Citat:
Ursprungligen postat av
Menved
Jo men grejen är att Sessions kan göra det jobbet som du tänker dig att en VP ska göra ännu bättre om han är kvar där han är. Sessions kommer att vara superlojal med Trump, och så länge han är kvar i Senaten så har Trump åtminstone en hängiven supporter där som kan driva hans agenda.
Det är inte jag som förespråkar Jeff som VP.
Och återigen, VP:n viktigaste uppgift är att vara
vice. I CV:n bör dock finnas kongresserfarenhet. Det stämmer in på t.ex. Jeff och Newt.
Jag håller med dig om att Jeff kommer att vara till mycket stor nytta för Trump redan där han sitter. Det är många som kommer att vara till nytta för Trump, på olika sätt, inklusive Newt Gingrich.
Citat:
Jag har tänkt tidigare att man skulle välja någon som Chris Kobach eller Jan Brewer som VP. Dessa skulle vara rätt så vilsna i maktens korridorer i Washington, och inte få så mycket uträttat som VP men skulle kunna fortsätta revolutionen när Trump avgår, kanske redan om fyra år.
Den linjen har jag aldrig varit inne på, och dessa två är f.ö. inga jag tror på. Speciellt Jan Brewer ger ett mycket svagt intryck. Trump kommer sitta i åtta år (åtminstone ur partiets synvinkel), och revolutionen kommer därefter med all säkerhet att axlas av någon av hans barn. Och VP:n är som sagt för maktens korridorer i Washington. Därför gör det inget om det är en gubbe på 70+.