2016-06-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Att en person är arbetslös säger lika mycket som om personen jobbar tycker jag, det är bara att se på kapten klänning, Anders Eklund med fler, de hade jobb.
Jag har inget jobb för tillfället men skulle inte få för mig att döda eller våldta någon.
Att du har ett jobb säger inte så mycket om dig som person.

Nej, men HELHETSBILDEN säger mycket om en person. Nu vet jag inte var han bodde, men förmodar att det var i ett ruffigare område och att hans look i kombination med ruffigt område och utbildningen "Livets hårda skola" (som avslöjar en stökig bakgrund) TILLSAMMANS är variabler som väcker misstanke om en person med problem UTÖVER arbetslöshet.

Visst ser kriminella och farliga människor olika ut. Vissa ser ut som de dårar de är t ex Juhani ("balkongmannen") och denne kille, medan andra ser mer städade ut, men i detta fall är det ju inte så. Bara de som tillhör samma "grupp" som MGM kan tycka att det är väl inget konstigt med hans utseende och attribut.
Citera
2016-06-08, 17:25
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Tycker att det är synd att politikerna lade ner mentalsjukhusen för ett antal år sen, anser att GM snarare hör hemma på ett sådant än i fängelse.
Citera
2016-06-08, 17:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Lite offtopic, men Samuelsson ska du inte dra upp som exempel på odopad. Han har tryckt ordentligt under sin "storhetstid".
Ja, mycket off-topic - och jag hävdar att du har fel.
Citera
2016-06-08, 17:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
När det kommer till hundar respektive skräp, spela inte dum du förstår precis vad jag menar.
Hur som helst lämpligare att föra den diskussionen någon annanstans.

Tror vi går lite väl off topic hur som helst sorglig historia tankar går till BO och familj.
Jag undrar hur hundar kom in i det hela.

Jag konstaterar att för något som arbetat med eller umgås i sådana kretsar kan det vara enkelt att se olika saker -- för dem som detta är främmande för är det givetvis inte lika enkelt.
Citera
2016-06-08, 17:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Ligger inte med Svenska tjejer så du har fel men bra gissat iaf.
Då blev det ännu lättare att förstå din uppfattning..

Att bli ratad är inte kul.

Och där är ju du och GM på ett sätt lika -- det ni inte kan få skall ni skada. Du genom att sprida skit på nätet om svenska tjejer - han genom att slå ihjäl den han inte fick.
Citera
2016-06-08, 17:42
Avstängd
Hur bröt han sig in, och varför hörde ingen granne...
Citera
2016-06-08, 17:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
OK, då hade jag fel uppfattning om dig, du vinner den ronden.

Men min åsikt angående mördaren i fråga kvarstår. Man måste vara jävligt korkad eller blind om man inte ser att den sopan är just en sopa.

I dagens läge tatuerar sig var och varannan och var och varannan pumpar muskler och adrenalin på gym -- de flesta är inte kriminella.

Jag tror att om man inte umgås i de kretsarna eller på annat sätt möter det klientelet att det inte är så enkelt att "se" att det är en kriminell eller våldsbenägen person man har med att göra.

Den här kvinnan gillade ju uppenbarligen inte de sidorna av honom - eftersom kort in i förhållandet försökte bryta det. Så troligen har hon inte sett och förstått på förhand.
Citera
2016-06-08, 17:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Tycker att det är synd att politikerna lade ner mentalsjukhusen för ett antal år sen, anser att GM snarare hör hemma på ett sådant än i fängelse.
GM skulle inte ha hamnat på det du kallar "mentalsjukhus" -- och rättspsykiatri, dvs inlåsning under de formerna finns kvar.

Jag tror inte GM hör hemma på rättspsyk -- jag tror inte han begått sina gärningar under något som helst sjukdomstillstånd som gör att han inte kunna styra och förstå dem. Jag tror han helt enkelt är en elak jävel som varit fullt medveten om vilken skada han skulle göra och varför.
Citera
2016-06-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag har googlat lite om fallet och hamnade på en sida som heter exponerat. En användare hade sammanställt fakta om fallet och tydligen hade de träffats i februari och setts sedan dess. I maj hade han misshandlat henne så hon bröt två revben och det var då hon fick erbjudande om skyddat boende. Denna psykopat hade alltså redan varit våldsam mot henne, vad gjorde han ute undrar jag. Är misshandel inte ett brott längre?

Vet inte hur revben räknas idag. Att vara blå-och gul på större delen av kroppen och ha sprucken trumhinna plus svårt att tugga efter kraftigt slag mot huvudet var inte mycket att komma med på 80-talet. "Spräckt mjälte räknas..." fick man höra då.
Citera
2016-06-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag tror faktiskt hon hade varit mer tacksam om män inte såg kvinnor som ägodelar - för utan en sådan syn hade detta inte hänt.

Det är just den naiva inställningen som gör det surt för många kvinnor.
Citera
2016-06-08, 17:58
Avslutad
Citat:
OK, då hade jag fel uppfattning om dig, du vinner den ronden.

Men min åsikt angående mördaren i fråga kvarstår. Man måste vara jävligt korkad eller blind om man inte ser att den sopan är just en sopa.

Vilket jag fortsätter hävda säger mer om honom än om henne.
För en kvinna som aldrig tidigare haft dylika pojkvänner så vad då med just denne?
Hur lyckades han som?!
Och vad fick honom att slå ihjäl just denna kvinnan? De tidigare nöjde han sig med att misshandla, men de var ju enligt honom bara skabb.

Nu hade han alltså fått tag på kvinnan med stort k.
Var det därför hon dog? Hon spelade helt enkelt i en helt annat klass än vad han gjorde.
Vad skulle han med henne till?
Ja, bl. a tvingade han henne att skriva fina saker om honom på Facebook.
Finns många nivåer uppå där även män vill att kvinnor skall rädda dem.
Citera
2016-06-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Men om det stämmer att han bröt sig in i porten: var var grannarna? Varför ringde ingen av dem polisen? Om en tatuerad muskelknutte med rakad skalle bryter sig in i min port så ringer jag polisen med varenda telefon jag har..!

Det beror på - hur huset ser ut etc. Hade en bekant som tog sig in i 6-våningshus genom att sparka upp porten. Jag vaknade (plan 4) av att han försökte slita loss brevinkastet. Ringde polis. Ingen granne hade reagerat, det var på småtimmarna och porten var på något sätt i källarplanet; där tvättstuga och kontor fanns. (Polisen ringde efter några timmar; "Vi kommer inte in i porten...." Då var mannen inte kvar.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in