2016-06-09, 21:09
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byskolor
Oj, lugn nu. Läs mitt ursprungsinlägg. Jag har inte sagt att det är hennes fel.

Som tidigare sagt, går man in i en lejonbur så får man nog räkna med att bli uppäten och lemlästad.
Jag tänkte ungefär likadant och undrade varför var kvinnan i början ihop med äcklet. Men sedan läst jag hennes väninnas öppna brev på Bladet där hon säger att hon var aldrig "ihop" med honom. Han hittade hennes profil på feijan, "uppvaktade" henne med blommor och sedan började han hota, misshandla eftersom man säger inte nej till Marre Jonsson. Han har letat upp henne. Hans numera släckta Facebook profil visade att han följde åtminstone ett 20-tal kvinnor vars typ påminner lite om Lotta. Långt hår, välsminkat, vältränad, kvinnlig i framtoningen.
Antingen så dör du eller hamnar i rullstol, jag vet hur man gör, ska han ha sagt och efter allt vi fick läsa, vem tvivlar på detta?
Lotta blev allt mer förtvivlad, fick ingen hjälp av det svenska rättsväsendet som än en gång visade hur värdelös det är. Sverige har blivit en stat som skyddar de tungt kriminella och lämnar offren alldeles ensam, utlämnad till misshandel och en ond bråd död.
Lotta var inte hans sista offer. Han är bara 33. Kommer ut innan han fyller 50. Och han får göra det igen. Sen skriver AB och Expressen att nåt måste göras och någon startar en tråd på Flashback. Och ännu en människa får sitt ansikte sönderhoppad. Och dör på ett grymt sätt. Och ännu en familj får leva i oändlig sorg.
Citera
2016-06-09, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som sagt Manipulation är livsluften psykopaten andas och kan vara oerhört skickliga. Denna tjej drog åt sig öronen snabbt och se det tålde han inte. Det tänkte han inte acceptera. Psykopaten är den som älskar Kontroll, besinningslöst.
Det där är ett rätt vanligt problem skulle jag tro som ganska många män har svårt med. De värsta galningarna mördar vid motgångar medan andra åker dit för ofredande och stannar där, en annan stalkar sitt ex utan åka dit och så vidare, men de flesta ältar det på nåt sätt medan vissa har överhängande svårigheter i att släppa ett ex. Likheterna mellan en riktig psykopat och någon annan är rätt lika men skillnaden som jag upplever det är att psykopaten inte kan få nog och saknar gränser.

Rent allmänt så har män (huvudsakligen, sällan kvinnor stalkar män) problem med att respektera andras känsloliv. Egot tar stryk och de skrider till verket för att få rätt.

Äh, sjukt i vilket fall.
Senast redigerad av caralhos 2016-06-09 kl. 21:15.
Citera
2016-06-09, 21:14
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur

Han kommer att dömas till livstid.

Knappast.

Minns du negern som våldtog och slog ihjäl Elin Krantz? Han fick bara 16 år i finkan.

Han är alltså ute igen när han är 39. Martin lär ju få något liknande och då är han ute i 50-årsåldern.

I Sverige så betyder inte livstid "livstid".
Citera
2016-06-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cotopaxi
Någon som kan dela häktningsframställan?

http://www.exponerat.net/svensk-psykopat-villkorligt-frigiven-slog-ihjal-sin-fore-detta-tjej/
Citera
2016-06-09, 21:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Knappast.

Minns du negern som våldtog och slog ihjäl Elin Krantz? Han fick bara 16 år i finkan.

Han är alltså ute igen när han är 39. Martin lär ju få något liknande och då är han ute i 50-årsåldern.

I Sverige så betyder inte livstid "livstid".

Det är innan straffskärpningen, så det kan du inte jämföra. Elin dödades 2010 och straffen skärptes 1 juli 2014.
Senast redigerad av Moosky 2016-06-09 kl. 21:27.
Citera
2016-06-09, 21:18
Avstängd
[quote=Jarvsofaks|57518407]Har bara namnet.[/QUOT

Säg efternamnet då. Tack.
Citera
2016-06-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Mord är givet. Sen finns det klart försvårande omständigheter här: han stalkade henne och tvingade sej på henne trots att hon inte ville veta av honom. Sen försökte hon få polisens hjälp med att bli av med honom; inte ens den hinten fattade han.

Han kommer att dömas till livstid.

Jodå, det fattade han att hon kontaktade polisen. Då drog han sig tillbaka och lurade i vassen på sitt byte, avvaktande. Tills hon kände sig trygg, invaggad i falsk trygghet så hon inte skulle fullfölja anmälan. DÅ slog han till denna ONDSINTA psykopatiska sadist! När hon kände sig trygg.

Dom flesta har en psykopat i sin omgivning, men det står inte stämplat på dom och dom är så ohyggligt slipade manipulatörer att många/de flesta även professionella psykologer/beteendevetare blir förda bakom ljuset.

Denna kvinna måste instinktivt känt att något var galet mycket tidigt.
Citera
2016-06-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Jag är inte bitter,jag är Tony Rickardsson
Du vet lika väl som jag att kvinnor säljer sig billigt. Kolla bara på hockeyspelare på elitnivå.

Tyvärr så hade denna kvinna
dåligt omdöme. Och tyvärr slutade det riktigt illa.

Sluta för i helvete att lägga skuld på offret.
Alla kvinnor mördaren varit tillsammans med har försökt göra slut när dom upptäckt att han är en galning.
Han visade givetvis inte den galna sidan i början.
Men när han gjorde det försökte dom göra slut!

Det här var en GALEN man som vuxna män var rädda för.
Polisen var rädd för honom.

Men ändå begär du att de här kvinnorna skulle klara av att göra slut med honom utan minsta problem överhuvudtaget.

"Dåligt omdöme"

Du har fan ingen kunskap om vilket helvete kvinnor som får såna här jävla galningar efter sig
får gå igenom.

Och ingen hjälp får dom.
Ihjälslagna blir dom
och får sedan bära skulden för det av respektlösa jävla idioter
som du.

Själv skulle du kissa på dig av rädsla om den här typen av galning ringde på din dörr.

Men det är enkelt att sitta bakom en skärm och kasta sten på en ihjälslagen kvinna som levt i skräck sedan hon träffade honom.

Idiot.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingers11
Medlem i "soldiers of Odin"
Den här patetiska ursäkten till människa har alltså möjligtvis gått omkring på Sveriges gator och torg med avsikten att " skydda " Sveriges kvinnor???
Det bekräftar allt om SOo.
Mår illa..
Han var väl med i supportgruppen för Soldiers of Odin, dvs inte ute och patrullerade, han var/är medlem i DFG ( Djurgårdens huliganer).
Citera
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är innan straffskärpningen, så det kan du inte jämföra. Elin dödades 2010 och straffen skärptes 1 juli 2014.

Hahaha, straffskärpning i Sverige

Livstid betyder fortfarande 15-20 år i Sverige.
Citera
2016-06-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Om starka dominanta män är lyckosammare med kvinnor leder det till att fler sådana föds/blir sådana. Naturligt urval du vet.

Så ja, det är ett problem idag i ett samhälle där vi behöver fredliga intelligenta män. Våra instinkter leder oss inte alltid till det som är bäst för hela samhället.

Kvinnor kan inte bara alltid undvika sitt ansvar för samhället om de vill ha inflytande i det. Vill ni bli behandlade som jämlikar och få rättigheter så kommer osjälviskhet och skyldigheter som en del av paketet om samhället ska hålla ihop.

Klarar kvinnor det? Jag tror inte deras natur är sådan. Det kan man t.ex. se i denna tråd då kvinnor tycker att det är hemskt att Lotta har ett eget ansvar för sitt eget liv. Och att hon inte skulle behöva förstå de signaler hals- och huvudtatuering ihop med en anabolakropp sänder ut.

På en punkt är vi överens: vårt samhälle behöver fredliga, starka (inte att förväxla med muskelstyrka) och intelligenta män. Och fredliga, starka och intelligenta kvinnor. Och tillsammans har vi ett ansvar att uppfostra våra barn till fredliga och starka individer.

Så nej, jag tycker inte att kvinnors dragning till starka män är grundorsaken till allt våld i världen. Att GM har blivit ett rötägg beror kanske delvis på gener om han föddes med en disposition att bli våldsam under fel omständigheter, vad vet jag. Och sannolikt - men här gissar jag vilt - har han och brodern hans inte haft det bästa stödet hemifrån eller från skola o.d. för att utveckla mer konstruktiva sidor hos sig själv. Men till skillnad från dig tror jag inte på att våldsamhet enbart är genetiskt betingat.

Lotta hade ett ansvar för sitt eget liv. Hon tog ett oklokt beslut när hon dejtade GM och drog sig också ur när hon insåg att han var våldsam. De flesta kvinnor går omvägar runt den typen av män och det var ju oerhört sorgligt att inte Lotta gjorde detsamma. Men att gå därifrån till att säga att hon får skylla sig själv är helt uppåt väggarna. Det är GM som har ansvaret för det han gjorde, inte BO.
Citera
2016-06-09, 21:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Finns det en tredje broder som även han är mördare?!
Nej, den tredje brodern som är mellanbrodern är inte dömd för grov våldsbrottslighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in