Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Lagstiftningen har faktiskt skärpts och jag tror faktiskt att denna idiot blir dömd till livstids fängelse.
Att han kommit så lindrigt undan tidigare övergår mitt förstånd. Finns det inga FUP:ar från tidigare domar?
För sent, det finns alldeles för många som blivit utsläppta som kommer förstöra fler människoliv.
Det sitter dessutom ett stort antal på livstid som aldrig borde blivit utsläppt i begynnelsen så de kunde utföra brottet som gav dem livstid.
Psyksjuka, aggressiva/våldsamma impulsstyrda människor ska hållas inlåsta alternativt bära ständig fotboja ackompanjerad med generöst utdelade besöksförbud.
Kriminalvårdens anställda sätter fingret på den röda tråden när hen uttalar sig i detta ärende:
"– Jag tycker att det är så tråkigt att vi har ett rättssystem som tillåter det här, vi på Kriminalvården sitter med personer där vi känner att den här personen kan vi inte släppa ut. Det går inte, om vi släpper ut den här människan får någon annan sätta livet till bara för att han ska ha rätt till sin frihet. Det var ju vad som hände."