2016-06-09, 19:32
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Oj....verkligen helt friskt...
Lås in,svetsa ihop dörren och kasta cellen i sjön.
Herregud.

En 9 millimeters hjärnblödning vore mer korrekt.
Citera
2016-06-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Ibland kan det vara bra att sätta sig in i en fråga innan man ifrån "byskolan" gapar idiot bakom tangentbordet och slänger skit på en avliden!
Liknelsen om motorvägen visar ungefär vilken förmåga till empati som du besitter.

Generellt sett så har du massor av poänger i ditt inlägg om hur det ofta kan gå till, men nu handlar det om den här speciella tråden, med de här speciella BO och GM.

Han hade hittat henne på Fejjan och slet i 3 veckor med att försöka imponera på henne. Direkt upptäckte hon vilken dåre han var och sa till någon vän att hon inte ville ha med honom att göra, men att han hade varit enormt hotfull.

Så nu kan du droppa gissningarna som troligen stämmer överens på en del brudar, men antagligen inte på Lotta?
Av det jag har läst så har hon haft en relation med gärningsmannen - du påstår alltså att hon inte haft det?

Du får jättegärna citera mig där jag slänger skit på en avliden, annars kanske du ska sluta komma med sådana löjliga och hederslösa påståenden.

Liknelsen om motorvägen säger ingenting om min empatiska förmåga. Att du inte kan förstå liknelsen logiska självklarhet säger däremot en hel del om din intelligens.

Jaha, så i slutet är du alltså själv inte säker - eftersom du säger "antagligen" och avslutar med ett frågetecken. Allt tyder ju på att hon haft en relation med honom, om än en kort sådan. Du får det att framstå som att han har hittat henne på nätet och slumpmässigt börjat förfölja henne, men så verkar det ju inte ligga till.

Och dina infantila försök att förminska min åsikt och samtidigt upphöja din egen kunskap i fallet kan du ju lägga ner med direkt. Det är uppenbart att du blivit emotionell i det här fallet, men för Guds skull - lite objektivitet och logik vore på sin plats!
Senast redigerad av Byskolor 2016-06-09 kl. 19:48.
Citera
2016-06-09, 19:52
Medlem
Detta visar också att djurgårdens huliganer är fega kvinnomisshandlande kräk.

Givetvis visste polarna i dfg att idioten misshandlat oskyldiga och kvinnor tidigare.
Det sågs tydligen som en merit.
Så efter detta avancerar väl kräket till top boy inom dfg.

Vilka ryggradslösa kräk inom den firman. Fy fan.

Jag blir mörkrädd när jag ser hur åklagare, firmapolare m.fl blundar, accepterar en äcklig kvinnomisshandlare.

Vad mer inom dfg anses som en merit?
Pedofilbrott?
Barnmisshandel?

Rätt många ryggradslösa kräk jag skulle vilja spy på just nu.

Offret och hennes anhöriga uttrycker jag endast empati för däremot.
Citera
2016-06-09, 19:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byskolor
Av det jag har läst så har hon haft en relation med gärningsmannen - du påstår alltså att hon inte haft det?

Du får jättegärna citera mig där jag slänger skit på en avliden, annars kanske du ska sluta komma med sådana löjliga och hederslösa påståenden.

Liknelsen om motorvägen säger ingenting om min empatiska förmåga. Att du inte kan förstå liknelsen logiska självklarhet säger däremot en hel del om din intelligens.

Jaha, så i slutet är du alltså själv inte säker - eftersom du säger "antagligen" och avslutar med ett frågetecken. Allt tyder ju på att hon haft en relation med honom, om än en kort sådan. Du får det att framstå som att han har hittat henne på nätet och slumpmässigt börjat förfölja henne, men så verkar det ju inte ligga till.

Och dina infantila försök att förminska min åsikt och samtidigt upphöja din egen kunskap i fallet kan du ju lägga ner med direkt. Det är uppenbart att du blivit emotionell i det här fallet, men för Guds skull - lite objektivitet och logik vore på sin plats!

Spelar ingen roll om hon haft förhållande eller inte för hon ville inte ha honom. Fatta nu att hon inte ville ha med kräket att göra precis som resten av kvinnorna som gått ifrån och lämnat dom här små varelserna till män, och fått sota med sitt liv.
Det här är den typiska sjuka mannen som inte tålde att hon inte ville ha honom så han var tvungen att misshandla henne till döds. Det är alltså hans fel och inte ska man skylla sig själv.
Det är liksom inte så att det är hennes fel att han tog hennes liv om du kan få in det i din lilla hjärna. Du är inte objektiv du är dum i huvudet.
Citera
2016-06-09, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Spelar ingen roll om hon haft förhållande eller inte för hon ville inte ha honom. Fatta nu att hon inte ville ha med kräket att göra precis som resten av kvinnorna som gått ifrån och lämnat dom här små varelserna till män, och fått sota med sitt liv.
Det här är den typiska sjuka mannen som inte tålde att hon inte ville ha honom så han var tvungen att misshandla henne till döds. Det är alltså hans fel och inte ska man skylla sig själv.
Det är liksom inte så att det är hennes fel att han tog hennes liv om du kan få in det i din lilla hjärna. Du är inte objektiv du är dum i huvudet.
Oj, lugn nu. Läs mitt ursprungsinlägg. Jag har inte sagt att det är hennes fel.

Som tidigare sagt, går man in i en lejonbur så får man nog räkna med att bli uppäten och lemlästad. Likväl går jag inte runt i Rinkeby med rakad skalle, kängor och svenska flaggan på en T-shirt. Inleder man en relation med en person som denna, så får man nog räkna med negativa konsekvenser. Därmed inte sagt att hon förtjänar att dö.

Intressant att ni båda använder er av personangrepp i era inlägg. Argumenten tryter, antar jag.
Citera
2016-06-09, 20:01
Medlem
ObiWan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Detta visar också att djurgårdens huliganer är fega kvinnomisshandlande kräk.

Givetvis visste polarna i dfg att idioten misshandlat oskyldiga och kvinnor tidigare.
Det sågs tydligen som en merit.
Så efter detta avancerar väl kräket till top boy inom dfg.

Vilka ryggradslösa kräk inom den firman. Fy fan.

Jag blir mörkrädd när jag ser hur åklagare, firmapolare m.fl blundar, accepterar en äcklig kvinnomisshandlare.

Vad mer inom dfg anses som en merit?
...
.

Från fb-kontot Marre J ser jag fler kvinnomishandlande dfg-fegisar...Minst en som med säkerhet suttit för det...modiga grabbar...
Citera
2016-06-09, 20:03
Medlem
dovAkins avatar
Kan ingen göra samhället en tjänst och knäppa denna jävla patetiska varelse. Hoppas nån i fängelset ger han en ordentlig omgång.
Citera
2016-06-09, 20:05
Medlem
Fruktansvärt att nåt psyko ser en på fb och börjar uppvakta och stalka. Hon måste ju ha levt i en fruktansvärd mardröm utan att kunna få hjälp. Rädd att de närmsta och anhöriga också ska drabbas.
Hemskt!
😢
Vad fan hade han ute ur fängelse att göra???? Första gången hon bad om hjälp till polisen om besöksförbud skulle han ha låsts in!!!!
Citera
2016-06-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObiWan69
Från fb-kontot Marre J ser jag fler kvinnomishandlande dfg-fegisar...Minst en som med säkerhet suttit för det...modiga grabbar...

Ja, jag är väl inte förvånad tyvärr.

Dfg åker ju förvisso alltid på stryk i huligan uppgörelser vilket ksnske beror på att de är mer vana att misshandla tjejer.

Men vette fan om andra firmor är bättre.

Jag skulle aldrig acceptera umgänge med en kvinnomisshandlare.
Dfg har uppenbarligen inte samma inställning.
Citera
2016-06-09, 20:07
Medlem
JH1960s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Oj....verkligen helt friskt...
Lås in,svetsa ihop dörren och kasta cellen i sjön.
Exakt det jag själv tänker, spärra in djuret i en igensvetsad cell, men ge odjuret självmordsmöjlighet. Detta är ingen människa som skall få fler chanser att misshandla (någon som inser att begreppet grov misshandling inte är direkt trevligt?) någon mer, han skall inte slå ihjäl fler personer. Släpps han ut igen så blir det fler som blir misshandlade. Det inser ju vem som helst. Och jag tycker inte om folk som misshandlar
Citera
2016-06-09, 20:08
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byskolor
Oj, lugn nu. Läs mitt ursprungsinlägg. Jag har inte sagt att det är hennes fel.

Som tidigare sagt, går man in i en lejonbur så får man nog räkna med att bli uppäten och lemlästad. Likväl går jag inte runt i Rinkeby med rakad skalle, kängor och svenska flaggan på en T-shirt. Inleder man en relation med en person som denna, så får man nog räkna med negativa konsekvenser. Därmed inte sagt att hon förtjänar att dö.

Intressant att ni båda använder er av personangrepp i era inlägg. Argumenten tryter, antar jag.

Citat:
Av det som stått i tidningarna kan man tro att de verkligen hade ett förhållande först. Men så var det aldrig. Han hade hittat henne på Facebook och börjat uppvakta med blommor, men hon ville inte ha med honom att göra. Han kunde inte acceptera det.
På hennes facebooksida stod det att hon var i ett förhållande, och då blev jag häpen och ringde henne och sa ”Men snälla Lotta, vad är det jag läser? Talar du inte om för dina närmaste när du är i ett nytt förhållande?!” Då sa hon ”Det är verkligen ingenting!”
Jag tror att han kapade hennes facebooksida och la ut en massa puttinuttigt, och sen både ringde och sms:ade hon mig och bad mig att kommentera med nåt fint. ”För han är så arg!” sa hon.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22972554.ab

Du vill så gärna skylla på offret eftersom din hjärna saknar kapacitet till att tänka rättssäkert. Det är liksom inte dina åsikter som gäller som svensk lag utan det handlar om att det han gjort är straffbart. Fattar du?`Möjligen livstid. Så du kan alltså stoppa upp dina åsikter för dom håller inte mer än hos dig själv. Offer ska aldrig skyllas för att ha gått in i en lejonbur utan lejonet ska inte ens få finnas.
Citera
2016-06-09, 20:09
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starshine
Fruktansvärt att nåt psyko ser en på fb och börjar uppvakta och stalka. Hon måste ju ha levt i en fruktansvärd mardröm utan att kunna få hjälp. Rädd att de närmsta och anhöriga också ska drabbas.
Hemskt!
😢
Vad fan hade han ute ur fängelse att göra???? Första gången hon bad om hjälp till polisen om besöksförbud skulle han ha låsts in!!!!

Men besöksförbud innebär inte att han låses in, utan bara att han inte får vistas i hennes närhet.
Jag tror inte att ett besöksförbud hade fungerat på honom med tanke på hur lätt han tar på lag och moral.
Det hjälpte för övrigt inte att låsa in honom heller med tanke på att han fortsatte att mörda och misshandla när han släpptes ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in