2016-06-07, 19:01
Medlem
Nu är hon död enligt väninnan:

Nu har min älskade vän kommit till de andra änglarna i himlen .
Vi fanns vid hennes sida till sista andetaget . Sorgen är enorm .. Så fruktansvärt tragiskt .. Frustrationen är obeskrivlig !
Vår fina Lotta kommer föralltid att finnas med oss. Alltid älskad ❤️❤️❤️

Citera
2016-06-07, 19:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hört talas om ånger och att han trott att hon var bortom all räddning och/eller till och med redan död? Håller med dig om att rätten säkerligen kommer ta hänsyn till detta - helt förkastligt och felaktigt, förstås. Brukar man sådant våld på en annan människa så kvittar det vilket djävla uppsåt man haft - ALLA vet att grov misshandel kan leda till döden - de bara bryr sig inte. Finns väl en brottsbenämning för detta, också?

Idioten skall självklart dömas till MINST dråp! Om inte så bevisar det, ännu en gång, att vi är ett bananland vad gäller vår rättsapparat...
Vi är så klart överens om att detta är dråp eller faktiskt mord -- däremot brukar rätten ta hänsyn till omständigheterna runt omkring.

Låt mig påminna dig om boxaren som först hoppar ihjäl sin flickvän - och får dråp - för att något år senare göra samma sak med sin mamma och då dömas för vållande ...
Citera
2016-06-07, 19:30
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi är så klart överens om att detta är dråp eller faktiskt mord -- däremot brukar rätten ta hänsyn till omständigheterna runt omkring.

Låt mig påminna dig om boxaren som först hoppar ihjäl sin flickvän - och får dråp - för att något år senare göra samma sak med sin mamma och då dömas för vållande ...

Vad fasiken säger du - vad var detta för kretin? Har du en länk - denne måste vara totalt bindgalen.

Det du säger bekräftar verkligen vad vi i Sverige har att göra med för rättsskipande organ...
Citera
2016-06-07, 19:30
Medlem
KaptenKamrats avatar
Jaha det här var ju föga förvånande.. Han släpptes från psyk precis innan årsskiftet. Snubben levde på steroider, kokain och våld så det var väll bara en tidsfråga innan det här skulle hända med tanke på hans psyke. Tråkigt, för han var ju faktiskttrevlig, bjöd alltid friskt på näsa om man stötte på han ute på klubbarna.
Citera
2016-06-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Han har en tatuering och lite bilder på Facebook som visar att han håller på Djurgården, men var framkommer att han är med i DFG?

Han och hans brorsa var i alla fall bägge DFG vet inte på senare år om han fortfarande "är med".
Sen är åtskilliga i firmorna kvinnoboxare det går liksom hand i hand med vissa populära substanser.
Tråkigt nog lär han ju få sitta på kåken med Mihajlo, Toni Allden, Jon Abbas och polis-kurden från Uppsala där lär iaf hans status vara rätt hög...
Citera
2016-06-07, 19:45
Medlem
Lotta ser ju bra ut (särskilt för att vara +40)

Hur har hon det på barnfronten - hemmavarande barn borde
kunnat hindra/stoppa denna relation.

Sen måste man fundera.

Hur jävla ruttna liv lever folk egentligen - att Martin lever ett
ruttet liv kan man ju fatta.

Vad jobbar han med - hur mycket pengar tjänar han - vad har han
för bil och hur bor han (knappast BR på strandvägen)

Men Lotta dåå - hur ruttet liv levde/lever hon - eftersom hon nöjer
sig med en sån DeadBeat/NoCount som Martin o ö h t låtit honom
dela säng med henne.
Citera
2016-06-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Jaha det här var ju föga förvånande.. Han släpptes från psyk precis innan årsskiftet. Snubben levde på steroider, kokain och våld så det var väll bara en tidsfråga innan det här skulle hända med tanke på hans psyke. Tråkigt, för han var ju faktiskttrevlig, bjöd alltid friskt på näsa om man stötte på han ute på klubbarna.

Trevlig? Är du inte frisk eller? Han borde avrättats för länge sen...
Citera
2016-06-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
Han och hans brorsa var i alla fall bägge DFG vet inte på senare år om han fortfarande "är med".
Sen är åtskilliga i firmorna kvinnoboxare det går liksom hand i hand med vissa populära substanser.
Tråkigt nog lär han ju få sitta på kåken med Mihajlo, Toni Allden, Jon Abbas och polis-kurden från Uppsala där lär iaf hans status vara rätt hög...
Fast statusen på att hoppa på en kvinnas huvud kan ju inte vara speciellt hög
Citera
2016-06-07, 19:55
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Har idioten dömts vid 3 olika tillfällen för grova våldsbrott och anses ändå som frisk?
Läge att låsa in honom på en regionenhet och ha honom kvar där tills han blir gammal och svag eller avlider.
Nu blir det livstid.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Fått uppgift om att de stänger av respiratorn förmodligen inatt eller imorgon förmiddag
Antar rubriceringen kommer ändras till mord.
Kan det bli mord? Hon dog ju isf inte av våldet, hon dog av att någon stängde av respiratorn. Intressant juridisk fråga.
Citera
2016-06-07, 20:06
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Nej jag har inga detaljer och jag erkänner att det var illa formulerat av mig till en början då jag inte insåg lägets allvar, trodde inte BO var så illa däran tyvärr som denne person på facebook beskrev det. Men nu har jag förstått att hon antagligen inte överlever vilket jag trodde till en början, så en viss förståelse kanske jag har för hennes inlägg på facebook men fortfarande tycker jag att det är ett väldigt känsligt sätt att uttrycka sitt sörjande på, tycker man kunde visa BO nån respekt genom att åtminstone be för henne medan hon var i livet (hennes hjärta slår) och inte be för att hon ska ha det bra "bland änglarna" INNAN man slagit av respiratorn. Tycker man iallafall kan ha den respekten att säga det till BO själv (i tanken, på plats, eller vid ett senare tillfälle när hon är begraven) och inte skriva något sådant oformulerat inlägg till allas beskådning överhuvudtaget när hennes hjärta faktiskt slår strax efter att detta skett. Det är många anhöriga som kan ta illa upp av sådant. Att du tycker det är korkat skiter jag fullständigt i.

Till ämnet.

Från wiki:

Hjärndöd, hjärnstamsdöd, är ett tillstånd med oåterkalleligt utsläckta hjärnfunktioner och det kliniska kriteriet på död i de flesta västländer, tillämpat i Sverige från 1988.

Införandet av hjärndöd som definition av en persons död var avgörande för transplantationskirurgin och organdonationer. Det innebar att organ kan tas från en donator där hjärtat fortfarande slår, något som var omöjligt så länge personen definierades som levande så länge hjärtat går.

Så först 1988 räknades man i Sverige som helt död när man är "hjärndöd" det spelar alltså ingen roll om hjärtat fortsätter slå..? Då förstår jag. Ett vidrigt brott, har denne Martin ett barn också? Vilken jävla idiot..
Hon hade varit på sjukhuset och då sa dem att hon var hjärndöd, och att de skulle stänga av respiratorn inom kort, så om hon vet det är det ännu mer respektlöst att människan lever än att ta farväl, eller tycker du tycker du det var fel. Ha i åtanken att hon var enormt chockad.
Citera
2016-06-07, 20:14
Medlem
Jag har tidigare skrivit att denne Martin är en DeadBeat som lever
ett jävligt ruttet liv.

Det är tydligen såååå ruttet att han Vill Sitta Inne.

Det var ju han som kontaktade polisen o berättade att han
bankat på damen (som jag fattat det)

Det är tydligen jävligt juste att sitta på anstalt i det här landet
och det bevisar ju att straff- o vårdtider är åthelvete för korta
Citera
2016-06-07, 20:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad fasiken säger du - vad var detta för kretin? Har du en länk - denne måste vara totalt bindgalen.

Det du säger bekräftar verkligen vad vi i Sverige har att göra med för rättsskipande organ...

(FB) Boxaren och den döda flickvännen på balkongen (Sundsvall)

Han satt inte ens tio år för två mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in