Citat:
Ursprungligen postat av
Zarfiot
Det har inte med ämnet att göra egentligen men vill ändå bara klargöra att det normala är att man är rasist. Man bryr sig alltså om andra människor och låter sig inte luras av de som försöker att göra detta meningslöst genom att hävda att man måste bry sig om alla. Det går nämligen inte så om man kräver det av sig själv så slutar det bara med att man inte bryr sig om någon, utan bara blir en självupptagen godhetsprofet som ser sig som bättre än andra.
Tess är då just en sådan självupptagen godhetsprofet som ser ner på andra och arrangerar bilder tillsammans med företrädare för terrororganisationer som expo - de terroriserar vanliga människor som bara uttrycker sin mening.
Du kan dessutom inte bara hålla på och hävda att bilden inte är arrangerad utan att presentera bevis.
Och där kom den rasisten och försöker klargöra att det är normalt att man är rasist. Menar du att kvinnan på bilden i Borlänge är rasist eftersom hon gillar sina föräldrar mer än nazister? Det är en annorlunda tolkning av bilden med protesten mot nazisterna som du i inlägget beskriver som vanliga människor som bara uttrycker sin mening. Samtidigt tycks du mena att hon inte är en vanlig människa som uttrycker sin mening.
Nä, det är kanske just därför som folk sprider och gillar bilden, de ser henne som en ovanligt modig människa.
Jag hävdar inte att bilden inte är arrangerad. De som hävdar att den inte är arrangerad är just de människor som vet, fotografen och kvinnan på bilden. Jag har ingen aning. Alla bilderna skulle lika gärna kunna vara photoshoppade precis som månlandningen och nine eleven.
Fast nu tror ju folk i allmänhet att bilden i Borlänge inte är fejk och att både månlandningen och terrorattentaten i New York är något som hänt. Jag är väl ungefär som folk är mest. Ska man komma dragandes med konspirationsteorier ska man ha något att komma med, något mer än tron på att bilden är arrangerad och att alla ändå är rasister.
Välkommen till ännu en runda för att hålla liv i Bilden.
https://afrofeminas.com/2016/05/12/la-mujer-negra-con-mas-colores-que-nunca/