Citat:
Ursprungligen postat av
Jäija
Jag har känt flera zigenare som har varit hur bra som helst. Så om du hade en butik så skulle du inte släppa in dom i din butik då menar du?
Ja du får väl ha dina åsikter kan inte ändra på dom såklart. Men jag själv tror inte man kan lita på någon kategori. Det enda man kan är att känna av situationer vänta och se men det är också inte alltid säkert. Hon gjorde ju också det valde att avbryta tidigt men det gick endå åt skogen. Oftast får ju kvinnor skulden att hon väljer att stanna kvar.. Men kvinnor får också skulden för att bära fel kläder, gå ensam, jogga ensam, lyssna på musik och inte vara uppmärksam, åka taxi ensam, vara ute sent ensam, gå i parker ensam, gå hem med okända killar ensam. Hur och vad vi än väljer är det fel på kvinnan (hon får skylla sig själv). Helt sinnessjukt.
Nej de som skyller på kvinnan i de fallen du skrev upp är inget annat än sjuka, psykiskt störda eller muslimer.
Nej, inte i en butik men de flesta håller nog med mig om att man inte köper en bil från blocket om säljaren visar sig vara en zigenare. Men ok, jag är en fördomsfull och hemsk människa.
Vad ska man säga, det är synd om henne och hennes anhöriga, helt klart. Allt är hans fel men hon borde ha varit mer kritisk till vem hon öppnade sig för, menar jag då att det är hennes fel helt plötsligt? Självklart inte, det är hans fel till 99,99 % men hennes skrapa omdöme i att välja partner är enligt mina standarder under all kritik.
Citat:
Ursprungligen postat av
SS-Panzer-Division
Du verkar vara rätt fördomsfull, det finns människor som ser ut så där som är fromma som lamm, så dra inte alla över en kam.
Ja, fördomsfull eller väldigt kritisk. Det sparar mig en hel del lidande dock.