2016-06-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jo, det är ganska mycket publikfrieri. Man vill skapa mer dramatik. Gianfranco Zola var ju 2012/13 otroligt nära att föra upp Watford till PL. Man kom trea & var 9 poäng före Leicester som man mötte i semifinal. Blev rent sinnessjukt dramatiskt på slutet. Bland det värsta man sett. Leicester vann hemma med 1-0. Sedan hade Watford 2-1 på sin hemmaplan på övertid. Då var ändå Leicester vidare på den löjligt hasardartade bortamålsregeln. Watfords Marco Cassetti orsakade en straff. Leicester-spelaren filmade till sig straffen. Det är alltså nu fullständigt kört för Watford. Det är 97e minuten & Leicester har ju redan gått vidare oavsett ifall de kvitterar eller inte.

...

stämmer väl inte? om inte regeln ändrats de senaste åren. senaste exempelt på det motsatta är 09-10 där leicester - cardiff blev 3-2 och 0-1 och det gick till förlängning och straffar.
Citera
2016-06-04, 21:40
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
stämmer väl inte? om inte regeln ändrats de senaste åren. senaste exempelt på det motsatta är 09-10 där leicester - cardiff blev 3-2 och 0-1 och det gick till förlängning och straffar.

Det är möjligt att jag missuppfattade det. Jag tolkade det som att läget var kört för Watford, men det är möjligt att det ansågs vara kört eftersom Leicester bara hade att slå in en straff för att gå vidare.
Citera
2016-06-04, 21:45
Medlem
Stivalis avatar
Det var på Manuel Almunias wikipedia-sida som jag läste följande:

On 12 May 2013, in the play-off semi-final second leg at home to Leicester City, Almunia made a double save from Anthony Knockaert's penalty in injury time, with Watford leading 2–1 but still trailing on aggregate.

"Still trailing on aggregate", vilket väl betyder att man ligger under.
Citera
2016-06-04, 21:55
Medlem
Kidnappat från tråden ” Bästa spelarna som aldrig spelat mästerskap?” :
Citat:
Nené: Vann ju Serie A med Cagliari. Var i klubben 1964-76.
...
Stor jävla hjälte. Kom ungefär samtidigt som Gigi Riva och slutade samtidigt. Nja faktiskt kom han ett år senare, eftersom han först spenderade ett år i Juventus. Han gjorde 1963/1964 11 mål för Juventus. Under de tolv åren i Cagliari gjorde han sammanlagt 23 mål...

https://www.youtube.com/watch?v=pvSBLyWeAAQ

Han är en stor favorit i Cagliari. Endast Conti har spelat fler matcher i tröjan. Var dessutom tränare där bland ungdomar under flera år efter sin spelarkarriär. Och han har stannat kvar och lever fortfarande på den vackra ön.

Han är tyvärr sedan många år en skugga av sitt imponerande jag. Dock får han såklart besök av grabbarna grus med Gigi Riva som ledare. De håller fortfarande ihop. ..
Citera
2016-06-04, 23:00
Medlem
Nenè, 2013:
https://www.youtube.com/watch?v=BPCZrqQIr0Q

Gigi Riva har många sagt att han dricker för mycket. Men han är en klippa som kan ta alla stormar. Och när Cellino är borta har han mer att säga till om än någonsin. Poängen är att han har vett att inte uttala sig om alla småsaker, utan väljer sina strider. Och alltid för Cagliaris bästa...

https://www.youtube.com/watch?v=IuEwPJfB1C4

Muhammed Ali kan kanske dö... Men knappast Gigi Riva.
Citera
2016-06-04, 23:14
Medlem
Citat:
Det var på Manuel Almunias wikipedia-sida som jag läste följande:

On 12 May 2013, in the play-off semi-final second leg at home to Leicester City, Almunia made a double save from Anthony Knockaert's penalty in injury time, with Watford leading 2–1 but still trailing on aggregate.

"Still trailing on aggregate", vilket väl betyder att man ligger under.

Nej det var oavgjort innan straffen, skulle han sätta den så hade Leicester gått vidare, missar han, fortfarande oavgjort, dock gör Watford ju mål på kontringen så dom går vidare med ett mål mer.

Bortamålsregeln gäller inte i engelska cuper, det är en Uefaregel, sen om andra länder använder den vet jag inte.
Citera
2016-06-04, 23:29
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nenè, 2013:
https://www.youtube.com/watch?v=BPCZrqQIr0Q

Trist att han tvingas sitta på ålderdomshem. Vad är det för grej han har på halsen?

Man kan undra hur det blir med dagens proffslag när man ju byter så jädra många spelare ständigt. Kommer ju inte bli riktigt samma sak med sammanhållning. Svårt att definiera vilka som tillhör vilken generation & spelargrupp. Dessutom sprids dom ut mer då man kommer från olika håll i världen. När man dessutom betar av ett stort antal klubbar under en karriär så blir det svårt att associeras med en särskild klubb.

Dagens Sampdoria tex. Sammanhållning om 45 år?

Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburgo
Nej det var oavgjort innan straffen, skulle han sätta den så hade Leicester gått vidare, missar han, fortfarande oavgjort, dock gör Watford ju mål på kontringen så dom går vidare med ett mål mer.

Bortamålsregeln gäller inte i engelska cuper, det är en Uefaregel, sen om andra länder använder den vet jag inte.

Då har vi klarat ut det. Jag drog bara slutsatsen efter den informationen jag snubblade över. Hur som helst så var det stor dramatik ändå. Alla trodde att Leicester skulle punktera matchen.
Citera
2016-06-04, 23:47
Medlem
Stivalis avatar
Den här spelaren som jag nyss nämnde tex, Fernando Forestieri. I vilken klubb kommer han känna att han hör hemma? Vilket gäng kommer han ha sammanhållning med om 45 år? Han är 26 år men redan inne på sin nionde klubb. Plus två klubbar i Argentina där han var som junior. Utlånad sex gånger.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fernando_Forestieri

Numera är han i Sheffield Wednesday. Får hoppas han får en lång karriär där & kan bli en del i den klubbens historia. Samt att han låter bli att välta omkull domare. Det har ju italienare i Wednesday en historik av att syssla med.

(22 sek idioti)
https://www.youtube.com/watch?v=J9CLiDqYfLc
Citera
2016-06-06, 12:43
Medlem
snillet_1s avatar
Inter är nu officiellt majoritetsägt av kinesiska Suning Holdings Group:

http://www.inter.it/en/news/53171/suning-holdings-group-acquires-majority-stake-of-f-c-internazionale-milano

Det låter ju väldigt lovande, man är tydligen bland de tre största företagen i Kina utav de som inte är statsägda och har 1600 butiker i Kina, Hong Kong och Japan...

Citat:
Suning now ranks among the top three Chinese non-state owned enterprises with close to $50 billion in annual sales. At present, Suning has two listed companies, at home and abroad.

With more than 1,600 chain stores covering over 600 cities in China, Hong Kong and Japan, Suning strives to continue its rapid growth across six vertical industries.

Tror knappast dessa har gått in för att fortsätta vara ett mediokert Inter om man säger så.

---

I övrigt så har Cagliari lyckats locka till sig hårdingen Bruno Alves. Lite lätt random sådär.
Senast redigerad av snillet_1 2016-06-06 kl. 12:49.
Citera
2016-06-06, 13:49
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
---

I övrigt så har Cagliari lyckats locka till sig hårdingen Bruno Alves. Lite lätt random sådär.

Äntligen! Har gått åtta år sedan Fernando Couto lade ner nu. Någonting har saknats i Serie A.
Citera
2016-06-06, 13:56
Medlem
Citat:
Äntligen! Har gått åtta år sedan Fernando Couto lade ner nu. Någonting har saknats i Serie A.

Antalet gula kort på Sant'Elia kommer att likna maskrosorna på min gräsmatta...

Men jag tror att det kan bli bra med Storari och Alves där bak, som kan skapa utrymme för mindre erfarna talanger att utvecklas.
Citera
2016-06-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Trapani vann med sammanlagt 3-0 och Pescara med sammanlagt 6-2.

Blir en fin final den 5:e respektive 9:e juni.
Pescara vann med 2-0, Lapadula! Vilken alldeles fantastisk säsong han har haft.

Oddos Pescara har allt i sina händer, men Trapani är starka på Sicilien. Och de spelade större delen av den första matchen med en man mindre. Jag håller dock såklart fast vid mitt ursprungstips att Pescara spelar i Serie A nästa år.
Senast redigerad av Brille68 2016-06-06 kl. 19:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in