Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-08, 00:31
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ja, han är verkligen extremt tråkig. Vad gäller anti-pk så är det väl snarare så att han har dresserat sig själv att uttrycka sitt väldigt radikala program i ord som låter acceptabla för åsiktspoliserna. När man ser hans anföranden i senaten så är det bara argument på argument hela tiden, inga känslor och inga utfall mot pk-maffian.

Då är det alltså inte bara mitt intryck. Njae, just därför är jag inte nöjd med honom heller. För att lite provocerande ställa saken på sin spets: Är Jeff Sessions en sorts John Kasich, i den meningen att "alla" gillar honom för att nästan ingen vet särskilt mycket om honom?

Citat:
Men visst skulle han bli en bra VP även om jag helst skulle vilja se honom som majority whip i senaten. Men vi tenderar här i tråden att överskatta betydelsen av VP. Det är inte det som avgör valet.

Det finns nog ingen som har tjatat så mycket här i tråden som jag, om att VP:n inte ska ses som någon sorts hävstång för att vinna valet. Folk glömmer av att att vara vice är ett viktigt jobb i sig, plus en massa andra saker som ingår (traditionellt och enligt Trumps jobbeskrivning). Nu verkar folk i tråden ha tjatat t.o.m. så mycket hål i huvudet även på dig, och också du har glömt av att VP är ett synnerligen viktigt jobb. Underskatta inte betydelsen av det!
2016-06-08, 00:42
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Då är det alltså inte bara mitt intryck. Njae, just därför är jag inte nöjd med honom heller. För att lite provocerande ställa saken på sin spets: Är Jeff Sessions en sorts John Kasich, i den meningen att "alla" gillar honom för att nästan ingen vet särskilt mycket om honom?

Det finns nog ingen som har tjatat så mycket här i tråden som jag, om att VP:n inte ska ses som någon sorts hävstång för att vinna valet. Folk glömmer av att att vara vice är ett viktigt jobb i sig, plus en massa andra saker som ingår (traditionellt och enligt Trumps jobbeskrivning). Nu verkar folk i tråden ha tjatat t.o.m. så mycket hål i huvudet även på dig, och också du har glömt av att VP är ett synnerligen viktigt jobb. Underskatta inte betydelsen av det!
Jo men grejen är att Sessions kan göra det jobbet som du tänker dig att en VP ska göra ännu bättre om han är kvar där han är. Sessions kommer att vara superlojal med Trump, och så länge han är kvar i Senaten så har Trump åtminstone en hängiven supporter där som kan driva hans agenda.

Jag har tänkt tidigare att man skulle välja någon som Chris Kobach eller Jan Brewer som VP. Dessa skulle vara rätt så vilsna i maktens korridorer i Washington, och inte få så mycket uträttat som VP men skulle kunna fortsätta revolutionen när Trump avgår, kanske redan om fyra år.
2016-06-08, 00:58
Medlem
Fris avatar
Kommer Hitlary att välja en uppkäftig vit man till VP?
Näe.
Så Trump kommer inte att utse någon motsvarande.
2016-06-08, 01:07
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jo men grejen är att Sessions kan göra det jobbet som du tänker dig att en VP ska göra ännu bättre om han är kvar där han är. Sessions kommer att vara superlojal med Trump, och så länge han är kvar i Senaten så har Trump åtminstone en hängiven supporter där som kan driva hans agenda.

Det är inte jag som förespråkar Jeff som VP.

Och återigen, VP:n viktigaste uppgift är att vara vice. I CV:n bör dock finnas kongresserfarenhet. Det stämmer in på t.ex. Jeff och Newt.

Jag håller med dig om att Jeff kommer att vara till mycket stor nytta för Trump redan där han sitter. Det är många som kommer att vara till nytta för Trump, på olika sätt, inklusive Newt Gingrich.

Citat:
Jag har tänkt tidigare att man skulle välja någon som Chris Kobach eller Jan Brewer som VP. Dessa skulle vara rätt så vilsna i maktens korridorer i Washington, och inte få så mycket uträttat som VP men skulle kunna fortsätta revolutionen när Trump avgår, kanske redan om fyra år.

Den linjen har jag aldrig varit inne på, och dessa två är f.ö. inga jag tror på. Speciellt Jan Brewer ger ett mycket svagt intryck. Trump kommer sitta i åtta år (åtminstone ur partiets synvinkel), och revolutionen kommer därefter med all säkerhet att axlas av någon av hans barn. Och VP:n är som sagt för maktens korridorer i Washington. Därför gör det inget om det är en gubbe på 70+.
2016-06-08, 01:15
Medlem
Fris avatar
Trump efterträdare är hans barn. VP nu är bara tramsig ritual helt utan effekt.
2016-06-08, 02:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Trump har aldrig sagt att domaren inte kan göra sitt jobb på grund av sin bakgrund. Däremot har han sagt att domaren inte har varit rättvis mot honom, och sagt att ett av själen till att domaren inte har varit opartisk är p g a dennes bakgrund. Det är en enorm skillnad.

Det är helt rätt att det är en skillnad om det hade rört sig om att något helt annat yrke men en domare skall kunna vara opartisk oavsett vad denne tycker om individen.

Så i teorin så säger Trump att domaren inte kan sköta sitt arbete tack vare att dess kulturella och etniska backgrund, men det rör troligen mer om att Trump är sur över att det ärendet inte går så pass bra som han hade hoppats på och därmed råkade slänga ur sig en groda som jag åtminstone tror att han inte menade. (varav därför han har varit lite försiktigare att agera kaxigt i det ärendet till den nivå som jag har sett iallfal)
2016-06-08, 02:45
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är helt rätt att det är en skillnad om det hade rört sig om att något helt annat yrke men en domare skall kunna vara opartisk oavsett vad denne tycker om individen.

Så i teorin så säger Trump att domaren inte kan sköta sitt arbete tack vare att dess kulturella och etniska backgrund, men det rör troligen mer om att Trump är sur över att det ärendet inte går så pass bra som han hade hoppats på och därmed råkade slänga ur sig en groda som jag åtminstone tror att han inte menade. (varav därför han har varit lite försiktigare att agera kaxigt i det ärendet till den nivå som jag har sett iallfal)
Isf skall han ju avsäga sig uppdraget direkt, då han och hans lawfirm gett hundratusentals dollar till demokraterna.

Sen är hela rasist diskussionen helt skev. Advokaten är medlem i den juridisk delen av govt rasistiska la Raza "rasen", som anser mexare vara en överlägsen ras. Att man inte då får ifrågasätta hans motiv är bara löjligt. Synd bara att Trump böjer sig och inte begär domaren utbytt. Förstår dock och sjukt mycket nonsens istället för att lägga tiden på det betydligt roligare uppgiften att sänka Clittan.
2016-06-08, 03:03
Medlem
Menveds avatar
Adelson erbjöd Trump 100 miljoner dollar för att välja Gingrich som VP. När Trump tackade nej så blev Gingrich sur och började attackera Trump, enligt Infowars.

http://www.infowars.com/report-trump-refused-200-million-to-pick-gingrich-as-vp/

Det här ska man ta med en nypa salt. Kan vara Trumps version eller Infowars eget påhitt. Men det kan också vara sant naturligtvis.
2016-06-08, 03:17
Medlem
bludderbladders avatar
"I will give a speech on Clinton and their dealings...probably on Monday. You might find it informative"

Trump gör vad han gör bäst. Vänder blad när han tröttnat på en mediacykel.

America First är det som gäller nu.
Senast redigerad av bludderbladder 2016-06-08 kl. 03:21.
2016-06-08, 03:21
Medlem
Jag är nog inte helt ute i galen tunna om jag påstår att antalet "personliga" konflikter om allt möjligt kring Trump och de människor som han mött och kommer att möta kommer att uppgå till tiotusentals.

Han är en bråkmakare och en jävligt raffinerad sådan som väldigt ofta lyckas vinna med fula trick och glåpord och när han inte vinner blir det ännu mer glåpord.

Blir han president så kommer det diplomatiska språket att få sig en rejäl törn....

Han kan nog göra en del bra saker som president, men tyvärr även bra saker kommer att omgärdas av tjafs och gnäll.

För våra stackars öron kommer det bli en jobbig period med Trump som president.

Jag tror inte att han kommer att orsaka världskrig, tvärtom så har han nog en del möjligheter att faktiskt överbrygga de frusna relationer som USA har med delar av omvärlden. Men samtidigt så hamnar han så lätt i bråk att det lär inte hålla.

På sätt och vis tycker jag det är synd att Obama måste avgå. Även om Obama inte kunde åstadkomma mycket förändringar så är det ändå väldigt tydligt att han lyckats med att få en dialog med många på ett positivt sätt och så är han nog en av de roligaste presidenterna vi sett.

Men det går förstås inte att komma ifrån faktum att Obama misslyckades med det han lovade.
2016-06-08, 03:26
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Förutom en twist om Mellanöstern, definitivt ett av Trumps ödmjukare tisdagstal den här våren på CNN nu.

Attacken på Clinton, handen utsträckt mot Sandersväljarna, allt enligt modellen.

Lite nyfiken på talet han lovade hålla nästa måndag, med fokus på paret Clinton. Underminering eller överbelastning, vilken väg väljer han?
2016-06-08, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Jag är nog inte helt ute i galen tunna om jag påstår att antalet "personliga" konflikter om allt möjligt kring Trump och de människor som han mött och kommer att möta kommer att uppgå till tiotusentals.

Han är en bråkmakare och en jävligt raffinerad sådan som väldigt ofta lyckas vinna med fula trick och glåpord och när han inte vinner blir det ännu mer glåpord.

Blir han president så kommer det diplomatiska språket att få sig en rejäl törn....

Han kan nog göra en del bra saker som president, men tyvärr även bra saker kommer att omgärdas av tjafs och gnäll.

För våra stackars öron kommer det bli en jobbig period med Trump som president.

Jag tror inte att han kommer att orsaka världskrig, tvärtom så har han nog en del möjligheter att faktiskt överbrygga de frusna relationer som USA har med delar av omvärlden. Men samtidigt så hamnar han så lätt i bråk att det lär inte hålla.

På sätt och vis tycker jag det är synd att Obama måste avgå. Även om Obama inte kunde åstadkomma mycket förändringar så är det ändå väldigt tydligt att han lyckats med att få en dialog med många på ett positivt sätt och så är han nog en av de roligaste presidenterna vi sett.

Men det går förstås inte att komma ifrån faktum att Obama misslyckades med det han lovade.

"Våra stackars öron" Stackars lilla kränkta Svenne som inte gillar att höra sanningen. Märks att du inte är insatt i Amerikansk politik för att förstå hur viktigt det är att Trump vinner detta valet, byggs inte muren mot Mexico så är USA kört för alltid! Trump bryr sig om det Amerikanska folket på riktigt, Bush och Obama sket fullständigt i det Amerikanska folket.

Tycker dessutom Trump har bättre humor än Obama... Obama är bland dom sämsta presidenterna USA någonsin har haft. Han åker runt i världen och ber om ursäkt för USA medans Obamacare är ett misslyckande och arbetslösheten ökar markant varje dag som går. Sen att Obama inte gjort ett skit för afroamerikanerna säger också en del, vad har han lyckats med???

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in