2016-03-13, 21:38
Medlem
I dagens agenda verkar det som om vår kära stornäsa till statsminister ställt rätt så stora krav.
Det känns mer som en intervju av svenska kungen än den svenska statsministern.
Socialdemokratin über alles.

Rent obehagligt men inte överraskande att SVT gått med på detta.

Många märkliga uttalanden dessutom, allt verkar ha landat i att ingen någonsin skulle kunna ana att kurvan när det gäller asylsökande skulle få en utveckling i form av en hockeyklubba. Ingen någonsin varnade för detta säger Fuhrer Löfven. Ingen alls varnade.. alla var naiva. ALLA!
Senast redigerad av Som-nam-na 2016-03-13 kl. 21:43.
Citera
2016-03-13, 21:44
Medlem
Lifewringers avatar
Ordning och reda!

Hade det stått på myntet om han varit kung.
Citera
2016-03-13, 21:54
Medlem
Socialdemokraterna sitter i en rävsax just nu när det gäller tiggeriet. Till skillnad från andra partier finns inget stöd för ett samhälle med tiggare i socialdemokratins ideologi. Moderater, miljöpartister och centerpartister.. de har alla gemensamt att de närmast hyllar ett samhälle där tiggeri är tillåtet.

Men samtidigt kan man inte tydligen inte bara förbjuda tiggeriet av rakt, det får ju konsekvenserna att polisen då måste agera och man tvingas helt enkelt mota bort tiggarna aktivt, Det tar emot att göra det.

Så mellanvägen som socialdemokraterna valt är att samarbeta med deras hemländer. Som vanligt köpa sig ur problemet och ösa en stor mängd pengar och resurser. Nu finns visserligen redan enorma och outnyttjade EU-pengar avsätta för att hjälpa romerna i deras hemländer, främst rumänien och bulgarien.

Det ger en fördel om de lyckas. Det är såpass många miljarder att det skulle göra varje romer rik om pengarna las direkt i deras händer.

Men dessvärre verkar samarbetsviljan vara låg både hos rumäner som romer. Rumänerna vill inte själva satsa lika mycket pengar, vilket verkar vara ett krav från EU. Romerna vill inte vara med alls om det krävs någon motprestation från deras sida. Så dessvärre verkar situationen vara väldigt låst.

Jag tror inte att socialdemokraterna kommer att lösa tiggeriproblemet på många år ännu, kanske att det lossnar om några år men även det är hoppfullt.

Romerna tjänar helt enkelt för mycket pengar på tiggeriet. Man skulle kanske bli av med problemen om man satsade stenhårt på utbildning och arbete till barnen och de väldigt unga. Då skulle de ha en ärlig chans. Men alla vuxna kommer att fortsätta vara utanför samhället och tigga i kanske 40-50 år till framåt. Men dessvärre är en sådan insats ett direkt hot mot den romska kulturen, de kommer aldrig att ställa upp på det av rädsla att deras barn inte kommer vilja leva i den kultur som de haft i så många hundra år nu.

Vad kommer då Stefan Löfven att göra? Ja, han kommer att prata om ordning och reda, sen händer ingenting mer.

Egentligen det enda som kan förändra situationen är att EU-samarbetet ramlar isär och att de rättigheter som EU-medborgare har när det gäller att fritt resa begränsas. Vilket är en mycket möjlig utveckling ifall massinvandringen tar fart igen framöver. Då kommer även romerna att stoppas vid gränsen.
Senast redigerad av endumbonde 2016-03-13 kl. 21:57.
Citera
2016-03-13, 22:16
Medlem
Tiggeriproblemet har väl redan avstyrts iom att vänsterpacket har förklarat att om man ska kunna förbjuda tiggeri måste man förbjuda fattigdom?

Oklart hur man tänker här iofs.
Citera
2016-03-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
I dagens agenda verkar det som om vår kära stornäsa till statsminister ställt rätt så stora krav.
Det känns mer som en intervju av svenska kungen än den svenska statsministern.
Socialdemokratin über alles.

Rent obehagligt men inte överraskande att SVT gått med på detta.

Många märkliga uttalanden dessutom, allt verkar ha landat i att ingen någonsin skulle kunna ana att kurvan när det gäller asylsökande skulle få en utveckling i form av en hockeyklubba. Ingen någonsin varnade för detta säger Fuhrer Löfven. Ingen alls varnade.. alla var naiva. ALLA!
Själv skrattade jag glatt åt statsministerns besinningslösa babbel, han framstod som en påtänd lallande idiot som stod till svars för snatteri. Karln har uppenbarligen ingen heder eller verklighetsuppfattning överhuvudtaget. Plocka in valfri A-lagare från gatan och den personen skulle göra ett mer trovärdigt intryck. Löfven tvingas närvara många gånger i statsmedia fram till valet, och för varje gång förlorar en någon bråkdel av procent av sina väljare.
Citera
2016-03-14, 02:03
Medlem
Han tänker sig att fler ungdomar ska få jobb genom att höja arbetsgivaravgiften för ungdomar?

Han höjer skatten, vilket lär leda till lägre skatteintäkter för staten eftersom folk då jobbar mindre! (Smart!)

Han försöker att ta ansvar för statens finanser genom att låta Magdalena Andersson låna pengar till välfärdsreformer. Precis som Olof Palme.

Arbetslösheten ska minskas genom att göra det dyrare att anställa människor (för vi vill ju inte ha några låglönejobb i Sverige), sen ska ungdomar och annat löst folk sysselsättas med lågavlönade skattefinansierade statliga jobb istället.

(Regeringen hurrar över att ungdomsarbetslösheten minskar, när det istället är så att de trillat ur statistiken, eftersom många av de arbetslösa ungdomarna helt enkelt blivit äldre.)

Förr i tiden (när Löfven var ung), i det gamla fina svenska folkhemmet så fanns inga medborgargarden. Alltså behövs dom inte nu heller!
Citera
2016-03-14, 02:07
Medlem
Det var kort och gott bättre förr och då försöker vi backa tillbaka till "förr" i tiden. Till folkhemmet. Till tidigt åttiotal. Till DDR-kramande, statliga regleringar och monopol, och till ett enda stort varmt sossesverige där alla var med i facket och ägde var sin Volvo 245!

Karln lever i det förgångna. Han har NOLL verklighetsförankring..
Citera
2016-03-14, 05:34
Medlem
Ydalirs avatar
Det är beklämmande att se hur S och Stefan Löfven återigen kan hävda att ingen kunnat förutse, att man inte kan diskutera volymer och att han nu höjer rösten mot de EU-stater som inte är delaktiga. Hur kan svenska folket acceptera en sådan förljugenhet och spelad enfald. Jag skriver spelad därför att ingen ska inbilla mig att karln inte förstår och inser de faktiska omständigheterna, men S interna splittring och gullandet med MP och V leder till sådana här skamliga blå dunster. Och de sker på det svenska folkets, den svenska kulturens, våra barn och barnbarns bekostnad.
Citera
2016-03-14, 11:55
Medlem
JBernards avatar
Det är sorgligt att vi har en sådan sopa till statsminister. Jag tror att han egentligen inser att det han sysslar med är ologiskt hyckleri. Det var länge sedan man hörde yrandet om "Sverige som en humanitär stormakt".

Sossarna har snärjt in sig och förstår inte själva hur dom ska ta sig ur denna nedåtgående spiral utan att rucka på "den svenska modellen". Det kommer att bli en sjujävla krasch om dom inte agerar ganska omgående.

Förtroendet för Löfven lär knappast ha ökat efter Agenda-intervjun.
Citera
2016-03-14, 12:12
Medlem
Agendaintervjun var inget bra framträdande för Stefan Löfven. Han gjorde INTE bra ifrån sig där.

Han pladdrade en massa bara. Det var inte så mycket innehåll i det han sa, och han försökte prata bort regeringens beslut istället för att rakryggat stå för den politik man tvingad föra.

Sen retar jag mig på att han och andra alltid försöker snacka bort sitt ansvar genom att dra in EU i pladdret.

"EU måste fatta beslut, EU måste gemensamt ta ansvar, Vi ska ta med oss det här till EU-toppmötet nästa vecka, EU måste sätta sig ned och fatta gemensamma beslut, nu är det upp till EU bla bla bla.."

EU kommer inte att bry sig ett jävla dugg om den svenska statsministerns snyftande om moral och rättvist ansvarstagande m.m.

Sverige är ett LITET och inflytelselöst land Europas utkant. Ett land som alltid smitit undan gemensamt ansvar med hänvisning till vår så kallade "neutralitetspolitik". Nu snyftar Sveriges regeringschef över att Europa inte kollektivt ställer upp på svåra beslut som skulle avlasta oss.

Sluta vara så naiv!
Senast redigerad av Macke85 2016-03-14 kl. 12:49.
Citera
2016-03-14, 12:43
Medlem
Observera att jag egentligen inte tycker särskilt illa om Stefan Löfven. Tycker att han verkar va riktigt hyvens!

Han känns redig och plikttrogen. Skulle gärna ha honom som granne och slänga lite käft med ibland, eller som facklig företrädare på mitt jobb eller nåt sånt! Han skulle vara en bra och pålitlig kraft i bostadsrättsföreningen.

Men jag tycker han företräder ett efterblivet parti som stannat i utvecklingen, och jag kan inte tycka att han eller regeringen gör ett bra jobb.
Citera
2016-03-16, 02:31
Medlem
Jag tycker han är ganska vettig i förhållande till sin psykopat till föregångare. Eller ja, allt är bättre än den jävla hycklaren.

Han sa i alla fall att Sverige inte kan fortsätta ta så oproportionerligt stort ansvar för invandringen. Det skulle kalhygget aldrig säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in