2016-06-09, 18:08
Medlem
Tolvans avatar
Enligt familjen var de aldrig tillsammans utan han hade hittat henne på Facebook och börjat uppvakta henne fast hon inte ville ha med honom att göra.

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22972554.ab
Citera
2016-06-09, 18:08
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
"Nu sitter alltså 33-åringen på nytt häktad. Han sitter frihetsberövad på häktet i Sollentuna, utan några restriktioner. Det innebär att han kan kommunicera med yttervärlden, läsa nyhetstidningar, lyssna på radio och titta på tv"

Så han kan alltså följa denna tråden och kanske även delta? Det är ju inte klokt han ska inte få använda ett skit. Han ska sitta i ett mörkt rum utan någonting.

Han har numera restriktioner eftersom rubriceringen har ändrats till sannolika skäl misstänkt för mord.

Citat:
Hon ville bli av med honom hela tiden och levde under en fruktansvärd press. Men hon lyckades inte få honom att backa.
Han sa: ”Ingen avslutar med mig, det är jag som avslutar med den personen!”
Han var väldigt tydlig. Lotta berättade att han sagt ”Jag ska mörda dig och om jag inte lyckas med det ska jag se till att du hamnar i rullstol. Jag vet hur man gör.”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22972554.ab

Citat:
Efter en kort överläggning valde rätten att häkta honom på sannolika skäl misstänkt för mordet på Lotta.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22970801.ab
Citera
2016-06-09, 18:09
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, om kvinnan i fråga inte vill medverka så händer ingenting - det inleds ingen förundersökning. Du har fel där.

Vi har röstat fram politiker som faktiskt såg till att misshandel inom husets väggar/i relationer från och med 80-talet faller inom allmänt åtal.
Innan dess kunde kvinnorna (tvingas) ta tillbaka sina anmälningar -- numer kan de inte det. De kan avstå från att medverka men inte dra tillbaka anmälan.
Rent trams som vanligt från micro113. Har suttit med på ett flertal huvudförhandlingar där brottsoffret (kvinnor) vägrat medverka från dag ett. Fällande domar har delats ut likväl.

Den trötta och omotiverade polisen kanske tycker att spaningsunderlag saknas och använder det som ursäkt för att lägga ner utredningen men verkar det finnans substans i utsagorna kommer pojkvännen i vart fall att höras, såvida inte släktingarna också meddelar att allt var falskt alarm.

EDIT: Att åklagaren inte vill ha någon frihetsberövad på grund av att den enda utsaga som funnits dras tillbaka är en annan sak. De får inte ha någon anhållen om de inte tror rätten kommer bifalla häktning längre fram.
Senast redigerad av Garnityr 2016-06-09 kl. 18:20.
Citera
2016-06-09, 18:09
Bannlyst
Någon som vet om rättegångsdatumet är satt och tror ni att de blir bakom låsta dörrar i o m mediebevakningen som verkar vara?
Citera
2016-06-09, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Tack! Nån som förstår hur en psykopat är
Jag tror att man måste känna till en psykopats mekanismer innan man uttalar sig om vad kvinnan i det här fallet skulle/borde ha gjort.
Vissa verkar tro att det bara är att dumpa honom och så är saken ur världen

Men hade man tagit saken i egna händer och skjutit fanskapet i huvudet så hade man ju fått livstid med en gång på kåken och inga jordgubbar och glass på häktet
Citera
2016-06-09, 18:11
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Enligt familjen var de aldrig tillsammans utan han hade hittat henne på Facebook och börjat uppvakta henne fast hon inte ville ha med honom att göra.

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22972554.ab

Bra, då kanske idioterna i tråden kan sluta skriva att Lotta fick skylla sig själv.
Citera
2016-06-09, 18:11
Medlem
Medvallss avatar
http://www.exponerat.net/svensk-psykopat-villkorligt-frigiven-slog-ihjal-sin-fore-detta-tjej/

Längst ner på sidan finns en poll:
Tycker DU att dödsstraff är befogat i detta fall?
Citera
2016-06-09, 18:15
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
http://www.exponerat.net/svensk-psykopat-villkorligt-frigiven-slog-ihjal-sin-fore-detta-tjej/

Längst ner på sidan finns en poll:
Tycker DU att dödsstraff är befogat i detta fall?
Varför inte, man avlivar ju rabiessmittade hundar...
Citera
2016-06-09, 18:18
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Vid enstaka tillfällen så önskar man ju att det fanns dödsstraff, en sån här individ går inte att rehablitera, han har ingen respekt för människoliv och kommer säkert mörda igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Självklart kommer han snart att vara ute igen. Jag gissar på att han är ute om 6-7 år.

Det är ju kulturmarxisternas våta dröm att låta mördare och våldtäktsmän springa runt ute i samhället.

Jaha *suck*.

Till skillnad från dig så tror jag faktiskt att Riksåklagarens utredning kommer att leda till att denne herre får en livstidsdom samt att aktuell åklagare får suga på en besk repressaliekaramell.

Vi får se.

Trots allt är Sverige det fjärde mest rättssäkraste landet i HELA Världen enligt en helt nyligen utkommen rapport.

Före ligger Norge, Danmark och Finland.
Citera
Medlem
Martin Jonsson har nu tagit bort sin profil på Facebook.
Däremot finns ytterligare en på Marre (Martin) Jonsson, som är från 2013 - om någon är nyfiken.
Han har - gissar jag - tappat lösen till detta konto.
Så skynda fynda innan han hittar det igen
https://www.facebook.com/marre.jonsson.7?ref=br_rs

Han har ju inga restriktioner i arresten vad jag förstått just nu, så han kan ju fritt "språka" med omvärlden - vilket jag inte tycker är okej.
Sitter också - gissningsvis - här och ser vad vi skriver.
Kanske har han också gjort en ny profil på Facebook - om detta har jag dock ingen kännedom.

Så till dig - Martin - om och när du ser detta:
"Far åt helvete"
Hälsningar från Bananhus-huliganen

PS:
Även väninnan till Lotta som skrev - "att hon nu hamnat hos änglarna" - den profilen är också borta nu.

Red: Nu tycks dock (läste efter post ovan) restriktioner införts, då brottsrubriceringen ändrats mord.
Senast redigerad av Rappakalja2 2016-06-09 kl. 18:22.
Citera
2016-06-09, 18:19
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Men hade man tagit saken i egna händer och skjutit fanskapet i huvudet så hade man ju fått livstid med en gång på kåken och inga jordgubbar och glass på häktet
Det är ju det jag har skrivit gång på gång, du KAN inte "vinna" över en psykopat, det är inte slut förrän HAN anser att det är slut, eller när han dödat.
Det finns fall där offret själv tagit sitt liv för att hon inte orkar mer
Enligt hans egna ord: "Ingen avslutar med mig, det är JAG som avslutar"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in