Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Jaså, du är imponerad av polisens arbete. Ett "mastodontarbete", så många hörda och allt dom hittade var denna DNA från NB, spår som kan ha kletats dit av någon annan. Inga vittnen som sett NB med Lisa, ingen som sett NB överhuvudtaget i närheten av ladan. Inga fotavtryck, inga däckspår, inga fingeravtryck, inga spår från Lisa i NB:s bil och inget motiv. Fanns det spår av NB i arbetsboden då? från någon annan? det vet vi inte för polisen brydde sig inte av någon konstig anledning.
Visst är det möjligt att NB är mördaren och man får väl hoppas för Lisas anhörigas skull. Men att jag skulle bli övertygad av polisen usla arbete finns inte på kartan. Jag kan också höra 200 människor och helst dom som inget har att berätta men det gör inte utredningen bättre. Man ska leta och säkra spår också och polisen höll på ett tag tills dom insåg att det inga fanns, då dök det upp DNA efter några veckor och det var ju praktiskt. Trots denna "övertygande" bevisning erkände han aldrig. Hela familjen greps och häktades 5 dagar efter mordet baserat på maskletning och tvätt av kläder och det var allt polisen hade.
Lite spår, DNA eller fingeravtryck från arbetsboden och NB hade räckt för mig men inte heller det fanns tydligen. DNA-spåren som fanns återfinns bara på de ting som fanns samlat på en polisstation någonstans och det är ju intressant i sig. Inget på skåpdörrar, dunk, golv, bil, rep runt hals etc.
Jag hoppar över mordpoesin, hoppas ändå att Lisa vilar i frid.
Och så kan man notera att inte ens på Lisas dödsdag kan man avhålla sig från att komma
med samma patetiska gnäll som vanligt.
När det har hittats spår så har det nog "kletats dit av någon annan".
På det viset kan man hantera alla mordfall med spår efter förövaren. Det har "kletats
dit av någon annan" och så går alla fria. Vilket nog en del önskar också att det ska vara så.
Det ömmas ju så förbannat för mördare i det här landet medan offren bryr man sig
mindre om. De får väl skylla sig själva att de gick och blev dödade kanske man tycker rentav,
vilket inte skulle förvåna mig nämnvärt. Om "mördargroupies" har jag inga illusioner längre,
jag har sett för många av dem i aktion i olika trådar för att inte kunna tro det värsta om
dem. Kolla upp någon av arbogatrådarna så ska du få se vad man förmår...
Det finns mycket sjukt därute, var så säker.
Du ville haft DNA-spår också i byssjan från NB. Eller på snöret runt halsen. Men då hade
väl det hanterats på samma sätt som de redan befintliga träffarna? "Det hade kletats dit
av någon annan". Fingeravtryck? Blir väl inga fingeravtryck gärna med handskar på
stora delar av brottet och "efterarbetet".
"Polisens usla arbete" sitter du och kastar ur dig i din rättshaveristiska förbittring.
Ge konkreta exempel på vad som var uselt skött?
Det kan väl knappast vara polisens fel att Nerijus inte behagade lämna spår efter sig
på de ställen du nämner; bil, dörrar, dunk och annat. Det kan väl knappast heller
vara polisens fel att det tar den tid det gör att undersöka allt insamlat material hos NFC
så det dröjer med besked. Det kan väl lika lite vara polisens fel att Lisas baneman inte
faller somliga här på läppen. Med fel härkomst och av fel socialklass och allt vad det kan vara.
Citat:
DNA-spåren som fanns återfinns bara på de ting som fanns samlat på en polisstation någonstans och det är ju intressant i sig.
Och där börjar man plantera menar du? Kletar på DNA för allt vad man orkar.
För man vill ju så gärna att "den riktige" gärningsmannen ska få gå lös så han kan mörda
fler flickor. Kanske personalens egna döttrar?
Tror man på plantering av spår så led det i bevis också annars så blir det bara
förtalsmässigt skitsnack av samma slag som det hänsynslösa Rönnbäckskan höll på med.