2016-06-06, 21:36
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Ja ok, känns som att "plasten" också borde ha slängts där jackan och hjälmen slängdes.
Han kanske la henne på en bit byggplast som han tyckte att han kunde ha användning av när han skulle snickra på det där huset dagen efter?
2016-06-06, 21:42
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Ja ok, känns som att "plasten" också borde ha slängts där jackan och hjälmen slängdes.

Mycket bra iakttagelse, jag håller med.
Vad som har slängts och borde, eller inte borde (t.ex. NB:s tröja) ha slängts kan diskuteras. Liksom var det som faktiskt slängts har råkat hamna.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-06-06 kl. 21:45.
2016-06-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han kanske la henne på en bit byggplast som han tyckte att han kunde ha användning av när han skulle snickra på det där huset dagen efter?

Inte alls otroligt. Arbetade dom inte med garaget där (Blomberg10)?

I dagsläget förändrar plasten ingenting oavsett var den skulle återfinnas.

I övrigt måste det funnits gott om byggplats på Martorp. NB och AB hade satt upp byggplats under hela det taket under 2015. Om jag kommer ihåg rätt.
2016-06-06, 23:07
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det här är helt fel och inget annat än ren faktaförfalskning!

NB blev misstänkt på allvar först när han avslöjade sig själv i och med att han medvetet försökte få bort MPS från området där kroppen låg gömd.

Det är inte troligt att många, om ens någon, hade gjort likadant i det fallet utan snarare gått med på att leta en gång till i fall man missat något.

Det är en oerhört talande handling för hans skuld och tillsammans med bevisningen är det ett SOLKLART fall.

Förvånande att du, som påstår dig vara en kunnig person, inte ens förstår de mest elementära punkterna i fallet!?

Har du verkligen läst förhören med Aivaris?
2016-06-06, 23:10
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Vad är detta för trams. Hur kan du veta att det hon framför är den verkliga händelsen.

Hennes utsaga är ett försök till att skapa ett alibi för NB och inget annat.

Kan undras varför du gör en stor sak av en petitess som inte har påverkat processen över huvud taget.
Det är två skilda värd att läsa FU och läsa vad som skrivs här. Läser ni inte alls materialet? Jag har blockat ut massa citat av FU. Jag ska visa dom i morgon, nu lägger jag mig.
2016-06-06, 23:20
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Och hur skulle lillbrorsan kunna berätta vad som hänt när han inte var med vid mordtillfället?
Detta fattade inte polisen, de försökte få brossan att säga att Nerius inte var hemma 18.00--20.00. Det var upprepning om detta. Läs FU! Polisens stora framgång va att Nerius hade sagt till brossan att han var hemma 18.00, vilket både han och och Irina säger gång på gång.

Vi får faktiskt inget veta vad A sysslade med 18.00-1950.
2016-06-06, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Detta fattade inte polisen, de försökte få brossan att säga att Nerius inte var hemma 18.00--20.00. Det var upprepning om detta. Läs FU! Polisens stora framgång va att Nerius hade sagt till brossan att han var hemma 18.00, vilket både han och och Irina säger gång på gång.

Vi får faktiskt inget veta vad A sysslade med 18.00-1950.

Jodå, det vet vi visst eftersom vi läst FUP ordentligt, lyssnat på alla uppspelningar och följt rättegångarna samt diskuterat det här i tråden nästan ett år.

Heliga Irina ger AB alibi under den tiden och det alibit har bestått HELA TIDEN. Där har det aldrig varit något som helst tvivel.

Till skillnad från hennes alibi till sin man, NB. Där finns det däremot OLIKA UPPGIFTER ett antal gånger.
Senast redigerad av Remark 2016-06-06 kl. 23:37.
2016-06-07, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Det är två skilda värd att läsa FU och läsa vad som skrivs här. Läser ni inte alls materialet? Jag har blockat ut massa citat av FU. Jag ska visa dom i morgon, nu lägger jag mig.

Läsförståelse verkar inte vara din starka sida. Jag undrade hur du kan känna till vad som är sant av det som IB yrade om.

Att hon försöker ta parti för NB och försöka skapa ett alibi är väl helt naturligt. Att sedan någon är så korkad att vederbörande köper detta är en annan sak.
2016-06-07, 00:46
Medlem
Citat:
Hur vanligt är det att en åklagare lämnar flera gärningsbeskrivningar? Kan du visa på några fall?

Det är naturligtvis inte det jag menar. Jag menar att åklagaren

1) ska ha ett öppet sinne och inte få tunnelseende som förundersökningsledare,

2) avvakta att väcka åtals tills dess att det finns så mycket bevis att ett begripligt händelseförlopp kan styrkas utan att man gör sig beroende av den tilltalade (som i alla civiliserade länder har rätt att vara tyst).

Mycket av diskussionerna här beror på att utredningen helt enkelt inte var klar när åtal väcktes. Det återstod stora och viktiga delar av händelseförloppet som ännu inte hade klarlagts.
2016-06-07, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Krama era barn ofta och mycket! Man vet aldrig när det är för sent"

"När 17-åriga Lisa Holm försvann berördes hela Sverige.

Fem dagar efter försvinnandet hittades hennes kropp intryckt i ett 24 centimeter brett klädskåp.

Mördad av 35-årige Nerijus Bilevicius.

Hon hade fått sommarjobb, sin första lön. Hon hade räknat ut precis vad hon skulle köpa för pengarna. Hon var så lycklig, berättade Lisa Holms pappa fem månader senare i Skaraborgs tingsrätt.

Mörkret har lagt sig över Kinnekulle vid Vänerns östra strand i Västergötland.

I över fem dygn har tusentals människor varit ute och letat efter flickan vars ansikte på bara tre dagar har blivit rikskänt sedan polisen släppt en bild på henne.

Stämning är tryckt när polisens presstalesperson Jenny Widén vid midnatt mellan den 12 och 13 juni kliver ut från barackerna vid fotbollsföreningens Källby IF:s klubblokaler.

Byggnaderna vid fotbollsplanen har de senaste dagarna fungerat som polisens sambandscentral i sökandet efter Lisa Holm. En 17-årig flicka från Skövde som skulle ha firat skolavslutning från gymnasiet tidigare samma dag."

krama-era-barn-ofta-och-mycket-man-vet-aldrig-nar-det-ar-for-sent

Om bara ett litet tag så har det gått exakt ett år sedan allt det fasansfulla hände.
En man på 35 år tog sig rätten att avsluta ett ungt liv och sprängde samtidigt
landortsidyllen i bitar och orsakade ett omätbart lidande för anhöriga och vänner.

Runt halv sju på kvällen den 7 juni 2015 valde en man att göra sig omänsklig
och för det valet får han nu betala ett högt pris.
Runt halv sju den kvällen kom ondskan till byn och ingenting blev sig mera likt.

Bara en liten detalj. Han får inte betala ett högt pris. Jag skulle säga att priset är rimligt.
2016-06-07, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Bara en liten detalj. Han får inte betala ett högt pris. Jag skulle säga att priset är rimligt.

Ja, ett högst rimligt pris
2016-06-07, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
Det är naturligtvis inte det jag menar. Jag menar att åklagaren

1) ska ha ett öppet sinne och inte få tunnelseende som förundersökningsledare,

2) avvakta att väcka åtals tills dess att det finns så mycket bevis att ett begripligt händelseförlopp kan styrkas utan att man gör sig beroende av den tilltalade (som i alla civiliserade länder har rätt att vara tyst).

Mycket av diskussionerna här beror på att utredningen helt enkelt inte var klar när åtal väcktes. Det återstod stora och viktiga delar av händelseförloppet som ännu inte hade klarlagts.

Nu görs det ju inte någon förundersökning för att tillfredsställa olika önskemål i denna tråd.

En utredning anses klar då det bedöms att den håller för ett åtal. Uppenbarligen var den alldeles tillräcklig då båda parter och alla instanser den passerade var nöjda. Så det fanns nog inga oklarheter i den gärningsmannabeskrivningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in