2016-06-10, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaffOff
Jag undrar hur någon kan vara kompis med honom? Vilka människor vill ha honom som vän på facebook tex?
Alla klagar på tjejerna som blir kära i honom men dom som väljer att fortsätta vara hans kompisar tar ju inte heller avstånd från det han gör.

De gör ju inte det, hur funtad är man då? Jag minns en brud jag var bekant med för många år sedan.
Hon hade kommit ur ett förhållande med misshandel. därefter träffade hon en snäll och fredlig kille som hon efter ett tag gjorde slut med. Jag frågade varför, "nämen, det var ju ingen spänning i honom!"
Ridå.
Citera
2016-06-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Just den här meningen stör mig som f*n
Detta och arten av den misshandel och det hot mot tjänsteman han döms för talar starkt för ett fängelsestraff.

VARFÖR letar man efter utrymme till ett indrigare straff, jag fattar det inte!
Varför är det ingen som istället säger "Nej hörni, det är helt befängt att den här mördarmaskinen ska få vistas ute bland oskyldiga människor, så vi låser in honom så att han inte mördar igen!?

Lagstiftningen har faktiskt skärpts och jag tror faktiskt att denna idiot blir dömd till livstids fängelse.

Att han kommit så lindrigt undan tidigare övergår mitt förstånd. Finns det inga FUP:ar från tidigare domar?
Citera
2016-06-10, 21:23
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
De gör ju inte det, hur funtad är man då? Jag minns en brud jag var bekant med för många år sedan.
Hon hade kommit ur ett förhållande med misshandel. därefter träffade hon en snäll och fredlig kille som hon efter ett tag gjorde slut med. Jag frågade varför, "nämen, det var ju ingen spänning i honom!"
Ridå.

Och spänningen består av att vilja bli misshandlad till döds eller vad är det exakt du är ute efter?
Hur finner du orsak och verkan till att en kille misshandlar en kvinna så svårt att hon avlider?
Och hur var det med det offret som han inte kände som han hoppade sönder huvudet på som avled av sina skador? Ett offer står på gatan grisen i detta fallet hoppar ur en bil och börjar misshandla personen så svårt att den senare avled, så hur värderar du typen som begår den här typen av brott?
Citera
2016-06-10, 21:28
Medlem
ObiWan69s avatar
Går det att få namn på de som godkände den villkorliga frigivningen?
Citera
2016-06-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Lagstiftningen har faktiskt skärpts och jag tror faktiskt att denna idiot blir dömd till livstids fängelse.

Att han kommit så lindrigt undan tidigare övergår mitt förstånd. Finns det inga FUP:ar från tidigare domar?

Allt annat än livstid vore kränkande för mig personligen. Tro mig, Martin Jonsson kommer att sitta och lipa under rättegången, inte för den han slog ihjäl utan för han tycker synd om sig själv. Hoppas att rättens ledamöter inte går på det trixet.
Citera
2016-06-10, 21:30
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mona.Krasslig
Kan ju fortsätta lite på det jag skrev om honom.

Han kunde inte acceptera att hon inte ville ha något med honom att göra, utan han fortsatte att stalka henne under flera år(!). Både personligen och via andra som sprang ärenden åt honom under tiden som han satt på kriminalvårdsanstalt. Otroligt kontrollbehov. Han tog reda på allt, vart hon bodde och arbetade, brukade dyka upp påtänd på hennes arbetsplats och hota henne och hennes kollegor. Kallade henne för "fitta", "luder", att han skulle "slå in fittan på henne" och att hon skulle dö.
Ibland fick hon gå ut bakvägen när hon slutade för att han väntade på henne vid huvudingången.
Jag kan inte skriva allt om den här historien, för jag vill inte peka ut någon enskild.
Men det finns mer till..
Han måste ha rejäla mom issues...
Citera
2016-06-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Och spänningen består av att vilja bli misshandlad till döds eller vad är det exakt du är ute efter?
Hur finner du orsak och verkan till att en kille misshandlar en kvinna så svårt att hon avlider?
Och hur var det med det offret som han inte kände som han hoppade sönder huvudet på som avled av sina skador? Ett offer står på gatan grisen i detta fallet hoppar ur en bil och börjar misshandla personen så svårt att den senare avled, så hur värderar du typen som begår den här typen av brott?

Vaddå ute efter? Kan du läsa klartext utan att misstolka?
Citera
2016-06-10, 21:31
Medlem
ObiWan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaffOff
Jag undrar hur någon kan vara kompis med honom? Vilka människor vill ha honom som vän på facebook tex?
Alla klagar på tjejerna som blir kära i honom men dom som väljer att fortsätta vara hans kompisar tar ju inte heller avstånd från det han gör.

Vet tyvärr vilka många av dem är, har dock aldrig träffat den här idioten. De är på samma nivå allihop....
Citera
2016-06-10, 21:32
Medlem
Kollar man in hans äldre Facebook-profil kan man utläsa en "intressant" sak han gillat, nämligen: "Utvisa kriminella invandrare".

Det anser ju jag är smått ironiskt att han klagar på kriminellt beetende med tanke på de brott han själv begått under sin livstid...

För de som är nyfikna, här är hans äldre Facebook-profil:
https://www.facebook.com/marre.jonsson.7?ref=br_rs
Citera
2016-06-10, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Allt annat än livstid vore kränkande för mig personligen. Tro mig, Martin Jonsson kommer att sitta och lipa under rättegången, inte för den han slog ihjäl utan för han tycker synd om sig själv. Hoppas att rättens ledamöter inte går på det trixet.

Rättens ledamöter kan säkerligen den här sorten, speciellt med tanke på att dom är överrepresenterade i fängelsen.
Citera
2016-06-10, 21:35
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObiWan69

Citerar:

Trakasserierna fortsatte och i förrförra veckan nådde de en sådan nivå att 33-åringen anhölls i sin frånvaro misstänkt för grov kvinnofridskränkning. Bara fem dagar senare, i måndags förra veckan, hävde vice chefsåklagare Åke Olsson anhållandet.

Eftersom Åke Olsson är på semester har Västerorts åklagarkammare i Stockholm utsett åklagaren Maria Hävermark, som hade hand om fallet innan Åke Olsson, att kommentera beslutet.

– Det lades ner för att målsägaren inte ville medverka. Det här är ju ett målsägandebrott och om målsäganden inte berättar så kan man inte ha någon frihetsberövad, säger Maria Hävermark.

Enligt de anhöriga drog Lotta tillbaka sin historia efter svåra hot från 33-åringen.

– Hon drog tillbaka det hon sagt av rädsla. Hon kände sig så fruktansvärt rädd. Han hotade med att han skulle döda hennes vänner och anhöriga. Till och med hennes hund skulle han döda, säger en anhörig.
Citera
2016-06-10, 21:35
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObiWan69
Ptja, du! Genom röstsedeln.

Den villkorliga frigivningen är något som sker per automatik efter vad svensk lag förordar. Man avtjänar två tredjedelar av utdömt fängelsestraff. Missköter man sin verkställighet så man få delar av den återstående tredjedelen eller hela delen i påbackning, men det krävs nästintill nya åtal med fällande dom för att så ska ske. Väldigt ovanligt att någon får påbackning. Och Martin verkar ju dessutom ha uppträtt hotfullt mot en kriminalvårdare under genomförande av IDAP-programmet (något som kvinnoboxare och barnmisshandlare går) vilket renderat i en varning och inte mer, så där har ni ett exempel på hur mycket som krävs för påbackning.

Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Citerar:

Trakasserierna fortsatte och i förrförra veckan nådde de en sådan nivå att 33-åringen anhölls i sin frånvaro misstänkt för grov kvinnofridskränkning. Bara fem dagar senare, i måndags förra veckan, hävde vice chefsåklagare Åke Olsson anhållandet.

Eftersom Åke Olsson är på semester har Västerorts åklagarkammare i Stockholm utsett åklagaren Maria Hävermark, som hade hand om fallet innan Åke Olsson, att kommentera beslutet.

– Det lades ner för att målsägaren inte ville medverka. Det här är ju ett målsägandebrott och om målsäganden inte berättar så kan man inte ha någon frihetsberövad, säger Maria Hävermark.

Enligt de anhöriga drog Lotta tillbaka sin historia efter svåra hot från 33-åringen.

– Hon drog tillbaka det hon sagt av rädsla. Hon kände sig så fruktansvärt rädd. Han hotade med att han skulle döda hennes vänner och anhöriga. Till och med hennes hund skulle han döda, säger en anhörig.
... var det anhållandet du undrade över så har trådens storspelare svarat dig här ovan.
Senast redigerad av introverto 2016-06-10 kl. 21:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in