2016-06-10, 01:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoFeelings
Ot. som är relevant: Jag har känt den f.d boxaren i över 25 år jag bodde granne med honom på Ljustadalen i Sundsvall när han mördade sin flickvän och dåren gömde henne på balkongen i flera dagar på den tiden så bodde bröderna Jonsson där och dom föraktade honom. (FB) Boxaren och den döda flickvännen på balkongen (Sundsvall)

Det var tur för honom att han åkte in när han kom ut så vågade han inte visa sig i S-Vall längre

För det mordet så kom han ut efter bra några år han flyttade hem till mamma i Borås och en kväll så slog han ihjäl även henne med bara knytnävarna (sin egenmamma)och kom ut efter bara 4 år för gott uppförande alltså han mördade 2 personer vid 2 olika tillfällen och satt sammanlagt 6.5 år allt som allt.

Jag har följt killen han har blivit en alkis som hängde på torget i Vänersborg och har slagit sin senaste flickvän ett fler tag gånger de senaste åren fast hon var gravid ryktet säger att han har på senare år blivit en råalkis och var ett skämt i drogsvängen i Vänersborg.. Han har inget att komma med längre och han är max 1,65 lång han är så jävla dum så han har fortfarande sin F.B aktiv

https://www.facebook.com/juhani.ljungstrom?ref=ts&fref=ts

Att jag nämner detta beror på att jag är lika förbannad som alla andra över vad Martin Jonsson 33 har gjort mot sina offer. Att rättsväsendet aldrig lär sig när det gäller psykopater?

Straffen i Sverige är för låga och fulla av svängdörrar

Tillbaka till Martin Jonsson 33 om någon borde få livstid så är det han som tur är i dag 2016 så är det inte längre som för 25år sedan galningar ska och bör sitta så länge att när dom väl blir utsläppta så ska dom vara närmare 60år och i den åldern så vågar dom inte bråka längre går dom då på fel gubbe så får dom så mycket stryk så dom hamnar i en kuvös

Jag har ett exempel till en av mina vänner råkade ut för en som var påtänd med spice och Xanor och brännvin 2015 han högg ner en helt okänd farbror/ vän med flera knivhugg så han dog han fick 18år för första mordet.

Så ska det se ut.
Håller med dig, straffen för både misshandel och uppsåtligt dödande borde skärpas rejält.
Hoppar man på någons huvud så BO blir svårt hjärnskadad, då borde man kunna dömas till fängelse i betydligt mer än 10 år, 18-20 år vore rimligare.
Livstid borde innebära minimum 30 år och normalt 40 år.

Sen måste domstolarna väga in mer moral i sina domar, dagens teknokratiska låtsasjämställdhet och påstådd likhet inför lagen i kombination med sifferexcersis och en anal fixering vid att unika brott och situationer kan kvantifieras är barock.
Citera
2016-06-10, 01:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Från och med nu vet jag hur jag skall veta vilka som är psykopater. Det är dom som har dom här otroligt fula och äckliga mördarhundarna. Djävulens redskap
Hade BO haft en Kaukasisk fårhund i lägenheten så hade GM möjligen kunnat slå ihjäl eller knivat den, men hans kropp hade haft många och väldigt djupa sår.
Citera
2016-06-10, 01:20
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Märk väl att jag dömer dig.

Lugna ner dig. Jag är genuint intresserad av att höra mer av denna story.
Citera
2016-06-10, 01:29
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
Nej, tror inte att det var så - "innehållet kunde ej nås" var svaret vid 18-tiden.
Sitter inne då och då - nu sitter han väl i arresten i Sollentuna, vad jag förstod utan restriktioner.
Men senare nämnde någon i tråden att - möjligen - detta införts då rubriceringen ändrades till mord.
Eller inte? Det var det jag blev fundersam över.
Eftersom både TV4 samt SVT nyheter berättade om fallet vid den tidpunkten, och visade bild på samt namngav honom, så kan det möjligen ha uppstått en överbelastning emot hans adress på Facebooks servrar.

Ett annat alternativ vore att polisen låst kontot för att säkra info inför FUP, men då brukar det väl se ut som att kontot inte existerar har jag för mig ifrån andra krim-trådar?

Man får hoppas att de säkrade info i ett tidigt skede, eftersom hans häktning saknade restriktioner innan omhäktningen för mord.
Citera
2016-06-10, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Eftersom både TV4 samt SVT nyheter berättade om fallet vid den tidpunkten, och visade bild på samt namngav honom, så kan det möjligen ha uppstått en överbelastning emot hans adress på Facebooks servrar.

Ett annat alternativ vore att polisen låst kontot för att säkra info inför FUP, men då brukar det väl se ut som att kontot inte existerar har jag för mig ifrån andra krim-trådar?

Man får hoppas att de säkrade info i ett tidigt skede, eftersom hans häktning saknade restriktioner innan omhäktningen för mord.

Ja det får vi verkligen hoppas, och att restriktioner införts.
Men med det slappa svenska rättsväsendet vet man ju aldrig, för det är ju under all kritik.
Citera
2016-06-10, 01:35
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Jag tycker att man ska publicera en bild på bo med alla skadorna, enbart för att sluta skydda denna våldsskapare - och visa vad fan svinet ställt till med. Visst det är magstarkt men samtidigt nyttigt och kanske kan i a f detta grymma tragiska dödsfall åtminstone rädda någon i framtiden.

Den råa sanningen kan avskräcka en hel del.. så länge dom inte är fullblodspsykopater då.

Min tanke är givetvis att det i s f skulle vara godkänt av bo:s familj.
Citera
2016-06-10, 01:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Från och med nu vet jag hur jag skall veta vilka som är psykopater. Det är dom som har dom här otroligt fula och äckliga mördarhundarna. Djävulens redskap

Verkar blivit något en grej på sistone i fall men det är väl en indikation på personer med nu mycket energi om inte annat. Dvs säkert poppis hos de som tränar och pumpar i sig anabola eller är allmänt höga hela tiden då dessa hundar kräver extremt mycket aktivering. Men såklart det gör en labrador också.
Citera
2016-06-10, 01:36
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Verkar blivit något en grej på sistone i fall men det är väl en indikation på personer med nu mycket energi om inte annat. Dvs säkert poppis hos de som tränar och pumpar i sig anabola eller är allmänt höga hela tiden då dessa hundar kräver extremt mycket aktivering. Men såklart det gör en labrador också.

Kamphundarna är egentligen bara en feg kukförlängare.
Citera
2016-06-10, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
För ca 9 år sedan så kom jag i kontakt med Martin.
Vi hade gemensamma vänner och de ansåg att han var ett bra kap för mig.
Han skulle bli en bra styvfar åt mina barn.
Hur som helst så satt han då på Kumla.
Han hade fått mitt namn (endast mitt namn) och började skriva brev.
Inte ett brev utan mängder.
Det ramlade in brev varje dag från denna kille jag ej hade träffat.
Svarade på det första som var rätt normalt.
Var inte så oerhört intresserad men tänkte att jag ändå inte hade något bättre för mig.

Efter mitt svar så började min telefon att ringa konstant.
Han hade på egen hand tagit rätt på mitt nummer och ordnat tillstånd att få ringa mig från anstalten.

Jag slutade då svara på hans brev,tyckte killen verkade lite väl på.
Träffade även en annan (min nuvarande man)
Martin vägrade ge upp hur tydlig jag än var med att jag ej ville ha någon kontakt,
Jag lät min man svara när han ringde och han (min man) bad honom helt enkelt dra åt helvete.

Trots detta så fortsatte Martin skicka brev tills vi flyttade.
Ringa lade han ner först då jag kontaktade anstalten och bad de ta bort mitt nummer som godkänt.

Det förvånar mig inte det minsta att han nu åkt dit för detta.
Har mött många knepiga stalkers i mitt liv men denna kille är något helt extraordinärt.

De var nog tur det, annars hade du kanske legat i träfracken i dag....
Citera
2016-06-10, 01:37
Medlem
Gick i samma skola som Martin, han var ett par år yngre och en rätt snäll kille egentligen som jag minns det. Som någon skrev tidigare så var han överviktig och inte speciellt "populär". Lite småmobbad och var lite av en slagpåse för vissa äldre störiga grabbar som han också försökte ställa sig in hos.

Hans bror kommer jag ihåg att man hörde historier om. Det sas att han var övertygad nazist och "tokig" i ordets rätta bemärkelse(kommer inte ihåg de specifika historierna/bravaderna längre)det sades att han inte var speciellt snäll mot Martin, men jag vet inte om det stämmer. Men en sak är jag rätt säker på, och det är att han överförde delar av sin ideologi och världsbild på honom vilket är ironiskt då en av hans bästa vänner var en liten då spinkig asiat om jag inte minns fel

Att han skulle vara någon renodlad psykopat osv, som vissa påstår är rent skitsnack, en sak som jag vill belysa är att det florerade en våldsromantik i Sumpan/Hallonbergen vid den här tiden(vet inte hur det ser ut nu men så var det då ivf)man såg upp till de äldre gangster grabbarna och desto mer bråk och galna upptåg någon varit med om desto mer cred fick man av sina likasinnade och det var råa bråk. Här snackar vi inte lite näsblod och ett blått öga utan spräckta skallar och utslagna tänder var det som premierades, jag tror Martin eftersträvade ett sådant rykte.

Efter skolan såg jag inte röken av honom på några år sen stötte jag på honom på gatan av ett tag efter han hade släppts för t-banne incidenten han var grov redan då samt hade växt på sig en del på längden och jag fick intrycket av att han var "säkrare" på sig själv rent fysiskt.

Sen stötte jag på honom på gymmet några gånger minns speciellt ett tillfälle då han fullständigt stank hormoner(tänk brunstig tjur)och det var inget han direkt höll tyst om snarare tvärtom så var han glad i att berätta om både det ena och det andra preparatet han hade tryckt i sig.

Sist gången jag träffade på honom var för ett par år sedan i nuvarande skepnad. Blev smått chockad kände inte igen honom först, tatueringar överallt enorm kroppsbyggnad och så såg han mycket äldre ut än vad han i själva verket var och inte på ett smickrande sätt.

Min uppfattning här är en kille med dålig självbild som dragit på sig mer och mer psykisk ohälsa genom dåligt leverne, vansinnesdåden han gjort sig skyldig till har oftast gjorts i någon form av rus som jag förstår det. Verkar ha tappat bort sig själv helt i droger och anabola de senaste åren. Jag tippar på att det är den senare som ställt till det ordentlig för honom i pallet, visa personlighetstyper skall helt enkelt inte syssla med prep.
Citera
2016-06-10, 01:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Det finns ingen vidare information om detta första mord snubben begick? Läser man i media ska det varit helt oprovocerat och de kände inte varann ens. Det hade väl varit mord om inte sjukvården numera är så bra men det hade liksom kvittat i många länder ett sådant brott hade varit livstid ändå och därmed hade denna kvinna varit i liv idag...
Citera
2016-06-10, 01:43
Medlem
niceanddices avatar
Ja, det är äcklad av såna där män och idioter. Okej det finns folk som kan bli kära men att gå så långt samt hota och sedan göra såna saker, våldta eller liksom. Jag har själv varit kär och kanske skrivit för många meddelanden och hoppats på att dom skulle höra av sig, då dom bara inte velat det då jag var yngre, men trodde då att om jag verkligen visar och försöker mer att dom uppskattar och tror att killen verkligen vill ha en och menar det men har efter det insett att det var fel tänkt av mig, jag kunde uppfattas som en stalker med, då många tjejer svarar och försöker vara trevliga och säger att det är trevligt att prata med dig med, men sen lägger dom locket på så man vill ha svar ibland. Men det funkar inte så, insåg jag för många år sen, svarar dom inte så skiter jag i dom.

Men just dessa idioter som dödar någon, det finns olyckshändelser, men då någon åker iväg till någon för att döda och misshandla så är det fan sjukt att dom kan bli fria efter 10 år, eller dom som våldtar, jag vet inte men i Ryssland är minsta straffet 10 år för våldtäkt, här får man vård eller lågt straff. Jag tycker verkligen att man bör spärra in såna där idioter för livet. Varför ska man riskera andra människors liv och släppa ut dessa då dom redan gjort sitt, varför ska oskyldiga tjejer drabbas och dö och dessa sjuka idioter leva kvar? Är dom mer värda, ska dom vårdas och andra ska dö? Den där sjuka idioten förvisso någon flera i Sverige tycker synd om men ska man med denna jävla empati låta han döda ännu fler och ge han chansen, hur många korkade kvinnor ska tro att dom ska rädda han med kärlek då han sitter inne igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in