2016-06-08, 13:36
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Synd att hon inte hade rätten att försvara sig själv och att hela rättssystemet är förlegat. Kräket skulle givetvis redan ha suttit inspärrad för all framtid eller ännu hellre låtits somna in. Jag håller med Ted Nugent till 100%, inga idioter till politiker skall avgöra min rätt att försvara mig själv
https://www.youtube.com/watch?v=6L-2WFq79dU
Citera
2016-06-08, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Wt är ju ett populärt vokabulär idag, segregationen i Sverige. Det är inte ett nutida fenomen, det har alltid funnits. Mellan ursvenskar, som lever på soc, kan det uppstå ljuvmusik som sen går över i falskklang. Bråk och elände.

Det som oftast förenar är det socialt utsatta läget. När det kommer till utslagna svenskar så är det så. Tragiskt.

Hon var väl inte socialt utsatt?
Vad jag förstår så hade hon jobb, vänner och släkt.
Citera
2016-06-08, 13:40
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Så störd och feg som GM var var hon i alla fall inte, hon tog smällarna= döden själv i stället för att fly undan och låta familj och hund och övrig omgivning råka illa ut:
Hon drog tillbaka det hon sagt av rädsla. Hon kände sig så fruktansvärt rädd. Han hotade med att han skulle döda hennes vänner och anhöriga. Till och med hennes hund skulle han döda, säger en anhörig.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22959811.ab
(går inte att unvisa).
Vad hade hon för val? Vad gav han henne för val? Vilka val skulle hon ha gjort här?
När inte ens rättsväsendet jobbar så att en kvinna i hennes situation skall slippa gömma sig och slippa vara skräckslagen och slippa bli ihjälslagen.
Jävla skitsamhälle vi har. Denna kvinnans död får vi skylla på samhället liksom GM: s möjligheter att bli just en GM får vi skylla på samhället.

F. ö verkar denne GM ha samma advokat och som hans bror hade.

Med hänvisning till Aftonbladets artikel:
Citat:
Enligt de anhöriga drog Lotta tillbaka sin historia efter svåra hot från 33-åringen.

– Hon drog tillbaka det hon sagt av rädsla. Hon kände sig så fruktansvärt rädd. Han hotade med att han skulle döda hennes vänner och anhöriga. Till och med hennes hund skulle han döda, säger en anhörig.

Vad gjorde hennes vänner och familj för att hjälpa henne? Att i efterhand komma med att kvinnan "drog tillbaks vad hon sagt" pga. rädsla och hot....vad gjorde vänner och familj för att stödja henne?
Varför tog inte vänner och familj kontakt med polis och åklagare och ställde upp som vittnen så att lagen kunde "ta tag i saken" på ett bättre sätt?
Jag tror att den ihjälslagna kvinnan var mycket ensam med sina problem. Stackars sate!
Citera
2016-06-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Sluta trolla. Alla med minimalt förstånd kan se att han inte alls är trevlig. En trevlig människa ser trevlig ut.

Håller med. Kanske tyckte hon att han på något sätt var spännande (??? Obegripligt isåfall), men att han inte är en vanlig skötsam snäll kille ser vem som helst. Dessutom hade han ju redan misshandlat folk.
Citera
2016-06-08, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Jag kan det!
Psykopater är mästare på att spela snälla och trevliga och "vanliga"
Rätt vad det är så blixtrar det till och den snälla kakätande killen får ett bryt och hoppar på en annan människa så att hon dör.

Jo, det finns såna människor också även om det bär mig emot att kalla dom för människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Ursäkta men är du helt tappad?
Hur har du mage att sitta och skriva att det är kvinnans fel att hon blir ihjälslagen?!?!?!
Mannen i det här exemplet käkade anabola, är det hennes fel det med?
Jag vet inte varifrån du fått din kvinnosyn men nej, kvinnor premierar inte starka män som slåss, kvinnor föredrar snälla män och psykopater är experter på just det, att få folk att tro att dom är snälla.
Tills det brister och deras rätta jag kommer fram.

Helt ärligt!
Kan du inte bara dra åt helvete!?

Var hon så jävla tappad att hon inte såg vad detta var för missfoster?
Är du den där jävla typen som skyller allt på alla andra? Troligen.

Finns ingen som försvarar denna handling. Men som vuxen har ta mig fan ett eget ansvar. Eller har jag fel?

En fullt normal människa skulle inte ens umgås med detta wt,och jag hoppas verkligen att någon tar denna lilla skit antingen på kåken eller utanför. Skulle vara kul att se någon ta han sedan filma och lägga ut när han ber gråtande för sitt liv
Se hur denna smutsiga kille visar sitt ynkliga inre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Hon fick ju skyddat boende när han misshandlade henne, men hon tackade nej, samt valde att flytta hem till sin egen lägenhet när han hållit sig lugn en vecka. Därför kunde han söka upp henne och döda henne. Jag menar inte att det var hennes fel, men samhället hade ju gjort ett försök att skydda henne som hon sa nej till.

Skyddat boende innebär även att man inte ska ha kontakt med någon i familjen heller. Är det verkligen rätt att offret är den som ska få avvika medan GM ska kunna gå fri?? Rättssystemet i Sverige är inte vad det har varit, förr var det offren som fick skydd och INTE gärningsmännen. Är det inte dags att vi sparkar ut politikerna som daltar med gärningsmännen och inte skyddar offren OCH ev vittnen?? Vi har fått det samhället vi förtjänar tyvärr och då ska vi heller inte klaga. Det gör ont att många ska behöva att bli våldtagna, misshandlade, förföljda osv bara för att vi är så jä-la duktiga på att ta hand om "de våra" och att landet är så "tryggt" att bo i, men jag hoppas att folket vaknar och inser vart vi är på väg och vad vi har prioriterat istället för ett bra rättsskydd, vård, skola och mycket annat. Klaga inte Svensson, det är DU som har röstat.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad

Vad gjorde hennes vänner och familj för att hjälpa henne? Att i efterhand komma med att kvinnan "drog tillbaks vad hon sagt" pga. rädsla och hot....vad gjorde vänner och familj för att stödja henne?
Varför tog inte vänner och familj kontakt med polis och åklagare och ställde upp som vittnen så att lagen kunde "ta tag i saken" på ett bättre sätt?
Jag tror att den ihjälslagna kvinnan var mycket ensam med sina problem. Stackars sate!

Ja, det är lite underligt att denna våldsamma man med en historia av våldsbrott bakom sig fick så fritt spelrum bara för att hon blev rädd.
Citera
2016-06-08, 13:45
Medlem
Trillan72s avatar
Citat:
Håller med. Kanske tyckte hon att han på något sätt var spännande (??? Obegripligt isåfall), men att han inte är en vanlig skötsam snäll kille ser vem som helst. Dessutom hade han ju redan misshandlat folk.

Jag tror hon var naiv helt enkelt. Kanske var det så att hon aldrig haft med den här typen att göra innan. Att hon trodde gott om människor. Sen är det ju så, att familj, släkt och vänner bara vet det man väljer att berätta. Hon kanske skämdes. Att hon föresatt sig i den här situationen......?

Det lär vi aldrig få veta. Jag hoppas vi Gud att hon inte hade några barn...som nu står utan sin mamma.
Citera
Avslutad
Citat:
Hon fick ju skyddat boende när han misshandlade henne, men hon tackade nej, samt valde att flytta hem till sin egen lägenhet när han hållit sig lugn en vecka. Därför kunde han söka upp henne och döda henne. Jag menar inte att det var hennes fel, men samhället hade ju gjort ett försök att skydda henne som hon sa nej till.

För att hon värnade om sina anhöriga. Har du inte förstått att hon är ihjälslagen nu? Om det inte varit hon hade det varit någon eller några anhöriga eller då den kära hunden.
Du verkar inte vara riktigt 100.

Och:
Vet du hur begränsad den blir som tvingas bo i skyddat boende?
Hur ytterligare drabbad den blir?
Hur länge skulle hon ha tvingats bo skyddat, då?
Hur skulle hon kunna sköta sitt jobb från det skyddade boendet?
Vet du också hur mer farlig den kan bli den som inte hittar sitt utsedda offer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botobi
Skyddat boende innebär även att man inte ska ha kontakt med någon i familjen heller. Är det verkligen rätt att offret är den som ska få avvika medan GM ska kunna gå fri?? Rättssystemet i Sverige är inte vad det har varit, förr var det offren som fick skydd och INTE gärningsmännen. Är det inte dags att vi sparkar ut politikerna som daltar med gärningsmännen och inte skyddar offren OCH ev vittnen?? Vi har fått det samhället vi förtjänar tyvärr och då ska vi heller inte klaga. Det gör ont att många ska behöva att bli våldtagna, misshandlade, förföljda osv bara för att vi är så jä-la duktiga på att ta hand om "de våra" och att landet är så "tryggt" att bo i, men jag hoppas att folket vaknar och inser vart vi är på väg och vad vi har prioriterat istället för ett bra rättsskydd, vård, skola och mycket annat. Klaga inte Svensson, det är DU som har röstat.....

Nej skyddat boende innebär inte att man inte får ha kontakt med sin familj om det inte är familjen som utgör hotbilden. Skyddat boende kan vara till exempel kvinnojour och när min kompis syster bodde på skyddat boende hade de tät kontakt.
Citera
2016-06-08, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad

Det är här som samhället sviker som värst och som mest, för är du riktigt, jävla utsatt och drabbad av något(vad som helst och oavsett orsak)så är du också riktigt, jävla ensam.
Det vittnar ju hennes öde om också, han kunde ostört slå ihjäl henne.
Citera
2016-06-08, 13:47
Medlem
Trillan72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
För att hon värnade om sina anhöriga. Har du inte förstått att hon är ihjälslagen nu? Om det inte varit hon hade det varit någon eller några anhöriga eller då den kära hunden.
Du verkar inte vara riktigt 100.

Och:
Vet du hur begränsad den blir som tvingas bo i skyddat boende?
Hur ytterligare drabbad den blir?
Hur länge skulle hon ha tvingats bo skyddat, då?
Hur skulle hon kunna sköta sitt jobb från det skyddade boendet?
Vet du också hur mer farlig den kan bli den som inte hittar sitt utsedda offer?

Tja och ändå skulle jag hellre välja att vara vid liv. Märkligt, inte sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in