Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-13, 03:44
  #138589
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Så var Sverige "tvunget" att kränka NB en sista gång.
Han är inte en farlig person och har aldrig någonsin varit våldsam under sin tid på Norrtälje. Det är bara ren symbolik med ett midjefängsel. Krimvården: " nu jävlar, tar vi vår sista chans att visa hur duktiga vi är och hur hemsk denna litauer är så att medier också får något sista att gotta sig i". Och de gjorde de. Okritiskt.
Precis samma som beteende som att NB blev handbojad när han greps, utan anledning, och en journalist släpptes fram för att "påpassligt" ta ett foto som sedan fick valsa runt och fortfarande används av vissa media.
Sverige och svensk "rättvisa" i ett nötskal.

Men skrattar bäst som skrattar sist.
Dina inlägg är alltid skrattretande så man behöver inte vänta till "sist" med att skratta.
Är en sedvanlig rutin att fångar transportsäkras.
Att vara en sexualsadistisk flickmördare ger ingen dispens till det, naturligtvis.

Skulle andra resenärer tycka att det var ok om en sadistmördare reste med helt utan transportsäkring tror du? Oj, oj, oj vilka underliga tankar som rör sig i din skalle

Sverige har inte kränkt denna förbannade mördare. Han har själv sett till att bli föraktad, hatad och avskydd för det han gjort. Han har skämt ut sig för tid och evighet här i Sverige och i Litauen.
Han har dödat och skändat en 17-årig försvarslös flicka, för sin sexualsadistiska njutnings skull.
Han är en stor jävla skamfläck för mänskligheten, det fega kräket.

Synd att de svenska fångarna inte hann spöa upp honom.
Hoppas nu på de litauiska fångarna.
Djungelns lag.
Hans tur att vara villebråd nu
2017-09-13, 12:42
  #138590
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nej, det menar jag inte. Vilket torde vara väldigt tydligt för de som seriöst följt mina inlägg. Du räknas dock inte till dem, vilket inte borde vara någon större överraskning - för någon

Inte mycket lönt att följa inlägg som enbart går ut på att försvara och försköna
en skitig och brutal sexualsadist som Onanerijus .
Vad är du inbillar dig ska hända där i fängelset i Litauen ?
Har du några som helst belägg för att det inte blir eller redan har blivit skilsmässa
mellan Onanerijus och hans "kära" hustru som han hängde ut som skyldig ?
Tror du att hon förlåter sin kära make bara så där för en sådan sak ?
2017-09-13, 15:16
  #138591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har aldrig tänkt tanken, men han sitter ju faktiskt på längre avstånd från henne nu än i Sverige.
Jag kan absolut inte bli klok på hans val, tänker han rymma vid deporteringen från skräckfängelset när det väl blir av?
Menar du att avstånd från Visaginas till Vilnius är längre än från Visaginas till Sverige?
På vilket sätt har du räknat avstånd?

Avstånd från Visaginas till Vilnius är 125 km. det tar ca 2 timmar med tåg eller 1.6 timmar att köra bil.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon ser ju taggad ut som tusan, skitglad verkar hon. Viktnedgång, stylad, partajar och dricker vin. Enorm förändring, som om ett ok släppt från hennes axlar.

Hon ser bra och yngre ut, hon är en snygg kvinna, hon väntar när hon ska få träffa sin man. Hon vet att han är oskyldig.
2017-09-13, 15:47
  #138592
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Menar du att avstånd från Visaginas till Vilnius är längre än från Visaginas till Sverige?
På vilket sätt har du räknat avstånd?

Avstånd från Visaginas till Vilnius är 125 km. det tar ca 2 timmar med tåg eller 1.6 timmar att köra bil.



Hon ser bra och yngre ut, hon är en snygg kvinna, hon väntar när hon ska få träffa sin man. Hon vet att han är oskyldig.
Nu var det att väldigt bokstavstroget och därmed förlorat sammanhang gällande läsförståelsen:

Han är på mer betryggat avstånd när han är inlåst på livstid i Litauen till skillnad från i Sverige där han kan ansöka om tidsbegränsat efter en viss tid och komma ut.

Hon slipper honom med andra ord, för han lär inte komma ut öht.
Sällsynta besökstider på max 4 timmar ett fåtal ggr per år bakom ett plexiglas kan hon väl leva med i en övergångsperiod, sen skiter hon säkert i honom.
2017-09-13, 16:24
  #138593
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Menar du att avstånd från Visaginas till Vilnius är längre än från Visaginas till Sverige?
På vilket sätt har du räknat avstånd?

Avstånd från Visaginas till Vilnius är 125 km. det tar ca 2 timmar med tåg eller 1.6 timmar att köra bil.



Hon ser bra och yngre ut, hon är en snygg kvinna, hon väntar när hon ska få träffa sin man. Hon vet att han är oskyldig.

Är inte du på semester ?
Inbillar du dig att Irina skulle slösa bort 1,6-2 timmar av sin tid för att åka och hälsa
på sexualsadisten Onanerijus i fängelset i Litauen ? Varför skulle hon göra det ?
Ja , inte faan har hon gjort sig snygg för kvinnomördaren Onanerijus i alla fall .
Om Irina vet att Onanerijus är oskyldig så måste ju hon själv och Aivaras vara skyldiga
i så fall eftersom väggskvättaren Onaneriju skyllde ifrån sig mordet på dessa båda .
2017-09-13, 16:26
  #138594
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Hon eller mamma har inte besökt han här i Sverige så jag tror inte att dom kommer att besöka han i Litauen heller men du får klart tro vad du vill. Besöken är inte precis i överflöd där och det är max 15 min som Nerijus får ringa per månad. Besöken sker bakom plexiglas och ska ansökas innan. Det blir i så fall möjligen lite krig mellan Irina, mamma och övriga släktingar om vem som ska besöka han varannan månad och då ska kriminalvården där även godkänna besöken och besökarna som måste ansöka om det skriftligt i förväg. Jag tror då absolut inte att Irina är pigg på att hon vill besöka en ynklig feg flickmördare som även har försökt att skylla mordet på henne och sin egen bror.
De har haft brevkontakt och hans ansökan handlar om att få besök.
Båda har ju inte gjort annat är framställt sig som lojala i media, förhör och rätten. Irina har gång efter annan bedyrat stand-by-my-man, att hon tror på honom och att han är oskyldig.
Hon har svärmor kvar i vänlistan som gör tummen upp åt allt hon stylar sig.

Morsan med huvudet i sanden är väl mer än troligt den som kommer spatsera till fängelset, finns inte en chans att denna nitiska kärring skulle undlåta att stila i byn om sin stackars son som hon, religiösa urmodern med sina utmärkelser, troget kommer besöka.
Hon kör säkert med att han är oskyldig och det var nog bara bekvämt att skylla på hemska Sverige för att slippa besöka honom här.

Irina ger nog sken av att allt är ok i en övergångsperiod - inför omgivningen, inför svärmor och sen droppar honom.

Vore intressant att veta mer kring långtidsbesöken (dygn) var tredje månad (om det beviljas), dvs om det obevakat? Riskabelt.

Han har tappat makten och kontrollen över henne, och jag betvivlar starkt att han njuter av att hon blivit mer attraktiv på marknaden, mer sprudlande, mer glad.
2017-09-13, 17:44
  #138595
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De har haft brevkontakt och hans ansökan handlar om att få besök.
Båda har ju inte gjort annat är framställt sig som lojala i media, förhör och rätten. Irina har gång efter annan bedyrat stand-by-my-man, att hon tror på honom och att han är oskyldig.
Hon har svärmor kvar i vänlistan som gör tummen upp åt allt hon stylar sig.

Morsan med huvudet i sanden är väl mer än troligt den som kommer spatsera till fängelset, finns inte en chans att denna nitiska kärring skulle undlåta att stila i byn om sin stackars son som hon, religiösa urmodern med sina utmärkelser, troget kommer besöka.
Hon kör säkert med att han är oskyldig och det var nog bara bekvämt att skylla på hemska Sverige för att slippa besöka honom här.

Irina ger nog sken av att allt är ok i en övergångsperiod - inför omgivningen, inför svärmor och sen droppar honom.

Vore intressant att veta mer kring långtidsbesöken (dygn) var tredje månad (om det beviljas), dvs om det obevakat? Riskabelt.

Han har tappat makten och kontrollen över henne, och jag betvivlar starkt att han njuter av att hon blivit mer attraktiv på marknaden, mer sprudlande, mer glad.
Frågan är om eller hur mycket vi får reda på. Om litauisk media är lika efterhängsna som Expressen avseende NB. Eller om den senare fortsätter bevakningen där borta, försöker begära ut handlingar från deras motsvarighet till KV etc.
Eftersom äktenskapet är heligt för katoliker och de inte har fått träffas på långt över två år, kanske det händer mer förr än senare. Men när får vi reda på det?
2017-09-13, 18:21
  #138596
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Frågan är om eller hur mycket vi får reda på. Om litauisk media är lika efterhängsna som Expressen avseende NB. Eller om den senare fortsätter bevakningen där borta, försöker begära ut handlingar från deras motsvarighet till KV etc.
Eftersom äktenskapet är heligt för katoliker och de inte har fått träffas på långt över två år, kanske det händer mer förr än senare. Men när får vi reda på det?
Jag tror absolut hon går på nån besökstid. Det handlar om anseende för hennes del hur rubbat hon än resonerar med tanke på det gravt oheliga han gjort. Svärmor hänger kvar som sagt.
Jag tror således på successiv avveckling när det är mer passande i hennes värld att ta ut skilsmässa, med nåt argument att det inte fungerar eller dyl.
Att hon stannar hos honom tror jag rakt inte, så religiös är hon inte och hon visar tecken på att finna det trevligt att partaja och styla sig - som om hon tar igen försvunnen tid.

Det blir nog svårt att få uppdatering såtillvida inte svensk media bevakar nån uppföljning framöver typ "hur gick det för Nerijus", att han medger nån plexiglasträff. Hur de ska kunna ta del av info nnars är tveksamt, det verkar vara strikt i fängelserna likaväl gällande insyn (föråldrat system).
Litauerna själva har väl nada intresse av honom.
2017-09-13, 18:50
  #138597
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Frågan är om eller hur mycket vi får reda på. Om litauisk media är lika efterhängsna som Expressen avseende NB. Eller om den senare fortsätter bevakningen där borta, försöker begära ut handlingar från deras motsvarighet till KV etc.
Eftersom äktenskapet är heligt för katoliker och de inte har fått träffas på långt över två år, kanske det händer mer förr än senare. Men när får vi reda på det?

Litauisk media skiter säkert i Onanerijus . De har ju trots att ett flertal här har
hävdat att de ska gräva fram bevis för att Onanerijus är oskyldig kammat noll .
Vad skulle Onanerijus ha för glädje av att det "händer mer" ?
Tror du att han är mindre impotent nu ?
Det var ju bara efter att ha försökt haffa Adriana han fick fart på hängdolmen .
Och några porrbilder med tejpade flickor har han väl inte tillgång till i fängelset .
2017-09-14, 05:19
  #138598
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Hon eller mamma har inte besökt han här i Sverige så jag tror inte att dom kommer att besöka han i Litauen heller men du får klart tro vad du vill. Besöken är inte precis i överflöd där och det är max 15 min som Nerijus får ringa per månad. Besöken sker bakom plexiglas och ska ansökas innan. Det blir i så fall möjligen lite krig mellan Irina, mamma och övriga släktingar om vem som ska besöka han varannan månad och då ska kriminalvården där även godkänna besöken och besökarna som måste ansöka om det skriftligt i förväg. Jag tror då absolut inte att Irina är pigg på att hon vill besöka en ynklig feg flickmördare som även har försökt att skylla mordet på henne och sin egen bror.
Är egentligen ganska ointressant att veta hur det kommer att bli med eventuella besök av modern och Irina nu när mördaren väl är på plats. Alla, inklusive NB förstås, vet ju ändå att allt är ett spel för galleriet. Frågan där är väl bara hur länge mamman och IB, orkar eller vill, spela med.
Kan ju inte vara speciellt upplyftande att utåt sett spela martyr-mamma/hustru och inom sig ha en massa hat, frustration och avsky för det NB gjort. Dels helvetesgärningen i sig men också allt den medfört för dem - den stora SKAMMEN.

Jag tycker däremot att det skulle vara intressant att veta hur kontakten mellan Aivaras och mamman ser ut. Hon kunde ju inte förstå varför AB lämnat de uppgifter han gjort i förhören gällande NB.
Aivaras framstår som den ende i denna familjesörja som är rakryggad, talar sanning och tar avstånd från mördarbrodern.

Expressen pratade med mamman b.la om det - splittringen bröderna emellan:

När polisen höll avslutande förhör med den yngre brodern i Litauen var tongångarna betydligt hårdare.
- Om det är Nerijus så är han inte min bror längre. Om det är Nerijus så borde han inte förneka, sa brodern då.
Under utredningens gång har han lämnat flera uppgifter som nu ligger Nerijus Bilevicius till last. Bland annat ska den åtalade ha bett brodern att undanhålla information om kläder som tvättades efter mordet.
Nerijus Bilevicius ska också ha bett honom om ett falskt alibi för tiden kring mordet.
Brödernas mamma är skeptisk till den yngre broderns uppgifter om det falska alibit.
- Nej, jag kan inte tänka mig att han (den yngre brodern) sa så.

Efter att brodern och hustrun släpptes fria verkar en splittring ha uppstått även dem emellan. Enligt förhörsuppgifter har brodern tidigare försökt lära frun, som har ryska som modersmål, litauiska och när Nerijus Bilevicius var nedsättande mot henne var det brodern hon anförtrodde sig till.
Nu pratar de inte längre med varandra.


http://www.expressen.se/gt/efter-mor...ig-mot-varann/
2017-09-14, 05:39
  #138599
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Hon ser bra och yngre ut, hon är en snygg kvinna, hon väntar när hon ska få träffa sin man.
Men vilken fjollkommentar. Gör hon sig snygg för NB för att hon är rädd att han annars ska träffa någon annan kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Hon vet att han är oskyldig.
Vet man att någon är oskyldig så håller man sig till sanningen. Vet man att någon är oskyldig så finns ingen anledning att ändra sina vittnesuppgifter som hon gjort. Självklart vet hon att han är skyldig, annars hade hon inte behövt att ljuga. Ren logik.
2017-09-14, 07:22
  #138600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Är egentligen ganska ointressant att veta hur det kommer att bli med eventuella besök av modern och Irina nu när mördaren väl är på plats. Alla, inklusive NB förstås, vet ju ändå att allt är ett spel för galleriet. Frågan där är väl bara hur länge mamman och IB, orkar eller vill, spela med.
Kan ju inte vara speciellt upplyftande att utåt sett spela martyr-mamma/hustru och inom sig ha en massa hat, frustration och avsky för det NB gjort. Dels helvetesgärningen i sig men också allt den medfört för dem - den stora SKAMMEN.

Jag tycker däremot att det skulle vara intressant att veta hur kontakten mellan Aivaras och mamman ser ut. Hon kunde ju inte förstå varför AB lämnat de uppgifter han gjort i förhören gällande NB.
Aivaras framstår som den ende i denna familjesörja som är rakryggad, talar sanning och tar avstånd från mördarbrodern.

Expressen pratade med mamman b.la om det - splittringen bröderna emellan:

När polisen höll avslutande förhör med den yngre brodern i Litauen var tongångarna betydligt hårdare.
- Om det är Nerijus så är han inte min bror längre. Om det är Nerijus så borde han inte förneka, sa brodern då.
Under utredningens gång har han lämnat flera uppgifter som nu ligger Nerijus Bilevicius till last. Bland annat ska den åtalade ha bett brodern att undanhålla information om kläder som tvättades efter mordet.
Nerijus Bilevicius ska också ha bett honom om ett falskt alibi för tiden kring mordet.
Brödernas mamma är skeptisk till den yngre broderns uppgifter om det falska alibit.
- Nej, jag kan inte tänka mig att han (den yngre brodern) sa så.

Efter att brodern och hustrun släpptes fria verkar en splittring ha uppstått även dem emellan. Enligt förhörsuppgifter har brodern tidigare försökt lära frun, som har ryska som modersmål, litauiska och när Nerijus Bilevicius var nedsättande mot henne var det brodern hon anförtrodde sig till.
Nu pratar de inte längre med varandra.


http://www.expressen.se/gt/efter-mor...ig-mot-varann/

Jag hoppas Irina hälsar på åtminstone en gång.
Då får han se att hon fixat till sig, han fattar nog vad det innebär, det kommer
att sticka som en tagg i hjärtevrån, han med sitt kontrolbehov kommer att må skitdåligt

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback