2016-06-07, 13:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Från FB:

"Dom träffades i feb i år via FB.. Inledde ett stormigt förhållande, redan efter 3v kom första smällen.
Lotta försökte flera ggr avbryta förhållandet men lyckades inte. 1 maj åkte hon in till st Göran för han hade spräckt 2 revben på henne.
Efter det träffades dom ett par ggr till. Han accepterade inte att min syster & Lotta umgicks så han sa för 3v sen att hon får välja mellan honom o syrran.
Då sa hon att hon inte kunde välja bort sin bästa vän + sa att hon inte kunde leva så här längre.
Han svarade: - Jag bestämmer vem du väljer, inte du.
Sen fick han tag i syrrans adress så Lotta kunde tyvärr inte bo hos henne som dom planerat och flyttade ist till sitt ex som hon har sin hund tillsammans med.
Förra fredagen hade det varit tyst i från honom en vecka och hon kände sig lugn och valde att flytta hem igen. Hon hade blivit erbjuden skyddat boende då polisen sagt att den här killen är inte att leka mé, med tanke på hans bakgrund, men hon tackade nej då hon inte fick ha med sin hund och hon kände sig inte direkt hotad längre..
Han har även sagt vid ett tidigare tillfälle: Om du vill sluta ses kommer jag möblera om hela fejjan på dig så ingen annan man vill ha dig...
I lördags morse bröt han upp porten, måste ha bankat på dörren och tyvärr måste hon ha öppnat den...
Då gjorde han det han gjorde.. Bokstavligen stod och hoppade på hennes huvud..
Han själv ringde polisen som åkte dit. I ambulansen andades hon själv, när hon kom in slutade hon andas och har levt på konstgjord väg sen dess.
Syrran har aldrig sett en så svårt misshandlad människa, inte ens på filmer.. Hon är helt svart. Dom har opererat upp huvudet för hjärnan svällde och försökt lätta på trycket, hon har även blod i lungorna .. Tyvärr blir hjärnan mer o mer svart ju längre tiden går."
Vilket jävla svin, vad är det för polare som hänger med ett dylikt svin? DFG vad är det för ett pack som låter kvinnomisshandlare hållas?
Citera
2016-06-07, 13:34
Medlem
TheOldGimps avatar
Blir intressant att se vilket straff han kommer att få. Särskilt med tanke på hans tidigare register och att han hade villkorligt när detta nya brott begicks.

Som flera påpekat så kommer han skapa nya offer när han sedan kommer ut i samhället igen. Sådana här killar ska inte släppas ut helt enkelt, samhället måste skyddas från dem. Därav kan man hoppas på att han döms till psykvård istället för fängelse - då kan de hålla honom hur länge de vill i princip.
Får han fängelse så är han ute efter 3/4 av straffet, eller vad det nu är man sitter av.

Edit: Ser nu att man ändrat påföljden för mord. Numera är det livstid som gäller, om inga mildrande omständigheter kan uppvisas. Livstid är inte tidsbestämt - så då kanske fängelse trots allt är en bra plats för honom. Livstid kan senare omvandlas till tidsbestämt, tydligen mellan 20-30 år.
Senast redigerad av TheOldGimp 2016-06-07 kl. 13:39.
Citera
2016-06-07, 13:38
Medlem
blackblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Så här gick det för hans tidigare offer,som blev utsatt för samma behandling.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10509341.ab

Det här måste vara en av dom mest gravt empatistörda och psyksjuka individer jag någonsin läst om.Lås in och kasta nyckeln - för gott.Samhället ska skyddas från sådana som han.

Och såna jävla svin släpper samhället ut gång på gång. Inget som säger att det kommer finnas färre av den typen i framtiden, tyvärr.
Citera
2016-06-07, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Blir intressant att se vilket straff han kommer att få. Särskilt med tanke på hans tidigare register och att han hade villkorligt när detta nya brott begicks.

Som flera påpekat så kommer han skapa nya offer när han sedan kommer ut i samhället igen. Sådana här killar ska inte släppas ut helt enkelt, samhället måste skyddas från dem. Därav kan man hoppas på att han döms till psykvård istället för fängelse - då kan de hålla honom hur länge de vill i princip.
Får han fängelse så är han ute efter 3/4 av straffet, eller vad det nu är man sitter av.

Livstids inlåsning oavsett form samt att han förbjuds att lyfta skrot! Istället kan han få sy små dukar eller lära sig att spela schack. För utan muskler blir han mindre farlig, de är hans brottsvapen vid gärningarna.

Som det varit är det som att uppmuntra knivbrottslingar att smida och vässa knivar inför frisläppandet. Dom kommer ut än farligare.
Citera
2016-06-07, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Det kan ju vara så att BO inte alls kämpar för livet. Att hon är hjärndöd och i lagens mening ej vid liv. Att respiratorn tuffar på för att hålla igång organen för en transplantation och för nära och kära att ta farväl. Det kanske redan finns en tid för när respiratorn ska stängas av.

Vi vet alla att du är felfri, LineroKillen046, men som felfri måste du ju ha insett att det inte gäller resten av oss människor. Det finns bara en som är fullkomlig i alla avseenden. Klandra inte oss andra som inte når upp till din felfria oklanderliga nivå.

Jag är långtifrån felfri, jag har väldigt mycket brister faktiskt om jag ska erkänna det. Det enda jag menade är att jag inte förstår den typen av sörjande, när man måste lägga ut en jävla story på facebooken bara för att få massa medömkan och medlidande kommentarer och likes, inte för den som utsatts för något utan för en självs skull. Man gör det i syfte att folk ska tycka synd om en och få uppmärksamhet och det gillar inte jag. Hade en kompis som svävade mellan liv och död som det finns en tråd om här på flashback med, han var extremt svårt skadad/halvdöd när han togs av ambulansen men ingen av mig eller mina vänner som stod han nära med fick för sig att skriva nått jävla skitinlägg på facebook som beskrev hur jävla mörbultad han var, och verkligen inte för att tycka synd om oss själva, förstår du?

Det var 100% kärlek,uppmärksamhet, stöd och medlidande till grabbens mamma och bror, sedan dog han. Hur tror du det känns för denna BOs mamma att läsa kompisens beskrivning av hennes dotter ligger sönderslagen och att hon i stort sett redan är död på facebook i syfte att själv få medlidande? Jag vill avsluta med att jag är inte felfri, jag har faktiskt väldigt mycket i bagaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Jag reagerade på exakt samma sätt. Utnyttja en annan människas skador/död för att få uppmärksamhet och sympati är bland det smutsigaste man kan göra. Hoppas hon är nöjd nu när det skrivs om henne på Flashback.
Inlägget innan tycker jag är ännu smutsigare när hon inte "vill säga något namn för att visa respekt" och skriver något tyket helt subtilt till GM. Äckligt. Så jävla äckligt.

Men tack och lov inte lika äcklig som GM. Är det någon som vet hur föräldrarna var? Psykiska problem? Eller löste bröderna det på egen hand med hjälp av droger?

Nån som förstår. Hoppas GM åker in så jävla hårt, en ren jävla samhällsfara. Livstid + 100 år som i USA, ingen chans till frigivning.
Citera
2016-06-07, 15:04
Medlem
SlagenSvensks avatar
Ingen kunde svara på frågorna jag ställde, Gm är känd sedan tidigare men jag undrar om det finns fler sidor som inte kommit upp till ytan.

Är gm känd fotbollshuligan? Nazist?
Citera
2016-06-07, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilket jävla svin, vad är det för polare som hänger med ett dylikt svin? DFG vad är det för ett pack som låter kvinnomisshandlare hållas?

Han har en tatuering och lite bilder på Facebook som visar att han håller på Djurgården, men var framkommer att han är med i DFG?
Citera
2016-06-07, 15:15
Medlem
borgir82s avatar
Jag har för mig att han hade ett hakkors tatuerat på halsen men som han senare lät tatuera över med ett djurgårds märke.
Citera
2016-06-07, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Jag har för mig att han hade ett hakkors tatuerat på halsen men som han senare lät tatuera över med ett djurgårds märke.

Det stämmer.
Även "SS" intatuerat på nacken har han.
Citera
2016-06-07, 15:47
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Ursäkta men jag måste flika in efter det inlägget, vad är det för vidrigt uppmärksamhetsinlägg, av en uppmärksamhetskåt brud? Vem är kvinnan till vänster, en kompis? Istället för att bara hedra hennes vän försöker hon göra en misslyckad dramaturgi över det hela och använda actionfyllda ord som "sönderslagen" för att senare skriva att hennes vän kämpar för sitt liv. Nr 2, hon skriver om att hon inte orkar svara på samtal för hon visst är i chock och sorgen tagit över hennes kropp, hon skriver att hon har förlorat en av hennes bästa vänner (död?) när hon två rader upp skriver att hon kämpar för sitt liv? Nr 3, hon skriver att det finns inget att be för längre? Och det enda du ber för är att hon lever lyckligt uppe i himlen? Alltså ärligt, du börjar ditt inlägg med att skriva att hon kämpar för sitt liv för att sedan önska henne gott i himlen? Vilket sunkigt jävla WT inlägg, och alla svennebrudar som kommenterar "Ohh det är så synd om dig, vi finns här.." Det är ju förfan inte uppmärksamhethoran det är synd om utan kvinnan som ligger i respirator? För hon lever väl fortfarande?

Som de flesta normala ser det, ett jävligt kasst sätt att få sina 15 minuter av fame genom att sko sig på sin svårt misshandlade kompis. Hoppet är det sista som lämnar en är det inte så? Men hoppet verkar ha lämnat Lott*s "vänner" långt innan detta tragiska ägde rum. Bara att hoppas att hon vaknar igen och örfilar kärringen som ska vara hennes "vän". Vad gäller aset, hoppas han spärras in på livstid nu, han har gjort mycket ont.

Du är ju en korkad än, har du alla detaljer?? BO är hjärndöd! Hennes kropp hålls igång av en maskin, hon är död, personen finns inte kvar. Vad vet du om vad kvinnan på bilden går igenom och vad hon kan få komma gå igenom, inte ett skit. Ditt inlägg är motbjudande
Citera
2016-06-07, 15:51
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Jag har förlorat många vänner, aldrig har jag varit i närheten av att skriva ett sådant inlägg. Det skriker "jag vill ha uppmärksamhet, tyck synd om mig" om det inlägget och det är det jag stör mig på. Särskilt vidrigt tycker jag nog är att hon skriver som att BO redan är död när hon just i detta nu faktiskt får livsuppehållande behandling. Inlägget skrevs igår och det har gått en hel dag men BO kämpar fortfarande, förstår du nu var skon klämmer? Jag skulle aldrig i mina vildaste fantasier få för mig att skriva ett sånt inlägg på facebook om en nära vän låg allvarligt skadad på sjukhuset och kämpade för livet. Alla sörjer olika visst, men det finns en gräns för idioti. Sedan undrar jag om det är lagligt med dödshjälp i Sverige, får man stänga av respiratorn när patienten "lever"? Är inte kunnig på det där.
Hon skrev det för att hon fick ta emot samtal från vänner och bekanta och valde att skriva om det till SINA VÄNNER inte massa hungriga gamar. Hon är i chock eftersom det är allt annat än lätt att smälta det hon även sett (sönderslagna kroppen)
Citera
2016-06-07, 15:52
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threesix
Det stämmer.
Även "SS" intatuerat på nacken har han.

Tack för svaren. Märkligt att kriminalvården o vården inte uppmärksammat om denna kille, det kanske blir andra bullar nu, han kan inte vara frisk nog för kåken. Jag tippar på en sinnesundersökning där man kommer underfull med att han inte kan vistas ute bland folk. Med sådana aggressioner och en brorsa med samma beteende borde saken var klar.

De politiska åsikterna och fotbollen är mer livsstil än orsak till mordet, hans mentala hälsa i kombo med dopning och knark är säkert grunden.
En slant på att gm sysslar med amfetamin, har flera diagnoser, tänker ADHD, damp etc. Raseriet höll i ett tag, mordet var planerat, bara att han inte kan lugna ner sig själv och vara resonabel visar på svår sjukdom.

Psyket nästa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in