Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Trots att jag tycker undersökning känns som ett lågvattenmärke måste jag ändå hålla med dig Merapi. Män är avsevärt mycket "struligare" och jobbigare att ha att göra med än kvinnor.
Det finns både en biologisk och kulturell förklaring till detta, å ena sidan kommer män alltid begå mer brott än kvinnor, men å andra sidan kan vi förbättra oss avsevärt.
Tycker det är lite synd att så många anti-feminister i denna tråd försöker bortförklara ett problem som många kvinnor upplever i sin vardag. Jag kan väl vara den första erkänna att det är ett hyckleri. Muslimer och kvinnor har vi anti-feminister enklare att kritisera och generalisera. Men när det kommer till gruppen män blir vi mycket mer defensivare, tyvärr.
Nu när jag har försökt vara lite ärlig så hoppas jag att du kan vara det också. Du måste väl erkänna att de muslimska män som nu invaderar Europa kommer att leda till mycket mer våldtäkter, hat och hån mot er kvinnor. Dessa människor kommer från samhällen där folk inte vet vad våldtäkt är för någonting, det är snarare en ritual som de flesta män deltar i med gott samvete.
Så varför skulle vi vilja importera dessa människor till Sverige? Räcker det inte med de svenska vikingarna som i alla fall förstår innebörden av våldtäkt och i de flesta fall respekterar kvinnan?
Varje grupp har x % av idioter, så ökar man mängden i en grupp så ökar självklart denna % av idiotism i samma grad.
Sen är vi homo sapiens fenomenala på anpassning. Är vad vi har vår stora hjärna till, att kunna anpassa oss till nästan vad som helst. Och jepp! även dessa män är utrustade med denna förmåga.
Och som sagt 99,nånting % av invandrare är inte kriminella överhuvudtaget.
Sen vet nog även dessa vad våldtäkt är för något, det de inte fattar är att kvinnor förtjänar respekt och livsutrymme och är mer än bara boytoys och män är mer än bara den rätt negativa bild av manlighet som ideligen cirkulerar runt Och den synen får de tyvärr även med sig i västerländsk kultur, likväl som sin egen.
Så visst fattar även jag att det kommer bli fler våldtäkter ex. totalt sett. Men! som sagt jag ser också alla dessa människor som kommer hit och får en ny chans i livet samt vad de kan göra för Sverige.
Jag är alltså inte lika orolig för detta som många här inne verkar vara.
Svar nog?
( i övrigt eloge för välformulerat och vältänkt inlägg)