2016-06-06, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
du måste lära dig att se till fakta. Betänk att du anser det vara en merit att likt nordirland wales och island och albanien att ta sig till em. hur kunde de ta sig till em?

Fotboll är en lagsport
Du upprepar ju bara samma sak som du skrev innan och bemöter inte ens det jag skrev. Jag vet att fotboll är en lagsport. Zlatans betydelse för landslaget kan man inte blunda för.
Citera
2016-06-06, 13:39
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald99
Zlatan är tveklöst den mest överskattade och överhypade landslagsliraren någonsin i detta land.
Han är naturligtvis en mycket bra fotbollsspelare, jag håller honom på 5:e plats i min all-time lista (efter Nacka, Torbjörn, Gunnar N och Brolin).
Men det har länge varit med honom som med Håkan Hellström, han är en produkt av sin tid i det nya medielandskapet. Ständigt omskriven utan att producera något som tillsnärmelsevis motsvarar den uppmärksamhet han får.

Sett till övriga landslaget så är denna Zlatanfixering förståelig, övriga spelare är i stort sett är helt intetsägande, både som spelare och som idrottsprofiler. Vi får hoppas på en vettig generationsväxling det kommande decenniet.

Ser man till Zlatans egna karriär i klubblag så har större delen av tiden spenderats i B-ligor och han har signat med ett av de 1-3 lag som prenumererar på den inhemska cuptiteln.
Men stämmer det nu att han skrivit på för United så ska det bli intressant. Först då på karriärens höst kommer han att prövas ordentligt.
Jag tror inte han kommer att vara i närheten av någon skytteligatiteln i PL, förmodligen blir han en värvning som United kommer att få ångra.

Vilka svenska spelare tycker du "prövades ordentligt" då?

Lägg bara ner.
Citera
2016-06-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Vilka svenska spelare tycker du "prövades ordentligt" då?

Lägg bara ner.
Bara att inse att Zlatanhatarna lever sitt eget liv. Inget att göra åt dessa.
Citera
2016-06-06, 13:44
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kramnik
Överskattade genom åren är bla...
Gary Sundgren helt misslyckad i landslaget.
Nils-Erik Johansson vidrigt usel dom få gånger han var med.
Sidleds Danne...
Jimmy Dörrmatz
Erkan Zengin
Mats Gren helt osynlig, minns bara VM-90...
Albin Ekdahl hör nog hemma på den listan också, inte bra på nått...

Vilka av dessa har varit hyllade landslagsspelare?

Att bedöma en spelares landslagsprestationer genom att titta på klubbsituationen är fullkomligt retarderat. Hur är det relevant?
Thern ska naturligtvis bedömas efter sina prestationer i landslaget, och där har han verkligen inget att skämmas för.

En spelare som sitter bänkad i sitt klubblag är alltså per automatik överskattad i landslaget oavsett hur han presterar?
Citera
2016-06-06, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du upprepar ju bara samma sak som du skrev innan och bemöter inte ens det jag skrev. Jag vet att fotboll är en lagsport. Zlatans betydelse för landslaget kan man inte blunda för.

du vägrar ju se fakta till landslagets prestationer med zlatan och nu anser du det fantastiskt att sverige tagit sig till EM med zlatan. Ja det är stort må jag säga. Som sagt Island har klarat samma utan zlatan
Citera
2016-06-06, 13:49
Medlem
Citat:
du vägrar ju se fakta till landslagets prestationer med zlatan och nu anser du det fantastiskt att sverige tagit sig till EM med zlatan. Ja det är stort må jag säga. Som sagt Island har klarat samma utan zlatan
Zlatan var ju inte aktiv på 90-talet så du kan inte se till den helhetsbilden. Kollar man på nutiden finns det ingen som kan mäta sig med honom. Jämförelsen med Island är väldigt skev. Islands enda stora stjärna är Gudjohnsen och han lär sluta snart. Du stirrar dig blind på dåtiden. Klart att svensk fotboll har en framtid även utan honom men knappast någon lär kunna överträffa hans meriter
Citera
2016-06-06, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Zlatan var ju inte aktiv på 90-talet så du kan inte se till den helhetsbilden. Kollar man på nutiden finns det ingen som kan mäta sig med honom. Jämförelsen med Island är väldigt skev. Islands enda stora stjärna är Gudjohnsen och han lär sluta snart. Du stirrar dig blind på dåtiden. Klart att svensk fotboll har en framtid även utan honom men knappast någon lär kunna överträffa hans meriter
zlatan e en toppspelare inget tvivel om saken vad du konsekvent vägrar att se är att under hans tid i landslaget har ej mkt hänt och framgångar saknas helt
Citera
2016-06-06, 14:05
Medlem
Citat:
zlatan e en toppspelare inget tvivel om saken vad du konsekvent vägrar att se är att under hans tid i landslaget har ej mkt hänt och framgångar saknas helt
Jo men fortfarande är Zlatan väldigt delaktig i att vi tagit oss till mästerskapen. Sedan att han inte varit lika framstående under Scarfens ledning beror ju på att han inte haft lika bra omgivning omkring sig. Tycker inte det är några konstigheter faktiskt.
Citera
2016-06-06, 14:05
Medlem
Citat:

Med tanke på hur mediokra de andra spelarna är är det ju inte så konstigt.
Citera
2016-06-06, 14:06
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Fotboll är en lagsport

Citat:
Fotboll är en lagsport

Citat:

Du skriver att fotboll är en lagsport. Det innebär att man inte kan bedöma enskilda spelare efter hur laget presterar.

Ett exempel på ditt sätt att resonera: Shevchenko nådde aldrig några framgångar med Ukraina - Slutsats = Shevchenko var kass.

Att han vann Ballon dor 2004 spelar givetvis ingen roll.
Citera
2016-06-06, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Med tanke på hur mediokra de andra spelarna är är det ju inte så konstigt.
Dom enda förutom Zlatan som möjligen har något att komma med är Guidetti och "Mini"-Foppa. Annars ser det tunt ut.
Citera
2016-06-06, 14:08
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:

Fotboll är ju ett lagspel. Som du skrev. Har du glömt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in