2016-06-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag har också hört att föräldrar till minderåriga kan bli betalningsskyldiga men vet inte om det någonsin sker i praktiken.
Vårdnadshavare kan bli betalningsskyldiga upp till 0,2 prisbasbelopp (knappt 9000kr). Men det gäller bara tills de är 18 år.
Citera
2016-06-08, 21:24
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Det blir livstids straff för mord allt annat vore en skandal. Vård är en sån här sjuk jävel inte värd han skulle isåfall skaffat sig den vården själv innan han hade ihjäl någon.

Nja. Det är inte riktigt så enkelt.
Ett livsstidsstraff i Sverige tidsbestäms i snitt till 25 år. Det innebär att det här aset i normalfallet är ute efter drygt 16 år, d v s innan han ens fyllt 50. Rätt många år kvar för honom att vara kriminellt aktiv då.

Får han istället sluten rättspsykiatrisk vård (med särskild utskrivningsprövning) kan han i praktiken bli sittande hur länge som helst. Tills han är ofarligt och det är väl tveksamt om den här besten någonsin blir det.
Citera
2016-06-08, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Även om dessa kvinnor inte "förtjänar" att dö är faktumet det att de söker sig till döden. De tycks gilla att leka med elden.

Varför dröjde hon så länge med att "söka sin egen död"? Hon var ju ändå 41 år, menar jag?
Och vad var fel på hennes tidigare relationer eftersom hon överlevt dem?
F. ö är det alltid fel folk som slås ihjäl...
Citera
2016-06-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Fått uppgift om att de stänger av respiratorn förmodligen inatt eller imorgon förmiddag
Antar rubriceringen kommer ändras till mord.

Sorgligt. Men jag förstår inte varför kvinnor envisas med att vara ihop med kända våldsverkare. Det var ju liksom långt ifrån försöka gången. Killen har ju ett rätt gediget brottsregister.
Lägger ingen skuld på BO, men fan tjejer, ni måste ta hand om er bättre. Kolla upp vilka ni är ihop med. Har killen våldsamma tendenser kommer han fortsätta med dessa - DU kan inte ändra honom hur mycket du än vill.

Jag är mer förundrad varför människor är mer fundersamma av varför kvinnor stannar hos våldsamma relationer än varför MÄN misshandlar kvinnor.
Alltid kvinnornas fel det är verkligen helt sjukt! Ha inte fel kläder det drar åt sig farliga män.
Citera
2016-06-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuffen
precis, så hon måste ju sökt skydd där??

jag har rätt, bara att åka och titta på porten till b*elkevägen så ser du att det är där glaset i porten är pangat. om dom inte lagat det redan förstås.

så hon var iallafall inte hemma hos sig när han kom, vilket heller inte är mordplatsen

Står väl i Aftonbladet att hon var hemma hos sin ex som hon hade hunden med? Eller var det innan hon åkte hem till sig?
Citera
Medlem
När man hör att dom träffades via FB blir hennes val ännu märkligare. Inte nog med att han ser livsfarlig ut, han skriver ju dessutom som om han vore sjuk. Jag förstår inte hur hon tänkte när hon valde honom.
Citera
Medlem
Mona.Krassligs avatar
Jag har träffat den här killen en gång för några år sedan.
Känner igen de där huvudtatueringarna.

Han satt inne på en pub i Stockholm och drack öl med sina polare för att fira någon form av frigång.
Iaf så hade han fattat tycke för en tjej som befann sin i samma lokal och det utvecklades till en något tråkig historia när hon avvisade hans närmanden, vilket han naturligtvis inte accepterade.
Hot och våld förekom osv..
Jag ska inte skriva mer än så, för jag vill inte outa tjejen.

Man kände direkt att något var fel.
Obehagligare person får man letar efter.
Citera
2016-06-08, 21:28
Medlem
NirvanAs avatar
Verkar inte som BO hade barn, trots 41-års ålder? Det är ju som bekant ganska udda med kvinnor i så hög ålder som inte fått barn... Jag tror inte BO är så normal som hennes vänner vill ge sken av vilket också då lättare förklarar hur hon ens kunde närma sig en person som GM.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Kanske DÄRFÖR vissa tycks tycka att tvångsäktenskap inte är så pjåkiga trots allt? Dessa kvinnor kan ju inte tänka själva..
Nej och det verkar inte finnas något mitt emellan för er. Antingen är det tvångsäktenskap eller så ska kvinnor välja exakt som de vill. Skulle inte bättre vetande människor få varna henne tycker du? Ska man lyssna på politiskt korrekta muppar så är hon en vuxen kvinna som minsann vet sitt eget bästa. Se hur det gick nu.

Det är så uppenbart tragiskt att sånt här händer att hennes liv gick bort helt gratis.
Citera
Medlem
SmartSkalles avatar
Bruden måste vara högst kvalificerad att nomineras till Darwin awards.
Tyvärr får hon bucklan postumt
Senast redigerad av SmartSkalle 2016-06-08 kl. 21:41.
Citera
Medlem
LOTTA hade bara känt honom några veckor när hon innsåg vilket psykfall han var,vilken väg bodde lotta på
Citera
2016-06-08, 21:29
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Kanske inte specifikt i det här fallet men kvinnor som blir misshandlade går väldigt ofta tillbaka (om de överlever vill säga) till män som misshandlar. Och säg mig, ser han trevlig ut? Kan du tänka dig den killen sitta på ett bibliotek? Dricka saft? Sitta med benen i kors? Fiska med sina vänner?

Självklart inte. Hon har gjort en felaktig bedömning så till den grad att jag anser att hon behöver hjälp i sitt partnerval. Nu är det försent. Det är dock inte synd om henne. Skulle de ha kommit överens i relationen och trivts med varandra så hade den killen fått stöd i att utöva makt och styrka över andra män. Många män ser ju vilka män som får kvinnor, det är inga taniga killar som får det. Och vad händer då? Jo många tränar för att biffat up sig och tror att det är en del i att attrahera kvinnor.

Lite konstigt är det att du som enligt egen utsago alltid varit ensam och alltid varit singel vet så mycket om hur kvinnor tänker
Är det inte i själva verket din egen bitterhet som gör att du väljer att lägga skulden på en mördad kvinna?
(FB) Vi som är ensamma (sammanfogad tråd /mod)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in