Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Om någon i tråden är faktaresistent så är det du, och du fabricerar en hel del också. Ibland undra man varför, vad ditt syfte med den extrema bevakningen och försvaret av polisen och domarna är. Fast efter ett tag kommer man ju som vanligt fram till samma slutsats.
Vad mitt syfte är? Att ifrågasätta polisens arbete i detta fall och även dina och andras underligheter i tråden. Sen om NB är skyldig eller inte spelar för mig ingen större roll längre, han är desutom dömd till din stora lycka och njutning. Polisens utredning är ändå underlig och bör ifrågasättas för den ger mig rimligt tvivel.
Kapten Klänning:
Russell Williams:
Den välutbildad arkitekten vet jag inte vem det är men det följer troligen samma mönster att då han greps kom mycket skit upp till ytan som varit dolt, förträngt eller glömt.
NB, då, vad finns mer än sex bilder som är ganska oskyldiga i sammanhanget och hans enskilda runkande? Inget och det gör motivet som åklagaren lägger fram mycket märkligt.
Sen kan vi ta punkterna 1,2,3 och hur många svenska män kan då bli misstänkt för mord? Hur många öststatsmän? Lite DNA och det är klappat och klart eller hur?
Du sitter och kastar skit på en användare utan vars kunskapsrika och insiktsfulla närvaro
tråden om mordet på Lisa Holm varit betydligt mindre läsvärd än vad den nu har varit.
Personen har tillfört oerhört mycket till skillnad från alla de som bestämt sig för att
avskärma sig inför tunga fakta och mest hållit på med att kläcka ur sig de mest långsökta
bortförklaringar i syfte att få den dömde Nerijus att framstå som en hyvens prick, en
missförstådd och oskyldig stackare utsatt för en illvillig komplott.
I skaran av alla faktaresistenta i denna tråd är väl just Develi den som minst av alla ingår
i en sån så det var rätt dumt påstått det där från ditt håll.
Uppfattar man verkligen polisens utredning av detta mordärende som "underlig" så torde
man nog vara rätt underlig själv misstänker jag...
Konkreta exempel på dessa påstådda "underligheter", tack!
Jag för min del får väl säga att jag tycker att det inte är riktigt sunt när folk går och
inbillar sig att polis, NFC, militär går samman i en konspiration för att sätta dit en
utländsk gästarbetare för ett mord genom att plantera ut DNA-spår.
Och skulle vilja låta den "riktige" gärningsmannen slippa undan så att man riskerar nya
lustmord på unga kvinnor. Eller att man placerar ut spår för att man är säker på att
det är rätt herre men bevisningen räcker inte till utan lite "hjälp på vägen".
När man tror på nåt av detta helt i avsaknad av någonting konkret som backar upp
dylika misstankar, ja, då det är allt lite "underligt". Tyder mest på att man inte riktigt
har kontakt med den där verkligheten.