2016-06-10, 09:30
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Jahaja jaja okey inte farlig nej mm så vare'ja. Gosig mysnalle också. Då är det väl så då. Han är säkert jättegosig, vi har bara inte upptäckt det än.

Jag stannar utanför era gosiga lekar så får ni leka ihjäl varandra, men jag är övertygad om att många skulle hålla med mig. Övertränad, biffig, rakad och tatuerad på huvudet (och inte vilka tatueringar som helst), tagit mängder av preparat, mord i blicken på alla foton, impulsiv utstrålning, kriminellt utseende och kamphund. Faller inte bitarna på plats så vette fåglarna när de borde göra det.

Asså, jag förstår vad du menar men i min värld så utstrålar han mer wt än just kvinnomisshandlare. Såvida inte ALLA kvinnomisshandlare besitter de attribut du pratar om. Vet man inte hur han har behandlat kvinnor tidigare, ska man då kunna se det på honom, menar du?

Det finns ganska många, väldigt tatuerade män med staffar som aldrig lagt sin hand på en kvinna, tråkigt när fördomar får växa fritt, menar jag.

Och nej, jag personligen tycker inte att Martin ser bra ut eller utstrålar något som säger alfahane. Han ser som sagt ut som ett wt. Dessutom är det för mig viktigt att en man har ett jobb och lever ett något stabilt liv. Men man vet ju inte mycket om en person förrän man träffats ett par gånger.
Senast redigerad av bananapans 2016-06-10 kl. 09:33.
Citera
2016-06-10, 09:34
Medlem
PiusXIIIs avatar
Fallet ska tydligen granskas vad det nu betyder. Det intressanta är väl åklagaren Åke Olssons hantering av fallet. Hans chef menar tydligen att Olsson inte hade något annat val än att häva häktningen när BO inte ville samarbeta. Olsson är fö på semester nu. Vi får hoppas att han kommer hem utvilad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22969306.ab
Citera
2016-06-10, 09:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Hörsägen finns inte som ett vedertaget uttryck överhuvudtaget. Om en polis får höra genom anhöriga till offret att det skett en misshandel är de skyldiga att starta förundersökning enligt 23:1 Rättegångsbalken. Hur tror du annars de kan få reda på att den misstänkte nekar? "Ah tjena är det Kalle Kofot? Du dom påstår här nere på station att du varit med i ett rån, stämmer det? Inte det nähä, då får jag ursäkta att jag störde så får du ha en trevlig söndagkväll". Du kan inte höra en misstänkt utan förundersökning. Polisen startar ju dessutom förundersökningar på sånt de läst i media precis hela tiden.

Så lägg ner ditt snack om hörsägen, scenariot gällde uppgifter i anmälan från anhöriga. Det innebär tjänstefel att inte inleda förundersökning då enligt 23:1, även om uppgifterna är så knapphändiga eller osannolika att det kommer läggas ner i princip omedelbart.

1 § Förundersökning skall inledas så snart det på grund av
angivelse eller av annat skäl finns anledning att anta att ett brott
som hör under allmänt åtal har förövats.

Förundersökning behöver dock inte inledas, om det är uppenbart att
brottet inte går att utreda. Att förundersökning inte behöver inledas
i vissa andra fall följer av 4 a § och 22 §.

Om det krävs angivelse för att brottet skall höra under allmänt
åtal, får förundersökning trots det inledas utan angivelse, om det
innebär fara att avvakta en angivelse. I så fall skall målsäganden
underrättas snarast. Om denne då inte anger brottet till åtal, skall
förundersökningen läggas ned.
Lag (1994:1412).

De frågar det utpekade brottsoffret - om denne inte säger att den råkat ut för brott så är ärendet klart där.
Citera
2016-06-10, 09:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Nej, jag har inte öppnat de gånger det ringt på dörren mitt i natten. Båda gångerna fick jag brevlådeinkastet bortslitet - senaste gången även ett fönster i vardagsrummet sönderslaget. Var så rädd att jag och det tioåriga barnet låste in oss i badrummet. Barnet klarade av att ringa polisen i mörkret - vi ville inte tända; då hade det varit tydligt att vi fanns i bostaden.

Då förstår du min teori.
Citera
2016-06-10, 09:58
Medlem
Lagstiftningen gällande grovt kvinnofridsbrott fungerar uppenbarligen inte
tillräckligt avskräckande ...
Citera
2016-06-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Asså, jag förstår vad du menar men i min värld så utstrålar han mer wt än just kvinnomisshandlare. Såvida inte ALLA kvinnomisshandlare besitter de attribut du pratar om. Vet man inte hur han har behandlat kvinnor tidigare, ska man då kunna se det på honom, menar du?

Det finns ganska många, väldigt tatuerade män med staffar som aldrig lagt sin hand på en kvinna, tråkigt när fördomar får växa fritt, menar jag.

Och nej, jag personligen tycker inte att Martin ser bra ut eller utstrålar något som säger alfahane. Han ser som sagt ut som ett wt. Dessutom är det för mig viktigt att en man har ett jobb och lever ett något stabilt liv. Men man vet ju inte mycket om en person förrän man träffats ett par gånger.

Man vet tillräckligt mycket om honom (för att avstå en relation med honom) genom att bara läsa några inlägg på hans facebook.
Citera
2016-06-10, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Lagstiftningen gällande grovt kvinnofridsbrott fungerar uppenbarligen inte
tillräckligt avskräckande ...

I det här fallet finns det nog inget som fungerat tillräckligt avskräckande. Ett sånt här jävla monster tänker knappast på konsekvenser när han är inne i sin mördarbubbla.
Citera
2016-06-10, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans

Jag ogillar att döma hunden efter håren men någonstans inom en bör man känna att man är ute på djupa vatten. De fick tydligen kontakt över Facebook och redan där kunde hon ha bläddrat sig igenom hans bilder och se att han avviker en hel del från medelsvensson. Oavsett om fördomar får växa fritt eller inte så borde man väl känna att han iallafall är avvikande.

Själv kan jag inte säga om någon är specifikt kvinnomisshandlare men jag kan säga om någon är WT (det finns trevliga WTn), farlig, impulsiv och ana vissa saker. Kalla det fördomar men de hjälper en att bedöma risker. Många kvinnor brukar säga att man kan se när någon är kvinnohatare (de brukar även få medhåll av många killar) och att kvinnohatarna utstrålar hatet. Kan de se sånt men inte se att den här psykopaten är farlig så tappar de rejält i trovärdighet. Troligtvis är deras förmåga att läsa av människor barnsligt nedsatt.

Men i det här fallet har hon inte ens tillåtits göra en bedömning. Han har valt ut en henne mot hennes vilja och utfört mordet. Det har aldrig varit någon relation eller ens något dejtande som det verkar.
Senast redigerad av caralhos 2016-06-10 kl. 10:10.
Citera
2016-06-10, 10:12
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Jahaja jaja okey inte farlig nej mm så vare'ja. Gosig mysnalle också. Då är det väl så då. Han är säkert jättegosig, vi har bara inte upptäckt det än.

Jag stannar utanför era gosiga lekar så får ni leka ihjäl varandra, men jag är övertygad om att många skulle hålla med mig. Övertränad, biffig, rakad och tatuerad på huvudet (och inte vilka tatueringar som helst), tagit mängder av preparat, mord i blicken på alla foton, impulsiv utstrålning, kriminellt utseende och kamphund. Faller inte bitarna på plats så vette fåglarna när de borde göra det.

För övrigt undrar jag bara vad deras anhöriga känner. De mår dåligt, men man hör aldrig ett ord från dem när liknande nyhet rapporteras. De är helt i skuggan på något sätt.

Och så klassikern: Livets hårda skola som utbildning på FB. Det som skämmer lite är att den här snubben är långt ifrån ensam. Vi som medmänniskor måste ta ställning. Folk med de epitet som ovanstående nämner talar man inte ens med, tittar på eller håller upp en dörr för.

Så mitt råd till unga tjejer och killar är: GE FAN I ATT RYGGDUNKA DESSA MÄNNISKOR. DET ÄR INTE OK ATT SPÖKA UT SIG OCH BETE SIG SOM EN RIKSKRIMINELL PSYKOPAT.

Mvh
Citera
2016-06-10, 10:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Och så klassikern: Livets hårda skola som utbildning på FB. Det som skämmer lite är att den här snubben är långt ifrån ensam. Vi som medmänniskor måste ta ställning. Folk med de epitet som ovanstående nämner talar man inte ens med, tittar på eller håller upp en dörr för.

Så mitt råd till unga tjejer och killar är: GE FAN I ATT RYGGDUNKA DESSA MÄNNISKOR. DET ÄR INTE OK ATT SPÖKA UT SIG OCH BETE SIG SOM EN RIKSKRIMINELL PSYKOPAT.

Mvh

Precis. Så varför öppna hon dörren?
Väldigt oklart och märkligt.
Citera
2016-06-10, 10:23
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man vet tillräckligt mycket om honom (för att avstå en relation med honom) genom att bara läsa några inlägg på hans facebook.

Jag har inte Facebook så om du vill ladda upp något så får du gärna göra det, har därför missat "suspekta" inlägg. Om dessa redan finns uppladdade i tråden så ber jag om ursäkt!
Citera
2016-06-10, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann

Mvh

Men tydligen lockar dom till sig snygga tjejer har du en förklaring till det? Har lusläst Marre Jonssons fejja och det är inga dåliga pök han haft ihop det med kan jag lova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in