2016-06-06, 14:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Jag har inte sagt att man har samma beteendemönster genom livet. Men generella personlighetsdrag går att upptäcka i låg ålder och omgivningens reaktioner på dessa formar oss redan tidigt. En person som är dominant i vuxen ålder var antagligen det när han var liten pojke också. En person som är kuvad som vuxen var antagligen det som barn. Sen är givetvis inte allt förutbestämt, men det ska till en viss grad av slump för att ändra bana. Det bästa man kan göra av situationen är att arbeta utifrån sina egna förutsättningar.
Alltså, det jag motsäger mig är ju din analogin med lågstadiegympan. Sen tror jag inte att det behövs nån "slump" för att man ska ändra bana.
Citera
2016-06-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Alltså, det jag motsäger mig är ju din analogin med lågstadiegympan. Sen tror jag inte att det behövs nån "slump" för att man ska ändra bana.

Gympan var en metafor för sociala hierarkier som formas redan tidigt i skolan. Den behöver inte tolkas bokstavligt.

Jag kan ju till viss del relatera till mig själv. Jag skulle definitivt säga att jag blivit mycket självsäkrare och socialt kompetent i vuxen ålder, men kommer någon som är van att dominera och vara i centrum så blir jag lika överkörd som när jag var nio år gammal. Sen finns det människor man nästan inte kan låta bli att ta kommandot över. Det är som att hierarkierna är djupt inprogrammerade i ryggmärgen.

Det är väl sånt där vissa refererar till som alfahanar, betahanar osv antar jag.
Citera
2016-06-06, 21:43
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Gympan var en metafor för sociala hierarkier som formas redan tidigt i skolan. Den behöver inte tolkas bokstavligt.

Jag kan ju till viss del relatera till mig själv. Jag skulle definitivt säga att jag blivit mycket självsäkrare och socialt kompetent i vuxen ålder, men kommer någon som är van att dominera och vara i centrum så blir jag lika överkörd som när jag var nio år gammal. Sen finns det människor man nästan inte kan låta bli att ta kommandot över. Det är som att hierarkierna är djupt inprogrammerade i ryggmärgen.

Det är väl sånt där vissa refererar till som alfahanar, betahanar osv antar jag.
Ta kommando då, bli kapten på din egen skuta. Vänta inte på slumpen.
Citera
2016-06-07, 09:44
Medlem
empoisonnes avatar
Om man tror att kvinnor inte är intresserade av sex så har man aldrig någonsin varit med på ett surrigt samkväm med enbart kvinnor och obegränsade mängder vin. Juz sayin'.

Nä, samkvämet förvandlas inte till en lesbiansk orgie. Men det praaaatas och det praaaatas. Och så.
Citera
2016-06-07, 14:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Om man tror att kvinnor inte är intresserade av sex så har man aldrig någonsin varit med på ett surrigt samkväm med enbart kvinnor och obegränsade mängder vin. Juz sayin'.

Nä, samkvämet förvandlas inte till en lesbiansk orgie. Men det praaaatas och det praaaatas. Och så.
Men. Babianen har ju sagt att det är på grund av Sex and The City som kvinnor pratar om sex så där öppet och fritt med varandra. Ja, och högstadietjejer så klart.
Citera
2016-06-07, 15:27
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Men. Babianen har ju sagt att det är på grund av Sex and The City som kvinnor pratar om sex så där öppet och fritt med varandra. Ja, och högstadietjejer så klart.

Just det! SATC-effekten. Kvinnor bara låtsas vara intresserade av kukar och sexuell samvaro för att de vill verka vara som karaktärerna i en tv-serie som hade premiär för 18 år sedan.

I fittan känner vi ingenting. Penetering är ungefär samma känsla som att få ett grässtrå på lårets ovansida. Nuff said. Apan Lolita kan sina grejor.
Citera
2016-06-07, 16:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Just det! SATC-effekten. Kvinnor bara låtsas vara intresserade av kukar och sexuell samvaro för att de vill verka vara som karaktärerna i en tv-serie som hade premiär för 18 år sedan.

Glöm inte att DP är det enda som ger någon som helst njutning.
Citera
2016-06-07, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Jag kommer få mängder av idioter mot mig i samband med denna trådstart men det skiter jag i. Jag vill gå på djupet och ta reda på varför det är så här.

Jag hävdar bestämt att tjejer nästintill inte är intresserade av sex, är de intresserade av en kille så är det primärt för andra skäl än för sexet. Det kan vara att hon får saker av killen eller nåt annat och i utbyte ger hon sex. Jag säger ger för att killen aldrig får sex i den mängd som han egentligen skulle vilja ha.

Sjukaste jag läst idag. Hade kvinnor vart asexuella hade vi som art inte ens vart här idag. Vi människor är djur lika mkt som apor. Vad förväntas honorna där få i utbyte? De ligger runt med flera olika personer också, så ett stadigt bevakande av en alfa hane kan inte vara orsaken då de även ligger med beta,ceta och theta hanar.
Citera
2016-06-07, 17:38
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Glöm inte att DP är det enda som ger någon som helst njutning.

Dubbelt analt är det som gäller, va? Med BBC. Annars blir det lilla grässtråeffekten. Ska det kännas något måste man fläska på!
Citera
2016-06-09, 18:14
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Nej det är ingen kvinna som har gått ut högstadiet som pratar om sex med sina vänner. Det är som att hetero män sitter tillsammans och diskuterar bög sex. Till exempel om Anders, Bengt, Carl sitter och dricker öl tillsammans sen börjar Anders att prata om hur mycket han gillar att suga kuk hur reagerar de andra männen då? Så är det att prata om sex med andra kvinnor.

2) Det är ingen kvinna under typ 50 som gör det som du beskriver det är 100% en tant grej.
Citera
2016-06-09, 18:21
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Men vad ska man prata om? Vad skulle vara poängen? Man kan ha sex med varandras män om båda vill testa så varför skulle man sitta och prata om det? Om man inte vill ha sex med varandras män då vill man inte diskutera det heller.

2) Det som de flesta kvinnor pratar om är shopping, skvaller, TV, kändisar, sina barn om man har det, det är väldigt tråkigt.
Citera
2016-06-09, 18:28
Medlem
Babianens avatar
Citat:

I fittan känner vi ingenting. Penetering är ungefär samma känsla som att få ett grässtrå på lårets ovansida. Nuff said. Apan Lolita kan sina grejor.

1) Det anses som trendigt och coolt bland vissa kvinnor att låtsas gilla sex men det är mycket snack och ingen action.

2) Ja penetration känns ungefär som att bli petad på låret. Men även om det inte var så skulle kvinnor inte vilja ha sex för att mat och TV ger mer för kvinnor. Det är mer njutning för mindre ansträngning.

3) Jag förstår att det här verkar fel för män men tänk på att kvinnor kan få sex när som helst med vem som helst typ därför är det ingen big deal att välja bort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in