2016-06-06, 13:40
Medlem
Enydrions avatar
Löfven säger idag att han är lyckligt lottad som föddes i Sverige, synd bara att jag och en hel del andra svenskar inte känner oss så värst lyckliga över att han föddes i Sverige...
Citera
2016-06-06, 14:14
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Löfven säger idag att han är lyckligt lottad som föddes i Sverige, synd bara att jag och en hel del andra svenskar inte känner oss så värst lyckliga över att han föddes i Sverige...

---och så har karln hållit tal i dag. Men om vad? Inte ens rapporter på sossarnas egen Facebook. Orkar inte heller leta vidare för att se vad han gjort bort sig med. Ska vi gissa på en ramadanhyllning?
Citera
2016-06-06, 15:29
Medlem
JBernards avatar
Han byggde tydligen vidare på sitt andra favorituttryck, den svenska modellen. Som ingen riktigt vet vad det är.
Citera
2016-06-06, 15:54
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Han byggde tydligen vidare på sitt andra favorituttryck, den svenska modellen. Som ingen riktigt vet vad det är.

Jodå. Väldigt många vet vad den svenska modellen avser; man får lära sig om detta begrepp redan i grundskolan. Huruvida Löfven begripit innebörden eller om han bara inte bryr sig är något helt annat. Den svenska modellen enligt Löfven är att importera så mycket billig arbetskraft som möjligt för att sänka reallönerna för svenskarna och på så sätt undvika konflikter på arbetsmarknaden mellan löntagare och arbetsgivare medan staten betalar ut bidrag till de helt värdelösa som inte är anställningsbara. Löfven är kapitalets nyttiga idiot.
Citera
2016-06-07, 04:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Han är så dum i huvudet, han tror att han pratar om väsentligheter. Jag är också glad att jag föddes i Sverige i början av 1970-talet. Men det betyder ju inte ett skit eftersom jag bara kan beklaga att jag fortfarande lever här. Sverige har varit på väg åt fel håll i årtionden.
Citera
2016-06-07, 04:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Hans utseende liknar mer och mer Al Bundy. Faktum är att han dessväre också börjar bete sig som Al Bundy.

Al Bundy var ju patriot. Dum var han inte heller. Snygg fru hade han också.
Citera
2016-06-07, 11:41
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Al Bundy var ju patriot. Dum var han inte heller. Snygg fru hade han också.
Du har rätt. Det vore en förolämpning mot Al Bundy att påstå att han står på samma låga mentala nivå som svetsaren. Däremot är det helt klart att sevtsaren rent utseendemässigt liknar Al bundy mer och mer.
Citera
2016-06-07, 12:35
Medlem
Jag har bestämt för mig att Löfven i höstas deklarerade att han skulle ta sig an en ensamkomling. Nu hittar jag inget om det på nätet och jag är nyfiken på hur det gick för honom. Har jag inbillat mig att han skulle göra detta eller är det någon här som vet nåt om hur det gick?
Edit: hittade tråd
Senast redigerad av julusa 2016-06-07 kl. 12:48.
Citera
2016-06-07, 20:21
Medlem
Scott Danielss avatar
Världens mest generösa asylpolitik samtidigt som vi ska ha sammanhållning och gemenskap. Mycket kan sägas om Löfven men livlig fantasi har han.

Citat:
– Vårt land ska aldrig präglas av stenkastning och segregation. Vårt land ska präglas av solidaritet och sammanhållning.

– Men det behövs också en sammanhållning och gemenskap.
Citera
2016-06-07, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels
Världens mest generösa asylpolitik samtidigt som vi ska ha sammanhållning och gemenskap. Mycket kan sägas om Löfven men livlig fantasi har han.

Det som fascinerar är alla svagsinta som faktiskt applåderar när idioten håller sina tal. Moderater är lika skumma fast det klart, det applåderades i Sovjet och i Saddams Irak också. Ingen vågade avstå från att applådera.
Citera
2016-06-08, 09:12
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Jodå. Väldigt många vet vad den svenska modellen avser; man får lära sig om detta begrepp redan i grundskolan. Huruvida Löfven begripit innebörden eller om han bara inte bryr sig är något helt annat. Den svenska modellen enligt Löfven är att importera så mycket billig arbetskraft som möjligt för att sänka reallönerna för svenskarna och på så sätt undvika konflikter på arbetsmarknaden mellan löntagare och arbetsgivare medan staten betalar ut bidrag till de helt värdelösa som inte är anställningsbara. Löfven är kapitalets nyttiga idiot.

Nja, nu är det ju så att det du lärt dig i grundskolan knappast verkar vara den nutida definitionen av vad den svenska modellen är för något.

Löfven på nationadagen;
Citat:
– Att visa empati med en främling, det är så vi bygger den svenska modellen.

Lena Mellin, Alla gillar svenska modellen – ingen vet vad det är;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article22447628.ab

Sydsvenskan, Alla vill ha svenska modellen – men ingen vet vad det är;
http://www.sydsvenskan.se/2016-03-20/alla-vill-ha-svenska-modellen--men-ingen-vet-vad-det-ar

Så det är inte längre så glasklart vad som avses.
Citera
2016-06-08, 10:08
Medlem
Fris avatar
Den svenska modellen är att låta idioterna bestäma. Och att blint troo, helt utan anledning, att de åker nationens störtlopp lika skickligt världsmästarmässigt som Stenmark. 'He bar'å åk. Nä, det krävs lite anda och vinnarskalle också. Och den är individuell, inte alls kollektivt statlig. Svenskar utan stat är universums härskare, men ensama.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in