2016-06-10, 16:38
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I vilket skick var han då? Tyckte du?

Pratade en del med honom verkade va en rätt skön kille..
Gått på benzo ett bra tag så han hade nojja o berättade att han brukade få hallisar då och då.

Ville lägga in sig men läkarna ville skicka honom till Huddinge låsta psykavdelning istället pg.a hans bakgrund.
Citera
2016-06-10, 16:39
Medlem
Mona.Krassligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mona.Krasslig
Jag har träffat den här killen en gång för några år sedan.
Känner igen de där huvudtatueringarna.

Han satt inne på en pub i Stockholm och drack öl med sina polare för att fira någon form av frigång.
Iaf så hade han fattat tycke för en tjej som befann sin i samma lokal och det utvecklades till en något tråkig historia när hon avvisade hans närmanden, vilket han naturligtvis inte accepterade.
Hot och våld förekom osv..
Jag ska inte skriva mer än så, för jag vill inte outa tjejen.

Man kände direkt att något var fel.
Obehagligare person får man letar efter.

Kan ju fortsätta lite på det jag skrev om honom.

Han kunde inte acceptera att hon inte ville ha något med honom att göra, utan han fortsatte att stalka henne under flera år(!). Både personligen och via andra som sprang ärenden åt honom under tiden som han satt på kriminalvårdsanstalt. Otroligt kontrollbehov. Han tog reda på allt, vart hon bodde och arbetade, brukade dyka upp påtänd på hennes arbetsplats och hota henne och hennes kollegor. Kallade henne för "fitta", "luder", att han skulle "slå in fittan på henne" och att hon skulle dö.
Ibland fick hon gå ut bakvägen när hon slutade för att han väntade på henne vid huvudingången.
Jag kan inte skriva allt om den här historien, för jag vill inte peka ut någon enskild.
Men det finns mer till..
Citera
2016-06-10, 16:40
Bannlyst
Sitter brorsan dvs järnspett-mannen fortfarande på kåken? Eller var bor han annars idag?
Senast redigerad av bigbanana74 2016-06-10 kl. 16:42.
Citera
2016-06-10, 16:40
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Jag undrar om det är denna dag han själv pratar om som den dag han sökte vård för sina vanföreställningar eller vad han nu hade sagt i förhör? Men då ska kvinnan ha följt med? Såg du om han hade någon med sig?

Jag antar att beroendeakuten är ett ställe för narkomaner(alkoholister?) som mår dåligt pga ett beroende som "spårat" ur?

Han hade en tjej med sig vet vem det är och det var inte Lotta.
Citera
2016-06-10, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Han hade en tjej med sig vet vem det är och det var inte Lotta.

Det polska flöddret?
Citera
2016-06-10, 16:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Enligt anhöriga hade de ingen riktig relation. Men han kunde inte acceptera när hon förklarade att hon inte ville ha ett förhållande.
Då började Lottas verkliga helvete.

X pojkvännen från en 22 år relation.
Citat:
Lotta träffade Martin Jonsson i början av 2016. För ungefär fyra veckor sedan fick Per de första signalerna om att hon inte mådde bra i 33-åringens sällskap.
– När jag träffade Lotta var hon alldeles blåslagen på armarna. Då tog jag telefonen och ringde polisen, berättar han.
Samtidigt kunde aldrig ana att det skulle gå så långt som det gjorde, att Lotta skulle misshandlas – till döds.
Citat:
Begravs i hemstaden, vid sin pappa
Enligt expojkvännen kommer Lotta att begravas på samma plats i hemstaden som hennes pappa vilar.
– Han betydde så mycket för henne, säger Per.
http://www.expressen.se/nyheter/expojkvannen-om-sorgen-efter-lotta/
Citera
2016-06-10, 16:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tror du dom här små liven får strafflindring för att kvinnor inleder förhållande med en man som tar livet av henne? Är det en förmildrande omständighet i bedömning av straff eller är det mer så att dina insiktsfulla idiotargument är så usla att man kan lämna dom därhän?

Jag har aldrig trott eller påstått detta men är det någon som resonerar som en idiot så är det du. Däremot så söker sig vissa kvinnor till män som både ser farliga ut och kan vara detta och det både medvetet och ibland omedvetet. Ingen vet om BO i detta fall hade någon böjelse för tatuerade kroppsbyggare som ser kriminella ut. Det är dock inte första gången som en kvinna gör ett felval och väljer att inleda någon sorts relation med helt fel kille för det verkar faktiskt ha varit fallet här. Inget ont sagt om det stackars BO nu, hon försökte avsluta relationen med galningen men det gick inte.

Citera
2016-06-10, 16:49
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mona.Krasslig
Kan ju fortsätta lite på det jag skrev om honom.

Han kunde inte acceptera att hon inte ville ha något med honom att göra, utan han fortsatte att stalka henne under flera år(!). Både personligen och via andra som sprang ärenden åt honom under tiden som han satt på kriminalvårdsanstalt. Otroligt kontrollbehov. Han tog reda på allt, vart hon bodde och arbetade, brukade dyka upp påtänd på hennes arbetsplats och hota henne och hennes kollegor. Kallade henne för "fitta", "luder", att han skulle "slå in fittan på henne" och att hon skulle dö.
Ibland fick hon gå ut bakvägen när hon slutade för att han väntade på henne vid huvudingången.
Jag kan inte skriva allt om den här historien, för jag vill inte peka ut någon enskild.
Men det finns mer till..
Stort tack för att du delar med dig!

Det är mycket uppskattat till skillnad ifrån vissa fjantiga oneliners.
Citera
2016-06-10, 16:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag har aldrig trott eller påstått detta men är det någon som resonerar som en idiot så är det du. Däremot så söker sig vissa kvinnor till män som både ser farliga ut och kan vara detta och det både medvetet och ibland omedvetet. Ingen vet om BO i detta fall hade någon böjelse för tatuerade kroppsbyggare som ser kriminella ut. Det är dock inte första gången som en kvinna gör ett felval och väljer att inleda någon sorts relation med helt fem kille för det verkar faktiskt ha varit fallet här. Inget ont sagt om det stackars BO nu, hon försökte avsluta relationen med galningen men det gick inte.

Min fråga var enkel, men du lyckas inte svara på den utan fortgår i din egen lilla trånga värld.
Har du inget svar på frågan så behöver du inte tillskriva mig dina åsikter om kvinnor för det är jag inte intresserad av. Som sagt vad så är det väl dokumenterat vad det handlar om för typ av män och varför dom begår dödligt våld mot en kvinna. Det är för att kvinnan vill lämna eller inte ha dom.
Svartsjuka, separationsångest, kriminalitet, missbruk, psykiska sjukdomar. För min del ser jag att kvinnan i detta fallet har haft ett långt förhållande i 22 år utan större problem. Nu fick hon ett psykfall efter sig. En som förverkat sin rätt till att fortsätta existera. Mer vapen till kvinnorna.
Citera
2016-06-10, 16:52
Bannlyst
"Lotta träffade Martin Jonsson i början av 2016. För ungefär fyra veckor sedan fick Per de första signalerna om att hon inte mådde bra i 33-åringens sällskap.
– När jag träffade Lotta var hon alldeles blåslagen på armarna. Då tog jag telefonen och ringde polisen, berättar han"

Så där har vi ju bekräftelsen på att de även umgåtts privat , Lotta och mördar-Martin.
Citera
2016-06-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Du tycks definitivt ha noll koll på olika hundraser, troligen är du en WT Pit
bull ägare med tanke på dina påståenden.
Har ingen tänkt på att många kvinnor blir attraherade av farliga och asociala män?
Hur kan man undgå att se att denna man är en wt-pitbullägande anabolknaprande bodybuilder?
Inte konstigt att rättsväsendet har problem när både inblandade kvinnor som män är tatuerade lågbegåvade slödder.

Har inget större intresse i olika så kallade "kamphundsraser" nej. Du verkar dock ha det då du gick igång på ett enkelt konstaterat faktum, något som är väldigt uppenbart för de som antingen har fullgod syn eller använder sig av glasögon och/eller linser. Det är en viss typ av människor som äger den typen av hundar.

Gissar på att du äger ett par adidasbrallor, och använder dom ofta.
Citera
2016-06-10, 16:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Riksåklagaren kommenterar uttalande av Roger Haddad
Roger Haddads uttalande kan inte uppfattas på annat sätt än att han är starkt kritisk till hur den ansvariga åklagaren handlagt den tidigare anmälan. Det är enligt min mening olämpligt att en ledamot av riksdagen uttalar sig på det sättet.
.
Citat:
Hur rättsväsendet ska kunna förhindra våld mot kvinnor är en viktig diskussion som måste föras under seriösa former och med utgångspunkt från fakta."

http://news.cision.com/se/aklagarmyndigheten/r/riksaklagaren-kommenterar-uttalande-av-roger-haddad,c2027096

Bra då har överkucku fått lite att arbeta med framöver. Det här måste till ändringar och det snarast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in