Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-08, 04:46
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Adelson erbjöd Trump 100 miljoner dollar för att välja Gingrich som VP. När Trump tackade nej så blev Gingrich sur och började attackera Trump, enligt Infowars.

http://www.infowars.com/report-trump-refused-200-million-to-pick-gingrich-as-vp/

Det här ska man ta med en nypa salt. Kan vara Trumps version eller Infowars eget påhitt. Men det kan också vara sant naturligtvis.

Du kan lita på att det inte är sant. Man blir ju förbannad vilken skit politiska ytterkantsvarelser, som legat och tryckt och förvridits för länge i mörka hörn, både kan hitta på och inbilla sig att tro på. Det finns uppenbarligen ett djupt rotat hat emot Gingrich under en massa stenar, som vissa heliga krigare anser berättiga den här typen av falska attacker, och fåntratt-tjafs om Bull & Scones, m.m. idioti.

Jag hoppas verkligen att Trump ger Gingrich en prominent post i kabinettet, VP eller annan, bara för att de inte heller ska känna sig trygga med Trump, precis som etablissemanget inte kan göra det. Dessa kantvarelser har legat och tryckt så länge i trånga, mörka hörn, att de dels har förvridits, dels har svårt att anpassa synen för solljus. De är tragiska offer för många decennier av förtryck. De behöver botas. Ut med alla i ljuset!
2016-06-08, 05:23
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Fy fan. Megyn Kelly hatar verkligen Trump. Hon går på som en furie när det gäller honom. Alldeles nyss i en intervju med Huckabee. Och som ni kan gissa, om Trump University. Och Trump skulle naglas fast som rasist-rasist-rasist, och när Huckabee inte höll med om det, så utsatte hon honom för ett korsförhör som om hon var åklagare och Huckabee en kriminell, och krävde att han skulle redogöra för en massa saker som han orimligen kunde ha den minsta aning om. Och det blödde verkligen ur hennes ögon, och hon framstod som galen.

På en nivå är hennes beteende löjlig (som en desperat galning), men hennes hatiska fokus, och hennes makt, gör att hon är otäck. Jag såg samma onda drag och hatiska intensitet hos henne när hon frenetiskt drev Michelle Field-hoaxen. En riktig häxa är hon.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-06-08 kl. 05:44.
2016-06-08, 06:05
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är detta som gör att åtminstone jag är osäker på vad Trump egentligen vill då han lockar till sig folk från olika ideologiska grunder som tror att han menar helt olika saker (om det är så fallet är) men det kan vara så att alla neolibertala som tror på honom kan vara helt fel ute med sin naiva världssyn alternativt att det är ett tecken på att ingen vet hans egentliga mål. (men man kan alltid hoppas på det första)
Som vanligt är det du säger intressant. Ja, om Trump menar det han säger är det en enormt naiv världssyn men en mycket farlig sådan då nyliberalismens anhang har ställt till med mycket i världen, inte minst plundrat och sugit ut naturresurser och startat krig med ekonomiska intressen som grund. (Förtäckt som krig i rättvisans och godhetens namn. USA:s specialitet.Det finns intressanta teorier om detta.
Om nu Trump inte verkligen tror på det han säger står vi på osäker mark. Men frågan är om jag inte föredrar att han bara spelar idiot i populistiskt syfte. Men vad vill han då som president? Kan någon spela verklighetsfrånvänt okunnig så skickligt? Att George W Bush var korkad rådde det inga tvivel om, men Trump, tror han verkligen på den där muren och vill han verkligen förstöra USA: s relationer till inte bara Mexico utan stora delar av övriga världen?
Dessutom regleras handelsavtalet med Kina inte som en direkt överenskommelse mellan nationerna så det går inte att riva upp det hur som helst. Det borde väl Trump veta?

Nej, jag vet inte var vi har Trump.

Citat:
Ursprungligen postat av heis
Det är många som åker fritur på USA bekostnad, framförallt NATO och många av dess medlemsländer som har amerikanska baser samt tiotusentals soldater samt fartyg som ger skydd åt rika i-länder som Japan, Sydkorea och Tyskland m.fl, som har alla medel möjliga att hosta upp för vad det faktiskt kostar, eller slippa. Hela NATO i sig bör ses över, speciellt när man statsplundrar lilla Libyen som knappt hade något försvar, helt olagligt och oförlåtligt misstag och IS åtnjuter anarkin som finns där nu. edit: (kanske stabiliserats nu, ingen som har koll)
När Putin och Trumps bromance börjar blomma ut kan vi börja göra framsteg till fred istället för krig, misär och massinvandring åt alla håll.
Vad är neoliberalt om honom? Han är socialkonservativ i min mening. Allt är upp och ner i dagsläget och ingen har koll på någonting, titta bara på EU och se vad vi får ut av det.

Glöm neo-tjaffs och allt trams man hittat på senaste 15 åren, det är back to the basics som gäller, få igång rörelse på ekonomin för att rädda landet. Gäller i stort sätt hela Europa också f.ö, finns inget utrymme för politiker som lånar pengar för att sedan skänka bort de. Se bara vad G20 mötet kom fram till, eller http://www.dn.se/nyheter/varlden/har-fastnar-eus-miljarder-till-romerna/http://www.friatider.se/har-blandar-regeringen-miljarder-med-miljoner pengarna i sjön (och lite som kommer bort) när man försöker tackla tusenårig kulturell dekadens med våra skattepengar. Man kan plundra hela världsekonomin och bygga skolor i rent guld när man försöker integrera romer, hade Sverige förbjudit tiggeri hade det gjort mer nytta än vad pengar kan göra.
Trump är neoliberal råkapitalist, jag ser inte mycket socialkonservativt hos honom, men du får gärna utveckla det. Skulle inte USA ha någonting att vinna på Nato? USA: s regim gör ingenting som inte gynnar den. Samma kan sägas om andra länder men USA har en enorm makt gentemot alla andra. Än så länge. Och hur skulle Trump och Putins bromance kunna leda till annat än katastrof?
Fred?
Vi talar om Putin. Är du medveten om vad han sysslar med? Rysslands maktdemonstrationer mot Sverige är värda att nämnas.
Hinner inte skriva mer nu, men utveckla gärna hur du tänker?
2016-06-08, 06:46
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Adelson erbjöd Trump 100 miljoner dollar för att välja Gingrich som VP. När Trump tackade nej så blev Gingrich sur och började attackera Trump, enligt Infowars.

http://www.infowars.com/report-trump-refused-200-million-to-pick-gingrich-as-vp/

Det här ska man ta med en nypa salt. Kan vara Trumps version eller Infowars eget påhitt. Men det kan också vara sant naturligtvis.
Mycket intressant och stort om det är sant. Sen kan det vara Roger Stone som kör sin egen specialdesignade propaganda till Alex Jones publik. Stone har som "uppgift" att ständigt skicka ut information som visar hur genuin och okontrollerbar Trump är, till just den publiken som värderar såna uppgifter högt. Jag skulle inte lita på allt Stone säger, tycker hans attack mot Lewandowski var märklig.
2016-06-08, 07:36
Moderator
Unitys avatar
Off topic raderat. Välj rätt tråd för era inlägg.

Denna tråd handlar om Donald Trump och bara Donald Trump.

/Mod
2016-06-08, 07:45
Medlem
Fris avatar
Citat:
Det är helt rätt att det är en skillnad om det hade rört sig om att något helt annat yrke men en domare skall kunna vara opartisk oavsett vad denne tycker om individen.

Så i teorin så säger Trump att domaren inte kan sköta sitt arbete tack vare att dess kulturella och etniska backgrund, men det rör troligen mer om att Trump är sur över att det ärendet inte går så pass bra som han hade hoppats på och därmed råkade slänga ur sig en groda som jag åtminstone tror att han inte menade. (varav därför han har varit lite försiktigare att agera kaxigt i det ärendet till den nivå som jag har sett iallfal)
Nu råkar det vara som så att rasisten Hitlary hela tiden tjatar om hur mexikanare som domaren stöder henne av rasskäl, utan att använda sin individuella hjärna. Domaren är demokrat. Domaren är aktiv mexikans nationalist. Domaren är kompis med den reklamerande konsumentens advokat. Domaren har skapat centrum för Jaillarys främsta kampanjtrick under presidentvalet.

Men du din slav tycker att Trump borde be om förlåtelse för att han är den ende människan i hela världen som saknar etnicitet och därmed rätt att uttala sig om någon annans etnicitet. Att alla människor i hela världen, utom jag för att min ras är den enda felaktiga rasen, får uttala sig om det där med etnicitet. Det är slaveri. Det är dags för USA att avskaffa slaveriet och jämställa vita män med andra människor, ge dem lika rättigheter. Att USA börjar bedriva samma slags utrikespolitik som alla andra folks regeringar gör, ingen skulle kunna vinna ett val i Ryssland eller Indien utan att betona att de sätter sitt land och sitt folk främst, före alla andra. Det är den nödvändiga förutsättningen för överlevnad. Varför vill du mörda mig och utrota hela mitt folk med ditt förtryck?
2016-06-08, 08:01
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Du kan lita på att det inte är sant. Man blir ju förbannad vilken skit politiska ytterkantsvarelser, som legat och tryckt och förvridits för länge i mörka hörn, både kan hitta på och inbilla sig att tro på. Det finns uppenbarligen ett djupt rotat hat emot Gingrich under en massa stenar, som vissa heliga krigare anser berättiga den här typen av falska attacker, och fåntratt-tjafs om Bull & Scones, m.m. idioti.

Jag hoppas verkligen att Trump ger Gingrich en prominent post i kabinettet, VP eller annan, bara för att de inte heller ska känna sig trygga med Trump, precis som etablissemanget inte kan göra det. Dessa kantvarelser har legat och tryckt så länge i trånga, mörka hörn, att de dels har förvridits, dels har svårt att anpassa synen för solljus. De är tragiska offer för många decennier av förtryck. De behöver botas. Ut med alla i ljuset!
Lite förvånad att så många verkar förorda Gingrich eller andra etablisemangsrepublikaner som VP eller till tunga poster i en eventuell framtida Trump-regering. DT har fått sitt stora stöd just därför att han inte är etablissemang; just därför att han är kontroversiell. Vicepresidenten är ett hjärtslag från presidentposten, och därför år det nog mer logiskt av republikanerna att välja någon som kan matcha Trump i dessa egenskaper. Vore alltså spännande om republikanerna gick all in, och tog - säg någon i stil med Charlie Sheen som VP-kandidat. Han har ju också uttryckt intresse för detta!
2016-06-08, 08:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Nu råkar det vara som så att rasisten Hitlary hela tiden tjatar om hur mexikanare som domaren stöder henne av rasskäl, utan att använda sin individuella hjärna. Domaren är demokrat. Domaren är aktiv mexikans nationalist. Domaren är kompis med den reklamerande konsumentens advokat. Domaren har skapat centrum för Jaillarys främsta kampanjtrick under presidentvalet.

Men du din slav tycker att Trump borde be om förlåtelse för att han är den ende människan i hela världen som saknar etnicitet och därmed rätt att uttala sig om någon annans etnicitet. Att alla människor i hela världen, utom jag för att min ras är den enda felaktiga rasen, får uttala sig om det där med etnicitet. Det är slaveri. Det är dags för USA att avskaffa slaveriet och jämställa vita män med andra människor, ge dem lika rättigheter. Att USA börjar bedriva samma slags utrikespolitik som alla andra folks regeringar gör, ingen skulle kunna vinna ett val i Ryssland eller Indien utan att betona att de sätter sitt land och sitt folk främst, före alla andra. Det är den nödvändiga förutsättningen för överlevnad. Varför vill du mörda mig och utrota hela mitt folk med ditt förtryck?

1. Sluta tänk med känslor så fort jag pratar om Trump

2. Jag sa aldrig att han bör be om ursäkt utan att han endast bör ligga lågt med att kasta ur sig saker om rättsliga fall speciellt de som han själv är inblandade i då det inte hjälper honom att göra fel personer arga och påstå att de absolut inte kan sköta sitt arbete.

3. Jag sa aldrig att han inte får yttra sig, jag har börjat upptäcka en sak med flashback och det är att alla som skriker om rätten att få yttra sig är otroligt kortsynta då de glömmer bort att även om man säger exakt vad man vill så kommer det finnas de som absolut inte tycker om det och om man då slänger ur sig något riktigt dumt som att exempelvis förolämpa någon så får man även vara redo på att det sker en motreaktion. (som kan vara allt från en utskällning till en käftsmäll)

Det har alltid varit så, skillnaden är att idag så gnälls det från både höger och vänster istället för att man gör något åt det.
2016-06-08, 08:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Lite förvånad att så många verkar förorda Gingrich eller andra etablisemangsrepublikaner som VP eller till tunga poster i en eventuell framtida Trump-regering. DT har fått sitt stora stöd just därför att han inte är etablissemang; just därför att han är kontroversiell. Vicepresidenten är ett hjärtslag från presidentposten, och därför år det nog mer logiskt av republikanerna att välja någon som kan matcha Trump i dessa egenskaper. Vore alltså spännande om republikanerna gick all in, och tog - säg någon i stil med Charlie Sheen som VP-kandidat. Han har ju också uttryckt intresse för detta!

Frågan är väl egentligen om Sheen överlever så länge med tanke på att han slutade med medicinerna för att pröva alternativa mediciner mot sin aids.
2016-06-08, 08:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Isf skall han ju avsäga sig uppdraget direkt, då han och hans lawfirm gett hundratusentals dollar till demokraterna.

Sen är hela rasist diskussionen helt skev. Advokaten är medlem i den juridisk delen av govt rasistiska la Raza "rasen", som anser mexare vara en överlägsen ras. Att man inte då får ifrågasätta hans motiv är bara löjligt. Synd bara att Trump böjer sig och inte begär domaren utbytt. Förstår dock och sjukt mycket nonsens istället för att lägga tiden på det betydligt roligare uppgiften att sänka Clittan.

Absolut men om det visar sig att domaren blandar in sina personliga åsikter i fallet så kommer det att bli omprövat, att vara kaxig i ett rättsfall har aldrig varit positivt och där tror jag att det bara var ett frustrationsmisstag från Trumps sida, han behöver inte be om ursäkt utan bara lugna ner sig när det kommer till det fallet.
2016-06-08, 09:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni

Hahaha. Du borde bara skriva fylleinlägg, din pinsamma pajas. Det är då du avslöjar vad du egentligen tycker.

1. Den enda jag känner till som pratat om Skull & Bones och liknande hemliga sällskap i den här valrörelsen är Newt Gingrich! De som missat - kolla här:

https://www.youtube.com/watch?v=dO-NA73FsW8

2. Jag tipsar återigen om E Michael Jones djupgående diskussion om Donald Trump och Gingrich, och varför Gingrich är helt olämplig som VP. Mycket intressant:

https://www.youtube.com/watch?v=CXRDCjeWmWE
2016-06-08, 09:12
Medlem
Fris avatar
Gillar hur Trump, som i förbigående, säger om Hillarys fiasko i Bengazi att hon sov "or whatever she was doing". Antyder det alla snuskigas fantasi först går till. Precis som när Sveriges statstjänsteman avlönad ajour inte var tillgänglig under tsunamikatastrofen 2004. Han var upptagen med nånting annat, nånting, vem vet. Alla regeringar sedan dess har hemligstämplat händelsen. Så vad sysslade egentligen Hillary som utrikesminister med när hennes tjänstemän försökte nå henne med informationen att hennes ambassadör i Libyen har mördats?
"Up 04:30 before the enemy"

Om jag får fylla ut med min trumpitude om hur världen är om ett halvår:
- In MY world there are enemies and dependent territories.
- Is Mexico an enemy or a dependent territory?
- No. Mexico is my backyard.
Citat:
1. Sluta tänk med känslor så fort jag pratar om Trump

2. Jag sa aldrig att han bör be om ursäkt utan att han endast bör ligga lågt med att kasta ur sig saker om rättsliga fall speciellt de som han själv är inblandade i då det inte hjälper honom att göra fel personer arga och påstå att de absolut inte kan sköta sitt arbete.

3. Jag sa aldrig att han inte får yttra sig, jag har börjat upptäcka en sak med flashback och det är att alla som skriker om rätten att få yttra sig är otroligt kortsynta då de glömmer bort att även om man säger exakt vad man vill så kommer det finnas de som absolut inte tycker om det och om man då slänger ur sig något riktigt dumt som att exempelvis förolämpa någon så får man även vara redo på att det sker en motreaktion. (som kan vara allt från en utskällning till en käftsmäll)

Det har alltid varit så, skillnaden är att idag så gnälls det från både höger och vänster istället för att man gör något åt det.
Men oj vad ni misslyckade förlorande PK-krokodiler skriker, nästan så att era små öron och pyttehjärnor kan uppfatta det själva, när för en gångs skull den vite man vars intelligens och arbetsdisciplin ni parasiterar på, uttalar sig! Trump säger som det är, och din förljugne korrumperade Hitlary skäller som en kissnödig pudel.

Hela presidentvalet handlar ju dessa dagar bara om dessa konsumenters reklamationsärende. Självklart måste Trump förklara för idiotmedia att det hela är politiskt arrangerat av politiska skäl! Att Hitlary fängslas för hennes grova spionage mot USAs folks säkerhet behöver det inte pratas om. Polisbyråkraterna gör sakta sitt jobb. Bara att sätta på handbojorna och i arrestcellen invänta Trumps tillträde och den waterboarding som behövs för att få fram hela sanningen bakom hennes grova kriminalitet. Om hon inte hinner smita till en fiendestat när opinionssiffrorna och tiden till valdagen fallit tillräckligt lågt.
Senast redigerad av Fri 2016-06-08 kl. 09:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in