2016-06-10, 15:38
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Har du läst nyheterna som de anhöriga har skrivit. De var ALDRIG tillsammans.

Ja det har jag frågan är om du har läst dem!?

Citat:
"Lotta hade tidigare haft en kortare relation med Martin Jonsson. När hon valde att avsluta den förvandlades hennes liv till ett verkligt helvete enligt anhöriga."

Källa: http://www.expressen.se/tv/nyheter/han-misshandlade-lotta-till-dods---nar-hon-avslutade-forhallandet/

Det finns mängder av artiklar på nätet där Martin benämns som en expojkvän och det står att de haft en relation.

Vidare står det även i dessa artiklar att när Lotta valde att avsluta relationen triggades händelser som slutade med att hon blev mördad.

Nu när jag tänker på det står det faktiskt då i nästan alla artiklar varför det känns märkligt att det är du som frågar mig om jag läst artiklarna.

Om det nu trots det skulle vara som du säger att de aldrig var tillsammans får du hålla med om att det inte är så konstigt om jag tror det!?

Vilka källor har du på att de aldrig varit tillsammans?
Citera
2016-06-10, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight

Citat:
"Lotta hade tidigare haft en kortare relation med Martin Jonsson. När hon valde att avsluta den förvandlades hennes liv till ett verkligt helvete enligt anhöriga."

Källa: http://www.expressen.se/tv/nyheter/han-misshandlade-lotta-till-dods---nar-hon-avslutade-forhallandet/

Det finns mängder av artiklar på nätet där Martin benämns som en expojkvän och det står att de haft en relation.

Vidare står det även i dessa artiklar att när Lotta valde att avsluta relationen triggades händelser som slutade med att hon blev mördad.

Nu när jag tänker på det står det faktiskt då i nästan alla artiklar varför det känns märkligt att det är du som frågar mig om jag läst artiklarna.

Om det nu trots det skulle vara som du säger att de aldrig var tillsammans får du hålla med om att det inte är så konstigt om jag tror det!?

Hennes syster.
Citera
2016-06-10, 15:50
Medlem
Kokettes avatar
En relation är ju ej synonymt med kärleksförhållande.
Citera
2016-06-10, 15:50
Medlem
De hade ju inte varit ihop så länge. Och då kan man ibland vara osäker på om man är "tillsammans" och har ett "förhållande". Tydligen var GM säker på sin sak, men BO kan ha helt eller delvis ansett att de bara dejtade fortfarande, därav den totala förvirringen bland släkt och vänner ang. relationsstatus mellan dem.
Citera
2016-06-10, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
De hade ju inte varit ihop så länge. Och då kan man ibland vara osäker på om man är "tillsammans" och har ett "förhållande". Tydligen var GM säker på sin sak, men BO kan ha helt eller delvis ansett att de bara dejtade fortfarande, därav den totala förvirringen bland släkt och vänner ang. relationsstatus mellan dem.

De var ju inte "tillsammans" alls Man kan väl säga som så att han hade en relation med henne, men inte hon med honom
Citera
2016-06-10, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
De var ju inte "tillsammans" alls Man kan väl säga som så att han hade en relation med henne, men inte hon med honom

Men hur kan då en av väninnorna säga att de var ihop? Och släkten säger att de inte var ihop? En väninna borde stå på tjejens sida, är hon 100% stalkad borde hon inte kalla det förhållande.
Citera
2016-06-10, 15:59
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
1 § Förundersökning skall inledas så snart det på grund av
angivelse eller av annat skäl finns anledning att anta att ett brott
som hör under allmänt åtal har förövats.

Förundersökning behöver dock inte inledas, om det är uppenbart att
brottet inte går att utreda. Att förundersökning inte behöver inledas
i vissa andra fall följer av 4 a § och 22 §.

Om det krävs angivelse för att brottet skall höra under allmänt
åtal, får förundersökning trots det inledas utan angivelse, om det
innebär fara att avvakta en angivelse. I så fall skall målsäganden
underrättas snarast. Om denne då inte anger brottet till åtal, skall
förundersökningen läggas ned.
Lag (1994:1412).

De frågar det utpekade brottsoffret - om denne inte säger att den råkat ut för brott så är ärendet klart där.
Det krävs inte angivelse för att den här typen av brott ska falla under allmänt åtal - det har du själv konstaterat. Stycke tre avser alltså angivelsebrott. Misshandel är inget angivelsebrott. Ridå.

Jag lämnar nu diskussionen med tipset att lära dig frasen "Åh fan, jag hade fel". Tro mig, det är utvecklande.
Citera
2016-06-10, 16:02
Medlem
Citat:
Men hur kan då en av väninnorna säga att de var ihop? Och släkten säger att de inte var ihop? En väninna borde stå på tjejens sida, är hon 100% stalkad borde hon inte kalla det förhållande.

Vad folk,vänner TROR och vad andra VET - skillnad
Citera
2016-06-10, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Vilken go tankevurpa du gjorde där. Hon valde honom inte , hon valde bort honom och det är tyvärr därför hon inte finns längre.
Mm och hade du läst mina senare inlägg så hade du vetat vad jag tycker. Till en början trodde jag att hon hade valt honom.
Citera
2016-06-10, 16:05
Avslutad
Man kan undra varför diverse dömda mördare och våldsverkare får säckvis med kärleksbrev från okända kvinnor när de sitter på kåken. Sedan när de tagit sig vatten över huvudet och inte lyckats tygla monstret, då är det samhällets fel.
Naturligtvis är det inte alltid så, men det är ett egendomligt fenomen.
Citera
2016-06-10, 16:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight

Citat:

Ursäkta mig, ditt svar är riktat till en annan skribent men kan det inte vara så att de anhöriga lever i något sorts förnekelsetillstånd just nu, det är kanske svårt att ta in att BO verkar ha haft en kort relation med den tatuerade våldsamma kroppsbyggaren? Man undrar faktiskt hur denna relation började och hur den utvecklade sig, det är inget ovanligt alls att vissa kvinnor tänder på och vill ha kontakt med män som ser kriminella och tränade ut. Facebook är också ytligt och många lägger ut bilder för att glänsa. Jag hade en vän för länge sen som arbetade inom kriminalvården och enligt honom så fick kända brottslingar, mördare och våldsmän stort gensvar från kvinnor ute i landet som skickade brev och kort. Man undrar som sagt över varför vissa kvinnor aktivt ger dessa tokdårar plats i deras liv? Därmed inte sagt att BO var en sådan kvinna. Ingen vet ännu vad som hänt. Ska bli intressant att få läsa förundersökningen när den nu blir tillgänglig.
Citera
2016-06-10, 16:11
Medlem
Citat:
Läs artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22977790.ab
Citat:
Enligt Lottas anhöriga var Lotta och 33-åringen aldrig ett par.
"Han hade hittat henne på Facebook och börjat uppvakta med blommor, men hon ville inte ha med honom att göra. Han kunde inte acceptera det," skriver en anhörig till Lotta i ett öppet brev till Aftonbladet.

Men plötsligt kunde Lottas familj och vänner läsa på hennes Facebook-sida att hon var i ett parförhållande med 33-åringen.
"Då blev jag häpen och ringde henne och sa ”Men snälla Lotta, vad är det jag läser? Talar du inte om för dina närmaste när du är i ett nytt förhållande?!” Då sa hon ”Det är verkligen ingenting!”
Släktingarna tror att 33-åringen kapade hennes Facebooksida och lade ut gulliga inlägg om deras förhållande som egentligen inte existerade.

Redan kort tid efter att Lotta träffat 33-åringen försökte hon få ut honom ur sitt liv.
Men han ville inte acceptera det.
"Han sa: ”Ingen avslutar med mig, det är jag som avslutar med den personen!”
Han var väldigt tydlig. Lotta berättade att han sagt ”Jag ska mörda dig och om jag inte lyckas med det ska jag se till att du hamnar i rullstol. Jag vet hur man gör, skriver en anhörig”
Slut citat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in