2016-06-06, 23:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Det var han som nästan slog ihjäl spärrvakten i hallonbergens t-bana år 2000

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10189763.ab

Nån som vet hur det gick för spärrvakten? Eftersom gärningsmännen var 17 år kan de ju inte ha fått särskilt påtagliga straff.
Citera
2016-06-06, 23:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Har idioten dömts vid 3 olika tillfällen för grova våldsbrott och anses ändå som frisk
?
Läge att låsa in honom på en regionenhet och ha honom kvar där tills han blir gammal och svag eller avlider.
Citera
2016-06-06, 23:50
Medlem
När ska detta landet lära sig.
Såna här personer ska sedan tidigare ha låsts in på 20 år.

Men som vanligt så får han väl först livstid sen hittar man nån lindrande orsak så att det sänks till dråp och så får han väl 6 år eller nåt sen sköter han sig och är ute efter 3. Sen går det en månad så har han dödat nästa kvinna. Så gör vi om samma procedur igen.
Citera
2016-06-06, 23:53
Medlem
Inte förvånad över att Martin Jonsson är misstänkt/skyldig igen. Inte ett dugg. En tvättäkta psykopat. Som redan diskuterats så är han lillebror till TJ ("Järnspettsmannen") som slog ihjäl en gubbe i Åkeshov 2003. Martin Jonsson själv har ett digert brottsregister. Kommer ihåg när han hoppade sönder skallen på en oskyldig spärrvakt (blev gravt hjärnskadad har jag för mig) i Hallonbergen eller när han var inblandad i en dödsmisshandel i Fagersta där han på nytt hoppade på en killes huvud. Helt jävla otroligt att denna kille får gå lös ute på stan. Känner inte honom jättebra personligen men har ett flertal bekanta som gör det däremot. Träffade kanske MJ för 3 år sedan och frågade hur han mådde. Stirrig som fan men sa att allt var bra, hade träffat tjej och allt. Men visste att det bara var en tidsfråga innan han på nytt skulle åka in. Vilket han verkar ha gjort kort efter att vi träffades och nu misstänkt/skyldig till detta. Man kan alltid hoppas på att han någon gång tjafsar med fel person/personer... Eller åker in på livstid. Denna person har inget i ett samhälle att göra. Glöm rehab och allt. Han har varit skadad sedan han var tonåring. Ni som kände honom då vet att han var lönnfet och småmobbad då. Som sagt, finns absolut inget hopp för denna kille i samhället.
Senast redigerad av johnnyrabbithole 2016-06-06 kl. 23:58.
Citera
2016-06-06, 23:53
Medlem
Hiroshima15s avatar
Killen lär få straff, oavsett domstolens diarré.
Citera
2016-06-07, 00:02
Medlem
Var kommer han i från? Vilken förort?
Citera
2016-06-07, 00:07
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyrabbithole
Inte förvånad över att Martin Jonsson är misstänkt/skyldig igen. Inte ett dugg. En tvättäkta psykopat. Som redan diskuterats så är han lillebror till TJ ("Järnspettsmannen") som slog ihjäl en gubbe i Åkeshov 2003. Martin Jonsson själv har ett digert brottsregister. Kommer ihåg när han hoppade sönder skallen på en oskyldig spärrvakt (blev gravt hjärnskadad har jag för mig) i Hallonbergen eller när han var inblandad i en dödsmisshandel i Fagersta där han på nytt hoppade på en killes huvud. Helt jävla otroligt att denna kille får gå lös ute på stan. Känner inte honom jättebra personligen men har ett flertal bekanta som gör det däremot. Träffade kanske MJ för 3 år sedan och frågade hur han mådde. Stirrig som fan men sa att allt var bra, hade träffat tjej och allt. Men visste att det bara var en tidsfråga innan han på nytt skulle åka in. Vilket han verkar ha gjort kort efter att vi träffades och nu misstänkt/skyldig till detta. Man kan alltid hoppas på att han någon gång tjafsar med fel person/personer... Eller åker in på livstid. Denna person har inget i ett samhälle att göra. Glöm rehab och allt. Han har varit skadad sedan han var tonåring. Ni som kände honom då vet att han var lönnfet och småmobbad då. Som sagt, finns absolut inget hopp för denna kille i samhället.

Det var ju efter hans straff för spärrvakten som han kom ut och hade tuggat anabola som om det vore lösgodis. Jag träffade han innan första gången han åkte in och vi har en del gemensamma vänner, men jag minns så väl hur annorlunda psyke och hur stor han hade blivit när han hade kommit ut. Mellanbrorsan verkar det dock gått bra för.

Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Han är uppväxt i Sumpan, i höghusen vid Sundbybergs sjukhus.
Citera
2016-06-07, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale

Tror han är från Sundbyberg. Eller från Sundbybergs kommun iaf. Men brukade hänga mycket i Hallonbergen och i Rissne.
Citera
2016-06-07, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det var ju efter hans straff för spärrvakten som han kom ut och hade tuggat anabola som om det vore lösgodis. Jag träffade han innan första gången han åkte in och vi har en del gemensamma vänner, men jag minns så väl hur annorlunda psyke och hur stor han hade blivit när han hade kommit ut. Mellanbrorsan verkar det dock gått bra för.

Han är uppväxt i Sumpan, i höghusen vid Sundbybergs sjukhus.

Jag var hemma hos honom i dom höghusen, måste ha varit på slutet av 90-talet. Han var väl max 16-17 bast då. Lite lönnfet. Redan då var hans psyke inte det bästa... Dock inte speciellt våldsam av sig (vad jag minns), bara "skum", lite tillbakadragen. Allt ändrade på sig sen efter sin första volta som du säger. Kom ut rätt stor och med tiden tryckte han ordentligt och resultatet ser man på hans FB-bilder.

Jo mellanbrorsan verkar ha klarat sig rätt bra. Otroligt nog.
Senast redigerad av johnnyrabbithole 2016-06-07 kl. 00:22.
Citera
2016-06-07, 00:26
Medlem
TheOldGimps avatar
Fått uppgift om att de stänger av respiratorn förmodligen inatt eller imorgon förmiddag
Antar rubriceringen kommer ändras till mord.

Sorgligt. Men jag förstår inte varför kvinnor envisas med att vara ihop med kända våldsverkare. Det var ju liksom långt ifrån försöka gången. Killen har ju ett rätt gediget brottsregister.
Lägger ingen skuld på BO, men fan tjejer, ni måste ta hand om er bättre. Kolla upp vilka ni är ihop med. Har killen våldsamma tendenser kommer han fortsätta med dessa - DU kan inte ändra honom hur mycket du än vill.
Citera
2016-06-07, 00:27
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyrabbithole
Jag var hemma hos honom i dom höghusen, måste ha varit på slutet av 90-talet. Han var väl max 16-17 bast då. Lite lönnfet. Redan då var hans psyke inte det bästa... Dock inte speciellt våldsam av sig (vad jag minns), bara "skum", lite tillbakadragen. Allt ändrade på sig sen efter sin första volta som du säger. Kom ut rätt stor och med tiden tryckte han ordentligt och resultatet ser man på hans FB-bilder.

Jo mellanbrorsan verkar ha klarat sig rätt bra. Otroligt nog.

Jo, jag har också varit där.
Citera
2016-06-07, 00:33
Medlem
Har träffat familjen sen dom gick i högstadiet dvs c:a 30 år sen.
Inte så mycket kontakt med dom alls längre, Martin var nog den jag kände minst.
Har varit rörigt för dom sen dom var små så är inte så speciellt förvånad över att det gått snett för två av dom.
Var mest med dom när dom bodde mitt i sumpan efter att dom flyttat från höghusen ( järnsvägsgatan )
där för övrigt Göran kropp och hans brorsa bodde som var bra skumma och satt och kasta stenkulor från fönstren på dom nedanför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in