Citat:
Ursprungligen postat av
hee4r
Absolut. Dessutom hade hon en sund livsstil och han inte.
Men de borde väl tidigt ha känt till varandras åldrar, tänkte jag?
Sedan kanske även hon utstrålade status i hans ögon, ekonomiassistent och fina drinkar, o. s. v.
Och att träffas just genom Facebook.......... sådan mycken just yta och statustänk där och detta vansinnesflirtandet där och alla jävla falska luringar just där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Potifar2
Nej, men HELHETSBILDEN säger mycket om en person. Nu vet jag inte var han bodde, men förmodar att det var i ett ruffigare område och att hans look i kombination med ruffigt område och utbildningen "Livets hårda skola" (som avslöjar en stökig bakgrund) TILLSAMMANS är variabler som väcker misstanke om en person med problem UTÖVER arbetslöshet.
Visst ser kriminella och farliga människor olika ut. Vissa ser ut som de dårar de är t ex Juhani ("balkongmannen") och denne kille, medan andra ser mer städade ut, men i detta fall är det ju inte så. Bara de som tillhör samma "grupp" som MGM kan tycka att det är väl inget konstigt med hans utseende och attribut.
Finns många som skriver in "livets hårda skola" fast dom har både utbildning och bra jobb/egen firma.
Jag har träffat män som haft utbildning och bra jobb men ändå varit tattuerade.
Har även träffat galningar som varit företagare och inte haft en enda tattuering men varit riktiga psykos.
För att inte prata om dom som ljuger på FB med både namn och bakgrund.
Lätt träffa en hundägare och prata hund utan att ens få fullständigt namn på en gång och tillochmed ta en lunch på stan utan att veta den andres fullständiga namn.
Kalle jobbar på lager kan äga lagret.
Kalle som är egen företagare gick i KK för många år sen och har drivit runt och blivit försörjd av andra.
Så många variabler och att aldrig döma en hund efter dens hår.