2016-06-10, 16:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
”På sista tiden ringde hon flera gånger per dag för att hon var så förtvivlat rädd”, skriver den nära anhöriga, som valt att vara anonym, på SVT:s debattsajt. 41-åringen ska ha sagt: ”Han är på väg! Han ska mörda mig! Jag orkar inte mer.”

Citat:
I det här fallet behöver man inte vara särskilt utbildad för att se att den här gärningsmannen är en farlig person.

http://www.dn.se/sthlm/halften-av-de-mordade-kvinnorna-hade-kunnat-raddas/

Riskbedömning är ett verktyg och personskydd ett annat.
Fotboja kan vara ett sätt. Men det allra bästa är att en villkorligt frigiven våldsdåre som är anmäld för grov kvinnofridskränkning och anhållen inte kommer ut bara för att kvinnan är livrädd och inte vill medverka. Samhället hjälper inte dom här kvinnorna utan lämnar dom i sticket.
Citera
2016-06-10, 16:13
Medlem
NirvanAs avatar
Bra "vän" hon hade som anordnade manifestationen... berättade att de hade kunnat haft ett djupt samtal bara några dagar innan men ställde in för hon kände sig "krasslig"
Citera
2016-06-10, 16:16
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackeyedpea
Hennes syster.

När man anger källor brukar man vara en aning mer specifik än så

Oftast brukar man hänvisa till en artikel eller dylikt för då förstår läsare hur slutsatsen är uppbyggd och får möjligheten att komma fram till samma slutsats.
Citera
2016-06-10, 16:17
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ursäkta mig, ditt svar är riktat till en annan skribent men kan det inte vara så att de anhöriga lever i något sorts förnekelsetillstånd just nu, det är kanske svårt att ta in att BO verkar ha haft en kort relation med den tatuerade våldsamma kroppsbyggaren? Man undrar faktiskt hur denna relation började och hur den utvecklade sig, det är inget ovanligt alls att vissa kvinnor tänder på och vill ha kontakt med män som ser kriminella och tränade ut. Facebook är också ytligt och många lägger ut bilder för att glänsa. Jag hade en vän för länge sen som arbetade inom kriminalvården och enligt honom så fick kända brottslingar, mördare och våldsmän stort gensvar från kvinnor ute i landet som skickade brev och kort. Man undrar som sagt över varför vissa kvinnor aktivt ger dessa tokdårar plats i deras liv? Därmed inte sagt att BO var en sådan kvinna. Ingen vet ännu vad som hänt. Ska bli intressant att få läsa förundersökningen när den nu blir tillgänglig.

Ingen fara

Absolut detta är en mycket trolig förklaring till de olika uppgifterna från media och de anhöriga. Jag tror helt och hållet på din teori!
Citera
2016-06-10, 16:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Man kan undra varför diverse dömda mördare och våldsverkare får säckvis med kärleksbrev från okända kvinnor när de sitter på kåken. Sedan när de tagit sig vatten över huvudet och inte lyckats tygla monstret, då är det samhällets fel.
Naturligtvis är det inte alltid så, men det är ett egendomligt fenomen.

Just den kategorin är sjuka kvinnor som har en slags psykisk åkomma av något slag.
De här kvinnorna är inte så vanliga och har väl inte riktigt med detta fallet att göra.
Den här kvinnan har inte ens gått in i något förhållande i den bemärkelsen att man kan säga att hon gick in i något som hon sen inte kunde tygla.

Jag kan räkna upp 251 kvinnor som dödats av sina fd män eller nuvarande man. Många av männen är inte alls kriminella eller tatuerade (precis som det inverkar då) och har tendens att vara våldsamma först långt in i förhållandet/äktenskapet. Sen finns det dom som börjar slå tidigt men som lyckas fortsätta eftersom kvinnorna är så rädda. Dödligt våld i nära relation är ett stort problem men det är inte kvinnornas fel. Det är dom små fega kräken till män. Dom som inte vågar slå på annat än kvinnor och barn. Skjut dom så är vi av med eländet.

Edit: Det blir billigare också !
Citera
2016-06-10, 16:24
Medlem
15APRILs avatar
Träffade honom dagen innan det hände på beroendeakuten .
Citera
2016-06-10, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursäkta mig, ditt svar är riktat till en annan skribent men kan det inte vara så att de anhöriga lever i något sorts förnekelsetillstånd just nu, det är kanske svårt att ta in att BO verkar ha haft en kort relation med den tatuerade våldsamma kroppsbyggaren? Man undrar faktiskt hur denna relation började och hur den utvecklade sig, det är inget ovanligt alls att vissa kvinnor tänder på och vill ha kontakt med män som ser kriminella och tränade ut. Facebook är också ytligt och många lägger ut bilder för att glänsa. Jag hade en vän för länge sen som arbetade inom kriminalvården och enligt honom så fick kända brottslingar, mördare och våldsmän stort gensvar från kvinnor ute i landet som skickade brev och kort. Man undrar som sagt över varför vissa kvinnor aktivt ger dessa tokdårar plats i deras liv? Därmed inte sagt att BO var en sådan kvinna. Ingen vet ännu vad som hänt. Ska bli intressant att få läsa förundersökningen när den nu blir tillgänglig.

Tyvärr sant:

http://www.svd.se/kvinnor-som-alskar-kriminella-man

Om det inte är fallet nu så borde kvinnor tänka sig för innan de fläker ut sig på FB med namn och adress.
Någon typ av kommunikation måste de ju iaf ha haft.
Citera
2016-06-10, 16:27
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Tror du dom här små liven får strafflindring för att kvinnor inleder förhållande med en man som tar livet av henne? Är det en förmildrande omständighet i bedömning av straff eller är det mer så att dina insiktsfulla idiotargument är så usla att man kan lämna dom därhän?

Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Tyvärr sant:

http://www.svd.se/kvinnor-som-alskar-kriminella-man

Om det inte är fallet nu så borde kvinnor tänka sig för innan de fläker ut sig på FB med namn och adress.
Någon typ av kommunikation måste de ju iaf ha haft.

Dra in tungan toker. Det är liksom männen som har stora problem om dom måste ta livet av den kvinna som inte vill ha dom. Fett stort fel i huvudet på dom här männen.
Senast redigerad av Moosky 2016-06-10 kl. 16:29.
Citera
2016-06-10, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL

I vilket skick var han då? Tyckte du?
Citera
2016-06-10, 16:31
Medlem
prolapse89s avatar
Det talas i tråden om att gm ska ha haft en facebook? Jag använder själv inte facebook men kan någon vara vänlig att länka, om den finns kvar dvs.
Citera
2016-06-10, 16:32
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Ok, han är beroende och var psykiskt under isen eftersom Lotta inte ville ha honom.
Hans vän uttalar sig i blaskorna hur trasig han var och att han sagt att han gjort slut med sin tjej.
Det är väl mer ett önsketänkande va? Dom hamnar ofta på psyk då kvinnorna inte vill ha dom.
Citera
2016-06-10, 16:38
Medlem
Citat:

Jag undrar om det är denna dag han själv pratar om som den dag han sökte vård för sina vanföreställningar eller vad han nu hade sagt i förhör? Men då ska kvinnan ha följt med? Såg du om han hade någon med sig?

Jag antar att beroendeakuten är ett ställe för narkomaner(alkoholister?) som mår dåligt pga ett beroende som "spårat" ur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in