskt att han klagar på kriminellt beetende med tanke på de brott han själv begått under sin livstid...

För de som är nyfikna, här är hans äldre Facebook-profil:
https://www.facebook.com/marre.jonsson.7?ref=br_rs

Fy fasen vilket vidrigt äckel. Kolla vad han skrev för några år sen...:

Marre Jonsson

den 23 september 2013 ·

..
Blir jävligt less på alla falska människor, synd att det är straffbart att döda (( kan ändå vara värt det ibland..
Citera
2016-06-10, 22:22
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Lagstiftningen har faktiskt skärpts och jag tror faktiskt att denna idiot blir dömd till livstids fängelse.

Att han kommit så lindrigt undan tidigare övergår mitt förstånd. Finns det inga FUP:ar från tidigare domar?

För sent, det finns alldeles för många som blivit utsläppta som kommer förstöra fler människoliv.
Det sitter dessutom ett stort antal på livstid som aldrig borde blivit utsläppt i begynnelsen så de kunde utföra brottet som gav dem livstid.
Psyksjuka, aggressiva/våldsamma impulsstyrda människor ska hållas inlåsta alternativt bära ständig fotboja ackompanjerad med generöst utdelade besöksförbud.

Kriminalvårdens anställda sätter fingret på den röda tråden när hen uttalar sig i detta ärende:

"– Jag tycker att det är så tråkigt att vi har ett rättssystem som tillåter det här, vi på Kriminalvården sitter med personer där vi känner att den här personen kan vi inte släppa ut. Det går inte, om vi släpper ut den här människan får någon annan sätta livet till bara för att han ska ha rätt till sin frihet. Det var ju vad som hände."
Citera
2016-06-10, 22:30
Medlem
MostyBlejsXs avatar
[quote=Adnan12|57529081]Lotta var väldigt vacker för sin ålder och hon såg ut att vara en sympatisk person. Jag fattar inte varför det alltid är snälla tjejer som råkar ut för sånt här skit. QUOTE]

Enligt hans gamla Facebook var han tillsammans med en jättesöt och snygg tjej 2013
...
Senast redigerad av MostyBlejsX 2016-06-10 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in