Citat:
Ursprungligen postat av
exponerad
"Det finns förstås inget lagstöd för det, vilket KD tagit fasta på och sedan mer än tio år genomfört större manifestationer än arbetarrörelsen i Uppsala, under parollen "Familjens dag" (i år tågar partiledaren Ebba Busch Thor i stället i Linköping)."
Familjens dag är väl inte en motdemonstration, utan en avskild alternativ demonstration?
"Jag vill uttala det varmaste beröm för kommunalrådet Leif Lindströms (V) hållning. Han håller alltid rent vänsterut. Lindström skriver så här:
En uppmaning till partikamrater och andra demokrater/humanister som kommer att vistas i Borlänge under 1 maj: Låt er inte provoceras och försök absolut inte genom konfrontation stoppa NMR:s manifestation.
Den strategin är förkastlig. Jag som vänsterpartistiskt kommunalråd vill tydligt deklarera mitt avstånd från Dror Feilers uppmaning. Att jag sedan ogillar polisens demonstrationstillstånd för nazisterna behöver ni inte tvivla på.
Säkerhetsexperter som jag varit i kontakt med har sett ett mönster på ort efter ort där nassar demonstrerar: Nazisterna vill framstå (många av dem har ju domar för våldskriminalitet) som den välordnade extremistgrupperingen."
Till och med vänsterpartiet håller sig för god för motdemonstrationer.