2016-05-09, 19:17
  #649
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Även om din läsförståelse verkar vara under all kritik, så måste jag säga att ditt inlägg är välkommet för alla som inte har FaceBook.

Nu vet vi alltså lite mer om Henkos näthatande verksamhet.

Bara att samla på sig med uppgifter om honom, ifall PK-media bjuder upp honom till TV-soffan för att prata om SD-svansens "näthat".

De som har facebook och vill klämma dit Henrik kan ju gå med i klubben och samla på sig skärmdumpar. Hett tips är att hålla käft om man inte har något att komma med, idioter åker snabbt.
Citera
2016-05-09, 19:37
  #650
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Okej, it makes sense. Dom verkar däremot inte särskilt öppna med LO-bakgrunden.

Ja, jag kommenterar en del på deras Facebook nu. Jag har märkt att vissa grupper blockar en om man kommer med kritiska frågor, vilket är sjukt.

IRM är lite mer snikna, dom blockar inte en men verkar t ex ha infört en begränsning på så vis att jag inte får aviseringar när någon svarar mig (jag har dubbelkollat mina egna inställningar). Detta resulterar i att det ser ut som att man ger upp diskussionen för utomstående läsare när någon annan hela tiden får sista ordet.

Man får bara aviseringar om man själv skapat "ursprungsinlägget" under en nyhet, inte om jag svarat någon och sedan får svar från någon. Så man måste manuellt leta i "Aktivitetsloggen" genom att slå upp allting i nya flikar, vilket är lite tidsödande.

Det vore intressant och se om någon annan råkat ut för samma sak.

SD och deras anhängare påstår att de inte är rasister eller främlingsfientliga. IRMs uppgift är och har alltid varit att slå hål på det hyckleriet. Det spelar ingen roll om du är liberal, sosse, LO-ansluten, jude, brun, gul, bög, svärsmorsdröm, AIK-are, singel; alla har samma uppgift; visa upp lögnen om att SDare inte skulle vara rasister.

Henke får vara hur insyltad i LO som helst, han visar bara upp fakta, rakt upp och ner på de SDare som fastnar med fingrarna i syltburken. De andra låter han vara. Han går inte heller på de som röstar på SD utan bara de som är förtroendevalda. I riksdag eller kommuner ska det sitta personer som ska stå för sin politik och inte hyckla eller ljuga. IRM har varit grymt duktiga på att göra listan lång med hycklare.

Jag säger; Helvete va bra ni är.
Citera
2016-05-09, 20:27
  #651
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Även om din läsförståelse verkar vara under all kritik, så måste jag säga att ditt inlägg är välkommet för alla som inte har FaceBook.

Nu vet vi alltså lite mer om Henkos näthatande verksamhet.

Bara att samla på sig med uppgifter om honom, ifall PK-media bjuder upp honom till TV-soffan för att prata om SD-svansens "näthat".

Se det mer som en boxningsmatch, i hatklubben går man upp i ringen på lika villkor och man gör det frivilligt. Har intet och noll med näthat att göra.
Äpplen och päron.
Citera
2016-05-09, 20:53
  #652
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Se det mer som en boxningsmatch, i hatklubben går man upp i ringen på lika villkor och man gör det frivilligt. Har intet och noll med näthat att göra.
Äpplen och päron.

Hahaha! Du är fan dummare än tåget.

I HatKlubben hatar de även mot utomstående. Något som Henko själv uppenbarligen öppet gör och uppmanar till, om du skulle ta en titt på tidigare länkar.
Citera
2016-05-09, 22:27
  #653
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Menar du HK så blir alla färskingar häcklade och hotade, oavsett politisk uppfattning. Mest utsatt blev en vänsteraktivist, som hotades med fullständig uthängning av gruppens högerextremister och lämnade.
Vi administratörer slänger ut folk baserade på kvalitet. AFA-aktivister och Sverigevänner som inte presterar bättre än trött nazibashing och uttjatat muslimgnäll åker ut precis lika snabbt. Sån skit kan man ta på sin vanliga facebookvägg.
Henrik Johansson har varit med från start och är uppskattad bland annat på grund av dynamiken mellan honom och gruppens högerextremister. Han har en festlig fejd med antirasisten och politism-skribenten Paula Dahlberg också, som vi gör vårat bästa för att uppmuntra.
Däremot har jag hittills aldrig sett just Henrik direkt hota någon, eller ge uttryck för t.ex rasism. Apropå det där med hyckleri. Men ni kanske menar att han ens är med i gruppen?

Jag syftade mer på Irm, som jag skrev. Och dubbelmoralen där är häpnadsväckande. Själv älskar jag häcklande och sånt skit på internet, tar gärna del av det själv. Kanske är jag lite av en intellektuell sadomasochist på nått sätt, inget som skrivs om mig även om det är privata saker får mig att känna mig kränkt, jag ser det bara som ett sätt att exponera en svaghet hos min meningsmotståndare, eller som humor. Men jag önskar gärna att man är konsekvent som sagt, att man i ett sammanhang har en viss jargong medans i ett annat sammanhang är en helt annan person bara för att få lite poäng klingar inte bra i min bok.

Du får gärna vara ett rövhål, men byt inte skepnad för att försöka sätta dig på några moraliska hästar. Eller tvärtom, du får gärna vara en moralens ryttare, men kom inte och bete dig som det du svingar svärdet mot. Som sagt, konsekvens!
__________________
Senast redigerad av frusciantelo 2016-05-09 kl. 22:47.
Citera
2016-06-10, 00:13
  #654
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
SD och deras anhängare påstår att de inte är rasister eller främlingsfientliga. IRMs uppgift är och har alltid varit att slå hål på det hyckleriet. Det spelar ingen roll om du är liberal, sosse, LO-ansluten, jude, brun, gul, bög, svärsmorsdröm, AIK-are, singel; alla har samma uppgift; visa upp lögnen om att SDare inte skulle vara rasister.

Henke får vara hur insyltad i LO som helst, han visar bara upp fakta, rakt upp och ner på de SDare som fastnar med fingrarna i syltburken. De andra låter han vara. Han går inte heller på de som röstar på SD utan bara de som är förtroendevalda. I riksdag eller kommuner ska det sitta personer som ska stå för sin politik och inte hyckla eller ljuga...Jag säger; Helvete va bra ni är.

De är heltidsanställda vad jag förstår och de letar efter rasism endast inom SD och inte bland de övriga partierna? De skiter i totalitära kommunister? Det ju unket, bara ännu en underrättelsetjänst i Sverige ej till gagn för vare sig svenskar eller invandrare.
Citera
2016-06-10, 02:25
  #655
Medlem
praeteritums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
SD och deras anhängare påstår att de inte är rasister eller främlingsfientliga. IRMs uppgift är och har alltid varit att slå hål på det hyckleriet. Det spelar ingen roll om du är liberal, sosse, LO-ansluten, jude, brun, gul, bög, svärsmorsdröm, AIK-are, singel; alla har samma uppgift; visa upp lögnen om att SDare inte skulle vara rasister.

Henke får vara hur insyltad i LO som helst, han visar bara upp fakta, rakt upp och ner på de SDare som fastnar med fingrarna i syltburken. De andra låter han vara. Han går inte heller på de som röstar på SD utan bara de som är förtroendevalda. I riksdag eller kommuner ska det sitta personer som ska stå för sin politik och inte hyckla eller ljuga. IRM har varit grymt duktiga på att göra listan lång med hycklare.

Jag säger; Helvete va bra ni är.

Ja det sägs att SD är "rasister" och "främlingsfientliga" men titta på vilka som arbetar med din favoritsida interasistmen.se, under rubriken "Om oss":


Henrik Johansson

Christopher Gummesson

Magnus Esser Bengtsson

Simon Andersson

Linnéa Berghäll

Christopher Svanströmer

Simon Kjellberg


Jag ser inga namn som ser ut att härstamma från Afrika eller arabvärlden, ser du? Är det så att interasistmen.se-crew:en inte vill ha invandrare bland sina medarbetare? Är det ett gäng "rasister" och "främlingsfientliga" vi har att göra med kanske?
Citera
2016-06-10, 10:33
  #656
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praeteritum
Ja det sägs att SD är "rasister" och "främlingsfientliga" men titta på vilka som arbetar med din favoritsida interasistmen.se, under rubriken "Om oss":


Henrik Johansson

Christopher Gummesson

Magnus Esser Bengtsson

Simon Andersson

Linnéa Berghäll

Christopher Svanströmer

Simon Kjellberg


Jag ser inga namn som ser ut att härstamma från Afrika eller arabvärlden, ser du? Är det så att interasistmen.se-crew:en inte vill ha invandrare bland sina medarbetare? Är det ett gäng "rasister" och "främlingsfientliga" vi har att göra med kanske?


Jaha så man måste vara neger för att vara antirasist?
Konstigt.

Låter som att du inte får stå i klacken i fotboll om du inte är med i landslaget...
Det finns 200 andra siter med antirasister som har annan ansiktsfärg, dessutom kön och dessutom politiska åsikter.

Att du plockar ut en site på nätet och säger: "jaha... se här..."
Vad säger det?

Logiken borde då vara: "du får inte gnälla på invandringspolitiken om du inte är umgås och är vänner med invandrare..." Känner du inga blattar så har du ju inget att gnälla för..

Det är så lustigt med er köksbänks-tänkare är att ni tänker så sjukt kort så ni missar helheten.

Man kan bo på södermalm i stockholm och ogilla rasism och engagera sig i det.
Man kan även vara antirasist och bo i Tensta.
Man kan även vara rasist och bo i Tensta.

Och hudfärg och bakgrund ska ju inte spela nån roll om man är engagerad i interasistmen eller ej.
Citera
2016-06-10, 10:36
  #657
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
De är heltidsanställda vad jag förstår och de letar efter rasism endast inom SD och inte bland de övriga partierna? De skiter i totalitära kommunister? Det ju unket, bara ännu en underrättelsetjänst i Sverige ej till gagn för vare sig svenskar eller invandrare.

Ja, hela iden går ju ut på att upplysa omvärlden på att SD ljuger och inte är ärliga med sin rasism.

SD startades av fem nazister för 29 år sen. De sitter fortfarande kvar. De är fortfarande patrioter och nationella konservativa som vill ha ett etniskt vitt sverige, med en kultur, ett folk, en fuhurer eftersom de ogillar demokratiska systemet. De vill inskränka media och de ogillar feminism osv.

det är ett klassiskt fascistparti och IRM har som uppgift att spegla det.
Och som du ser... om du läser deras sida både på facebook och deras blogg så har de djäääääävligt mycket att göra. Rasismen är ju som sagt grundmurad i SD.

SD själva säger att de inte är rasistiskt parti, men de får dagligen slänga ut politiker som "råkar säga för mycket av de tänker"

"Vi säger det ni tänker", som deras slogan en gång var.
Ja, precis...
Citera
2016-06-10, 10:37
  #658
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
De är heltidsanställda vad jag förstår och de letar efter rasism endast inom SD och inte bland de övriga partierna? De skiter i totalitära kommunister? Det ju unket, bara ännu en underrättelsetjänst i Sverige ej till gagn för vare sig svenskar eller invandrare.

Expo har som uppgift att granska främlingsfientligehet och extremistmiljöer och gör det oavsett om det är nazister, SD, muslimer, sionister osv.
Citera
2016-06-10, 11:16
  #659
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Expo har som uppgift att granska främlingsfientligehet och extremistmiljöer och gör det oavsett om det är nazister, SD, muslimer, sionister osv.

Precis, det spelar ingen roll vad det är för knappnål någon använder. Expo generaliserar i det avseendet.
Citera
2016-06-10, 11:44
  #660
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Precis, det spelar ingen roll vad det är för knappnål någon använder. Expo generaliserar i det avseendet.

Expo generaliserar inte tycker jag. De är extremt konkreta med analyser, fakta och undersökningar.
De fokuserar på rasism, främlingsfientlighet och kränkande intolerans.


http://stiftelsen.expo.se/verksamhet.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in