2016-06-07, 13:11
Medlem
RiverStyxs avatar
Det beror såklart helt på vad som räknas. Räknas att bli kallad "hora" eller liknande som sexuella trakasserier kan jag nog tro på att 50% av framför allt de yngre generationerna tjejer/kvinnor har varit med om det.

För övrigt tror jag TS har en ganska rejäl poäng i följande:

Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
jag är övertygad om att om en ful kille klappar en tjej på rumpan och kallat henne snygging tar hon det som trakasseri men om en snygg kille som hon attraheras av gör samma sak samma kväll är det bara upphetsande.

Det är samma sak som när tjejer på frågan hur killar ska ragga på dem svarar "var inte så ängslig, bara kom fram och var dig själv". Detta gäller oftast OM hon är attraherad av killen, annars gäller det absolut inte.
Citera
2016-06-07, 13:22
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Det beror såklart helt på vad som räknas. Räknas att bli kallad "hora" eller liknande som sexuella trakasserier kan jag nog tro på att 50% av framför allt de yngre generationerna tjejer/kvinnor har varit med om det.
Säkert.

Och två tredjedelar av de som kallar tjejer för slampa eller hora är själva tjejer.

Iallafall på twitter: https://www.brandwatch.com/2016/05/react-will-twitter-ever-free-misogynistic-abuse/
Citera
2016-06-07, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omegagruppen
Nej, så är det inte för då skulle vi inte göra det, vi vill naturligtvis inte förstöra det vi byggt upp. Sverige är bra därför vill människor komma hit och bo precis som Amerika var för 100 år sedan då bla svenskar flyttade dit. Flyttar du till ett nytt land kommer du säkert behålla en del av dina traditioner men i det stora hela måste du anpassa dig för annars hamnar du utanför det etablerade samhället.

Ja det var väl tur att vi anpassade oss till indianerna när vi flydde till Amerika.
Citera
2016-06-07, 13:24
Medlem
Pansarveckets avatar
Vem fan läser AB?
Folk som vill bli indoktrinerad såssevänster?
Inget nånsin de skrivit som haft en längd på mer än 20 ord har varit 100 korrekt.
Citera
2016-06-07, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inavladarab
Är du korkad? SD såklart. Vad annars?

Finns nog inte speciellt många som är normalbegåvade eller över som röstar på ett skämt som SD oavsett vad man har för åsikter om invandringen.
Citera
2016-06-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vem fan läser AB?
Folk som vill bli indoktrinerad såssevänster?
Inget nånsin de skrivit som haft en längd på mer än 20 ord har varit 100 korrekt.

Eller folk som är dumma nog att ta in precis allt de läser om utan att kolla källa.

Helt offtopic men vad är grejen med att skriva såsse istället för sosse? Har det en historisk mening eller bara nåt prepubertalt fenomen?
Citera
2016-06-07, 13:39
Medlem
När ska det komma någon artikel om hur det är att vara man i detta land? Som man vore det ju rena drömmen om någon kom och tafsade lite och gillar man det inte säger man väl ifrån. Känns inte som att livet skulle blir förstört direkt. Fy fan vad less jag är på hur jävla synd det alltid är om kvinnor i detta land. Måste bli exil snart!
Citera
2016-06-07, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Nu är masspsykotiska feminister på g igen, kanske den mest korkade missriktade kampanjen någonsin, detta kan inte vara sunt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22876518.ab
http://inteensam.story.aftonbladet.se/

Svenska män har i alla tider fått höra att vi är för blyga och tar inte för oss, och kvinnorna har attraheras av män från mer sydliga breddgrader för att de är bättre att ta för sig…..män skall inte behöva fråga om de får en kyss typ…..och nu denna kampanj….hur fn skall de ha det egentligen.
Det gnälls att vi är för blyga och det gnälls att vi rör i kvinnor.

Vad är budskapet med denna kampanj, fråga alltid först innan ni överhuvudtaget rör en kvinna, som egentligen tycker det är bara töntar som frågar först……eller?
Det är som att män skall veta om kvinnan är attraherad och det är ok att röra henne, jag är övertygad om att om en ful kille klappar en tjej på rumpan och kallat henne snygging tar hon det som trakasseri men om en snygg kille som hon attraheras av gör samma sak samma kväll är det bara upphetsande.

Vad för bild ger detta till våra svenska unga män i dag, vad är budskapet egentligen……. och om de verkligen ville göra nytta med en sådan kampanj borde den då inte vara på arabiska (eller vad det kallas), vi kan liksom konstatera att ca. 50% våldtäktsmän i fångenskap (vissa fängelser) har så dålig svenska att de inte kan följa med i behandlings programmen, det framgår inte hur många som kan men har svårt.

Jag reagerade stark på dem man som gick bakom en kvinna hem från krogen och såg kvinnan panikartade ansiktsuttryck fullt av panik och DÖDSÅNGEST.
Har feministerna skrämt upp unga kvinnor till den grad att de får dödsångest för att en man går bakom.
En gubbe som glor!!! ???? är det sexuella trackaserier??
Någon som kommenterar din kropp…. Normalt sett påtalar väl inte män om en kvinna är ful och är det en komplimang så….vad menar de egentligen.

Vars går gränsen på en komplimang och trakasseri?? kan någon förklara det för mig, för jag tolkar budskapet i kampanjen som att OM! Kvinnan anser sig trakasserad är hon det, med det budskapet har väl alla män och kvinnor trakasserats vid något tillfälle i livet, eller?

Vem riktar sig denna kampanj emot egentligen?, eller är det bara för att stirra upp kvinnorna än mer, för att försöka fånga upp än fler kvinnor till den masspsykotiska rörelse vi kallar feminism.

Jag tror rörelsen börjar få panik, tappa följare och de måste fånga upp nya och vad är då bättre än att skrämma upp dem än mer och därmed fånga upp dem i masspsykosen.

(Casen de skall ta upp antar jag kommer bestå av vita män, med det återstår att se.)

Nu är antifeminist kampanjerna igång igen….
Förfärligt, "korkat" och "masspsykostiskt"! att kvinnor vill slippa sexuella kommentarer, tafsningar, nyp i rumpan av främmande män, våldtäkter, ideliga kommentarer om hur ens kropp ser ut eller inte ser ut, konstant fixering kring sex vartenda steg en kivnna tar.
Va??? va??? VA??????
HUR kan ni INTE gilla detta?!
Vad är det för bild man sänder till män???? VA????? ska vi inte få lov förvandla hela det offentliga rummet till enbart våra sexuella önskemål? VA????
Är inte kvinnor enbart till för män VA????? De ska väl fan inte får lov gå runt och bara vara människa när de bevisligen i min skalle enbart är till för ett enda sak? och jag minsann inte har ett skit intresse eller respekt över vad de tycker, känner, vill etc. De tär ju inte SUUUUUUNT!
De ska väl fan vara tacksamma för att jag x 10 till varje dag kommenterar, tar på dem, tjatar etc.
TACKSAMMA!!!!!

Va!!! va!!! VA????

[Liten annan variant av TS fast i mer muntligt hållen (satirisk) ton, som ingen jävel kommer fatta förstås, utan är ju jag som är känslosam eller hur?]
Senast redigerad av Merapi 2016-06-07 kl. 13:42.
Citera
2016-06-07, 13:41
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nu är antifeminist kampanjerna igång igen…
Vem driver kampanj, menar du?
Citera
2016-06-07, 13:47
Medlem
En tjej kom och nöp mig i rumpan en gång när jag stod i baren. Jan anmälde henne inte. Vi gick hem och hade sex istället.
Citera
2016-06-07, 13:48
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Exakt, den gemensamma nämnaren för förövarna är deras kön, inte deras etnicitet. Vilket tydligt framgår av AB artikeln.
Fel. Det står tydligt att båda kön håller på med detta, så den enda gemensamma nämnaren är egentligen våran art. Onödigt att peka ut grupper när det egentligen är människan det är fel på, inte männen.
Citera
2016-06-07, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pejtrik
När ska det komma någon artikel om hur det är att vara man i detta land? Som man vore det ju rena drömmen om någon kom och tafsade lite och gillar man det inte säger man väl ifrån. Känns inte som att livet skulle blir förstört direkt. Fy fan vad less jag är på hur jävla synd det alltid är om kvinnor i detta land. Måste bli exil snart!
Det utfördes en statlig rapport om mäns utsatthet.
Jag behöver väl inte skriva om vilka som utförde den rapporten,,, en liten hint, det män som var med hade starka kopplingar till…tja gissa vad, och sen var resten , tja gissa vad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in