Citat:
Ursprungligen postat av
Sguelaiche
Den siffran var lite för hög i dn/ipsos, men trots allt handlar det om en skillnad på sju procentenheter.
14 + 50 procent = 21
"lite för hög", 7 procentenheter är väldigt mycket i det här fallet, närmare bestämt 50 procent mer än vad SOM-institutet kom fram till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sguelaiche
Det var ju hursomhelst lite bättre än
Avpixlats fyra procent... 
Du får försöka läsa och förstå texten som jag citerade i mitt förra inlägg. Jag hyser dock ingen förhoppning om att du kommer att förstå dess innebörd, det verkar som att även den sista meningen i texten stämmer:
"Vänstern och proportioner går inte ihop, det är ungefär som att försöka lära en dövstum att sjunga opera."
Citat:
Ursprungligen postat av
Jumalauta
Kan det vara denna länk/källa S tänker på?
Citat:
Journalister hamnar allra längst ner på listan när svenska folket får klassa sitt förtroende för olika yrkesgrupper, enligt den senaste nätbaserade SOM-undersökningen som presenterades i dag.
Bara 24 procent har förtroende för journalister. I topp på listan, med förtroendesiffror på runt 80 procent, finns sjuksköterskor, läkare, forskare och domare.
http://www.journalisten.se/nyheter/journalister-har-lagst-fortroende
Självklart är det låga förtroendet för journalister en bidragande faktor som kommer att skynda på tidningsdöden.
Jag känner ett pensionärspar som nyligen sa upp SvD p.g.a. att Ivar Arpi slutade att skriva (han är/var pappaledig).
De vill ha en papperstidning och är villiga att betala för den, korsordet och Arpi var det som höll dem kvar som prenumeranter. När den enda skribenten som de hade högt förtroende för slutade att skriva kom de fram till att korsordet inte var värt 6000 kr per år.