2016-06-05, 16:27
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Fyra bilar brann på Lorensborg

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/fyra-bilar-brann-pa-lorensborg

Ännu ett område där svenska pensionärer flyttar ut ifrån och våra kära nysvenskar flyttar in i. Ett kommande problemområde likt Rosengård.
Citera
2016-06-05, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Det sker kanske lite bråk mellan kriminella gäng men det rör sig nästan uteslutande om interna uppgörelser. Det är inte så att de kriminella går loss på Lasse och Stefan som sitter och tar en öl på Möllan, innan de beger sig bort mot stadion för att heja på MFF. Vanliga människor är inte utsatta.

Nä. Endast över 1000 personrånade svenska ungdomar per år (anmält).

Men så är ju du ett troll.
Citera
2016-06-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polen-Ungern
Malmö ska självklart fortsätta med invandring från MENA länder, föreslår en dubblering. Vad säger MP om det ? Dem är väl inte rasister och säger nej till detta förslag ?

Ingen kommer ta dig på allvar när du inte kan skilja på de och dem.

I all välmening.
Citera
2016-06-05, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DDD15
Nä. Endast över 1000 personrånade svenska ungdomar per år (anmält).

Men så är ju du ett troll.

Hur vet du att de är svenskar? Antar du eller finns det faktisk statistik?
Citera
2016-06-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJoker4
Är du helt efterbliven eller?

Jag är själv en flykting och jag vet att det aldrig hade kunnat hända. Sverige har en konstitution och grundlagar som inte går och ändra på hur man vill. De är inristade i landet.

Vad flydde du från?
Citera
2016-06-05, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Ännu ett område där svenska pensionärer flyttar ut ifrån och våra kära nysvenskar flyttar in i. Ett kommande problemområde likt Rosengård.

Sett stadsdelen förvandlas från nära håll.

Sålde min borätt före amorteringskravet. Lever loppan men jobbar ändå, utomlands.
Citera
2016-06-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Hur vet du att de är svenskar? Antar du eller finns det faktisk statistik?

som om det finns statistik på det.

Men visst finns det domar! Leta upp EN svensk GM och blatte-BO så lovar jag 10 åt andra hållet.

GLHF.

PS. Den fem ggr större grannstaden Köpenhamn hade 500st någongång på 2000-talet. Säkert än större diskrepans nu 2016 när skiten verkligen hittat fläkten.
Citera
2016-06-05, 17:55
Bannlyst
Citat:
som om det finns statistik på det.

Men visst finns det domar! Leta upp EN svensk GM och blatte-BO så lovar jag 10 åt andra hållet.

GLHF.

PS. Den fem ggr större grannstaden Köpenhamn hade 500st någongång på 2000-talet. Säkert än större diskrepans nu 2016 när skiten verkligen hittat fläkten.

Jag är väl medveten om att rånarna i de flesta fall är blattar, men väldigt många blattar blir också offer för personrån. Det du hävdade som jag bad om källa på var inte att blattar rånar mer än svenskar. Därför kan du ta din och applicera den på dig själv.
Citera
2016-06-05, 18:07
Medlem
Citat:
Jag är väl medveten om att rånarna i de flesta fall är blattar, men väldigt många blattar blir också offer för personrån. Det du hävdade som jag bad om källa på var inte att blattar rånar mer än svenskar. Därför kan du ta din och applicera den på dig själv.

Blattar rånar aldrig blattar (araber/negrer), då du troligtvis är en så yrar du om något du saknar inblick inom. En ljushyad balt kan nog ha fått känna på multikulti Swestyle dock.

Din välförtjänta kvarstår om du kan finna EN blatte-BO.

Abo.
Citera
2016-06-05, 18:13
Bannlyst
Citat:
Blattar rånar aldrig blattar (araber/negrer), då du troligtvis är en så yrar du om något du saknar inblick inom. En ljushyad balt kan nog ha fått känna på multikulti Swestyle dock.

Din välförtjänta kvarstår om du kan finna EN blatte-BO.

Abo.

Trams. Den första jag tänker på är Adnan http://www.expressen.se/kvallsposten/misshandlades-svart--for-sin-mobiltelefon/

Lögnaktiga hyperboler som "blattar rånar aldrig blattar" skadar debatten jävligt mycket. När du säger något sånt så kommer vänsternissarna dra till med "jo, det gör de" och därmed vinna diskussionen medan problemet sopas under mattan.
Citera
2016-06-05, 20:53
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
2016-06-05 20:37, Brand, Malmö

Brinnande bil, Rosengård.

Larm inkommer om en brinnande bil på Bennets väg, Rosengård. Räddningstjänst och polis skickas till platsen.

Organisation
Polisen Skåne
https://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Skane/2016-06-05-2037-Brand-Malmo/
Citera
2016-06-05, 20:56
Avslutad
Citat:
Trams. Den första jag tänker på är Adnan http://www.expressen.se/kvallsposten/misshandlades-svart--for-sin-mobiltelefon/

Lögnaktiga hyperboler som "blattar rånar aldrig blattar" skadar debatten jävligt mycket. När du säger något sånt så kommer vänsternissarna dra till med "jo, det gör de" och därmed vinna diskussionen medan problemet sopas under mattan.

Backar detta.

Det var samma med det bankomatrånet som togs upp på senaste Brottsplats Sverige, där rånarna högg brottsoffret i magen med kniv:
https://brottsplatssverige.se/33-arige-viktor-knivhoggs-i-magen-for-smapengar/

Butiksrånen drabbar ofta också just invandrarägda kvartersbutiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in