2016-06-07, 07:41
Medlem
kenopenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
I detta fall kanske psykvård är bättre, livstid i Sverige är ett skämt!
jaaaa det har du rätt i Liza. Psykvård skulle passa den här idioten. I fängelset kan han gå runt och träna o spela Allan Ballan. Men sätt han på en sluten psykiatrisk avdelning tills han blir en gammal gubbe....skulle passa den här "tuffingen" att tvingas stoltsera med en sådan "hemvist" som hemadress lol
Citera
2016-06-07, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenopeno
jaaaa det har du rätt i Liza. Psykvård skulle passa den här idioten. I fängelset kan han gå runt och träna o spela Allan Ballan. Men sätt han på en sluten psykiatrisk avdelning tills han blir en gammal gubbe....skulle passa den här "tuffingen" att tvingas stoltsera med en sådan "hemvist" som hemadress lol
Precis, plus att han lär inte friskförklaras i första taget.
Citera
2016-06-07, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Nej, inte annat än att hon heter Lotta.
Finns bild på henne här (blondinen till höger):
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153548388256820&set=a.10150093199 551820.286701.624386819&type=3&permPage=1
Verkar inte som L har fb
Citera
2016-06-07, 09:56
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenopeno
Så otroligt tragiskt för denna tjej och hennes familj. En gång i tiden, när jag var ung (är över 50 idag och klokare) så drogs jag också åt dessa tuffare typer. Nu var jag lyckligt lottad att jag inte utsattes för något allvarligare. Och jag har lagt ner mycket tid på att ändra denna dragningskraft som yngre. Det hela handlade om attraktion. Jag kände aldrig någon som helst attraktion för den snälla goda killen...tvärtom. Men kom det en kille med tuff attityd, som satte mig på en piedestal (vilket många av dessa farliga män gör i början) så föll jag som en fura.....enkelt förklarat. Så otroligt felkopplat kan det bli och det är så tragiskt. Idag gör det mig så illa berörd när jag läser om tjejer, som fått betala med sina liv, pga hur felaktig attraktion kan ställa till det. Jag menar absolut inte att lägga skuld på tjejen. Bara förklara, varför vissa tjejer dras till s.k badboys. Jag önskar att det gick att ta oss äldres livserfarenheter för att förändra detta faktum för unga tjejer ute på fel väg i kärlekens tecken. Men oj va jag har försökt. Men när väl attraktionen slagit fast sina klor, kliver förnekelsen in. "Det kan inte hända mig" " han är annorlunda mot mig" Och plötsligt är det för sent....vare sig du stannar eller lämnar. Så otroligt sorgligt. Sen avskummet som gjorde detta...må han låsas in tills han är en medelålders/gammal gubbe, som inga tjejer någonsin attraheras av igen. Ja det svenska rättssystemet är verkligen under all kritik, när det kommer till våldsbrottslingar som denna idiot.
Det är ju positivt att läsa ett inlägg ifrån en mogen ungdom och dina egna erfarenheter jag är själv sextitalist fast av motsatt kön kanske kan ungdomarna lära sig något av oss äldre för dom har nog det svårare än oss i och med datorn och grupptryck bekräftelsebehov mm.
Citera
2016-06-07, 09:58
Medlem
Readyfreddies avatar
Det verkar som att brottsoffret är denna. Inte helt 100 men snudd på.

An*charlott R*dholm - * = n och u.
https://www.ratsit.se/sok/person?vem=ann-charlott+rudholm&var=
https://se.linkedin.com/in/ann-charlott-rudholm-7a6a5982

41 år gammal så man kan inte skylla på ungdomligt oförstånd heller.

Den anabola idioten lär väl vara ute lagom till han är i samma ålder gissar jag och då är det bara vänta på nästa mordförsök genom hopp mot huvud...
Citera
2016-06-07, 10:10
Medlem
kenopenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Den anabola idioten lär väl vara ute lagom till han är i samma ålder gissar jag och då är det bara vänta på nästa mordförsök genom hopp mot huvud...
Det beror nog mer på vilka erfarenheter man har och om man jobbat med dessa erfarenheter, än på vilken ålder man är i. Ja fy, hemska tanke att han ska få chansen att göra detta igen. Blir det fängelse, så är jag rädd att du har rätt. Vi får verkligen hoppas han blir kryssad den här gången.
Citera
2016-06-07, 10:14
Medlem
kenopenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det är ju positivt att läsa ett inlägg ifrån en mogen ungdom och dina egna erfarenheter jag är själv sextitalist fast av motsatt kön kanske kan ungdomarna lära sig något av oss äldre för dom har nog det svårare än oss i och med datorn och grupptryck bekräftelsebehov mm.
Ja tänk om vi, den mogna ungdomen, kunde nå fram och verkligen få gehör för de tuffa erfarenheter vi lärt oss av genom livet. Men vi människor är ofta för envisa och vill göra våra egna erfarenheter....ibland till ett väldigt högt pris, ledsamt nog.
Citera
2016-06-07, 10:38
Avstängd
dacks avatar
Läser man tråden om järnspettsmannen martins bror och där står ju en hel del om bägge dessa bröderna. Så kan man konstatera att det är rent fantastiskt att det kan finnas så mycket våld och idijoti i en och samma familj man kan ju undra om deras föräldrar är stolta över sina avkommor som aldrig borde fått födas fram.
Citera
2016-06-07, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Nej, inte annat än att hon heter Lotta.
Finns bild på henne här (blondinen till höger):
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153548388256820&set=a.10150093199 551820.286701.624386819&type=3&permPage=1

Ursäkta men jag måste flika in efter det inlägget, vad är det för vidrigt uppmärksamhetsinlägg, av en uppmärksamhetskåt brud? Vem är kvinnan till vänster, en kompis? Istället för att bara hedra hennes vän försöker hon göra en misslyckad dramaturgi över det hela och använda actionfyllda ord som "sönderslagen" för att senare skriva att hennes vän kämpar för sitt liv. Nr 2, hon skriver om att hon inte orkar svara på samtal för hon visst är i chock och sorgen tagit över hennes kropp, hon skriver att hon har förlorat en av hennes bästa vänner (död?) när hon två rader upp skriver att hon kämpar för sitt liv? Nr 3, hon skriver att det finns inget att be för längre? Och det enda du ber för är att hon lever lyckligt uppe i himlen? Alltså ärligt, du börjar ditt inlägg med att skriva att hon kämpar för sitt liv för att sedan önska henne gott i himlen? Vilket sunkigt jävla WT inlägg, och alla svennebrudar som kommenterar "Ohh det är så synd om dig, vi finns här.." Det är ju förfan inte uppmärksamhethoran det är synd om utan kvinnan som ligger i respirator? För hon lever väl fortfarande?

Som de flesta normala ser det, ett jävligt kasst sätt att få sina 15 minuter av fame genom att sko sig på sin svårt misshandlade kompis. Hoppet är det sista som lämnar en är det inte så? Men hoppet verkar ha lämnat Lott*s "vänner" långt innan detta tragiska ägde rum. Bara att hoppas att hon vaknar igen och örfilar kärringen som ska vara hennes "vän". Vad gäller aset, hoppas han spärras in på livstid nu, han har gjort mycket ont.
Citera
2016-06-07, 10:57
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
I detta fall kanske psykvård är bättre, livstid i Sverige är ett skämt!

Exakt! Men då skall det vara en sådan vård som enbart handlar om att han inte skall kunna skada någon annan eller sig själv. En sådan här dåre skall medicineras till vegetativ status och hållas där tills han är så gammal och skröplig att fanskapet inte kan lyfta sin egen hand.
Citera
2016-06-07, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Hon hade ju vett nog att lämna honom iallafall, eftersom hon enligt vissa här i tråden var hans ex.
Citera
2016-06-07, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Ursäkta men jag måste flika in efter det inlägget, vad är det för vidrigt uppmärksamhetsinlägg, av en uppmärksamhetskåt brud? Vem är kvinnan till vänster, en kompis? Istället för att bara hedra hennes vän försöker hon göra en misslyckad dramaturgi över det hela och använda actionfyllda ord som "sönderslagen" för att senare skriva att hennes vän kämpar för sitt liv. Nr 2, hon skriver om att hon inte orkar svara på samtal för hon visst är i chock och sorgen tagit över hennes kropp, hon skriver att hon har förlorat en av hennes bästa vänner (död?) när hon två rader upp skriver att hon kämpar för sitt liv? Nr 3, hon skriver att det finns inget att be för längre? Och det enda du ber för är att hon lever lyckligt uppe i himlen? Alltså ärligt, du börjar ditt inlägg med att skriva att hon kämpar för sitt liv för att sedan önska henne gott i himlen? Vilket sunkigt jävla WT inlägg, och alla svennebrudar som kommenterar "Ohh det är så synd om dig, vi finns här.." Det är ju förfan inte uppmärksamhethoran det är synd om utan kvinnan som ligger i respirator? För hon lever väl fortfarande?

Som de flesta normala ser det, ett jävligt kasst sätt att få sina 15 minuter av fame genom att sko sig på sin svårt misshandlade kompis. Hoppet är det sista som lämnar en är det inte så? Men hoppet verkar ha lämnat Lott*s "vänner" långt innan detta tragiska ägde rum. Bara att hoppas att hon vaknar igen och örfilar kärringen som ska vara hennes "vän". Vad gäller aset, hoppas han spärras in på livstid nu, han har gjort mycket ont.

Vad är problemet? Hon ligger (låg?) i respirator, vilket väl får anses betyda att hon kämpar för sitt liv även om chansen för överlevnad är minimal. Om jag har förstått rätt av inlägg som gjorts här i tråden så har respiratorn ännu inte stängts av, men kommer att stängas av inom kort.

Jag förstår inte vad det är du stör dig på. Hon är uppenbarligen en vän till henne och har stått henne väldigt nära, det är ganska vanligt när något hemskt händer att man vill bedyra sina känslor på något sätt och nu blev detta hennes sätt. Jag tror inte direkt att hon bad om att få sitt inlägg outat här i tråden heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in