Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-18, 13:32
  #901
Medlem
Slinans avatar
Hallå! Jag sticker till NYC om 4 veckor och flyger sträckan GOT-LHR-JFK. Kommer flyga med British Airways och hade tänkt testa på det här med att checka in online 24 timmar i förväg (och även få möjligheten att kunna välja sittplats). Någon som har erfarenhet av detta? Är det möjligt att checka in online, hämta ut boardingkort vid British Airways check-in disk och samtidigt lämna in sitt bagage? Eller är man illa tvungen att skriva ut boardingkorten hemma?
Citera
2016-05-18, 14:11
  #902
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slinan
Hallå! Jag sticker till NYC om 4 veckor och flyger sträckan GOT-LHR-JFK. Kommer flyga med British Airways och hade tänkt testa på det här med att checka in online 24 timmar i förväg (och även få möjligheten att kunna välja sittplats). Någon som har erfarenhet av detta? Är det möjligt att checka in online, hämta ut boardingkort vid British Airways check-in disk och samtidigt lämna in sitt bagage? Eller är man illa tvungen att skriva ut boardingkorten hemma?

Svar nej, kan Du inte skriva ut hemma sa ar det enklast att hamta ditt boardingpass fran en utav flygplatsautomaterna.
Citera
2016-05-18, 15:12
  #903
Medlem
Slinans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Svar nej, kan Du inte skriva ut hemma sa ar det enklast att hamta ditt boardingpass fran en utav flygplatsautomaterna.

Det går att använda flygplatsautomaterna (på Landvetter) om man flygger med dessa enligt Swedavias hemsida: SAS, BRA, Lufthansa, Air France, Finnair, Norwegian, HOP, KLM, Primera Air och Turkish Airlines. Samt Airtours, Apollo, Alpresor, Fritidsresor, Langley, Solresor, Slope och Ving.

British Airways har alltså inga flygplatsautomater eller finns med på automaterna som finns på Landvetter flygplats.
Citera
2016-05-18, 16:35
  #904
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slinan
Det går att använda flygplatsautomaterna (på Landvetter) om man flygger med dessa enligt Swedavias hemsida: SAS, BRA, Lufthansa, Air France, Finnair, Norwegian, HOP, KLM, Primera Air och Turkish Airlines. Samt Airtours, Apollo, Alpresor, Fritidsresor, Langley, Solresor, Slope och Ving.

British Airways har alltså inga flygplatsautomater eller finns med på automaterna som finns på Landvetter flygplats.

Sicket skamt, gar utmarkt pa Arlanda. I sa fall blir det val incheckningsdisken alternativt e-maila boardingpasset till Dig sjalv, for nog fasen maste Du val ha tillgang till skrivare nagonstans?
Citera
2016-05-19, 01:14
  #905
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slinan
Hallå! Jag sticker till NYC om 4 veckor och flyger sträckan GOT-LHR-JFK. Kommer flyga med British Airways och hade tänkt testa på det här med att checka in online 24 timmar i förväg (och även få möjligheten att kunna välja sittplats). Någon som har erfarenhet av detta? Är det möjligt att checka in online, hämta ut boardingkort vid British Airways check-in disk och samtidigt lämna in sitt bagage? Eller är man illa tvungen att skriva ut boardingkorten hemma?
http://www.britishairways.com/sv-se/...-boarding-pass
Verkar funka att ha det i en smart lur. Annars har de en app, men jag vet inte om det kräver registrering och inloggning.
Citera
2016-05-28, 00:30
  #906
Medlem
Jag är nyfiken på hur lätt det går att lyckas hinna med ett flyg när man är försenad. Berätta era lyckade och misslyckade försök!

1) Går det att få med väskan på planet trots att bagageincheckningen officiellt har stängt? Finns det några andra alternativ annars, typ att få med väskan på ett senare plan till samma destionation? Eller i värsta fall kan personalen ta hand om väskan och

2) Jag har hört att om man hittar hjälpsam personal så kan de man få gå före alla andra i säkerhetskontrollen och de kan personligen springa med dig hela vägen till planet och se till att du hinner med. Någon som lyckats med det?
Citera
2016-06-01, 09:40
  #907
Medlem
Bbobis avatar
Söker runt men kanske söker med fel ord då jag inte tycks hitta ett bra svar.

Har aldrig mellanlandat förut. Eller, inte där jag går direkt från ena planet till det andra. Har alltid stannat vid mellanlandningen i landet i fråga men ska för första gången gå direkt mellan planen.

När jag checkar in på Arlanda....Checkas jag in och får boarding för båda flygen så att jag bara går emellan dom när jag landat? (samma bolag). Turkish/Qatar (inte bokat men blir med något av dem. Samma bolag både flygen. Via Istanbil eller Doha).
Citera
2016-06-01, 11:02
  #908
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Söker runt men kanske söker med fel ord då jag inte tycks hitta ett bra svar.

Har aldrig mellanlandat förut. Eller, inte där jag går direkt från ena planet till det andra. Har alltid stannat vid mellanlandningen i landet i fråga men ska för första gången gå direkt mellan planen.

När jag checkar in på Arlanda....Checkas jag in och får boarding för båda flygen så att jag bara går emellan dom när jag landat? (samma bolag). Turkish/Qatar (inte bokat men blir med något av dem. Samma bolag både flygen. Via Istanbil eller Doha).

Du kommer få två st boardingpass, och ditt eventuella bagage kommer lastas om till nästa flight i Istanbul/Doha.
Citera
2016-06-01, 11:21
  #909
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Söker runt men kanske söker med fel ord då jag inte tycks hitta ett bra svar.

Har aldrig mellanlandat förut. Eller, inte där jag går direkt från ena planet till det andra. Har alltid stannat vid mellanlandningen i landet i fråga men ska för första gången gå direkt mellan planen.

När jag checkar in på Arlanda....Checkas jag in och får boarding för båda flygen så att jag bara går emellan dom när jag landat? (samma bolag). Turkish/Qatar (inte bokat men blir med något av dem. Samma bolag både flygen. Via Istanbil eller Doha).

Vill minnas att just Istanbul (eller om det var Doha - har rest rätt mycket med både Turkish och Qatar ) hade något speciellt med boardingpasset för transitpassagerare (såna som bara ska gå mellan planen). Det var gul färg på det iallafall, och man skulle hoppa av bussen (om planet inte dockar med terminalen) på ett annat ställe än de som skulle stanna i Istanbul/Doha. Men du kommer få bra info om det av personalen när du mellanlandar, var uppmärksam på det bara.
Citera
2016-06-03, 13:46
  #910
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
Vill minnas att just Istanbul (eller om det var Doha - har rest rätt mycket med både Turkish och Qatar ) hade något speciellt med boardingpasset för transitpassagerare (såna som bara ska gå mellan planen). Det var gul färg på det iallafall, och man skulle hoppa av bussen (om planet inte dockar med terminalen) på ett annat ställe än de som skulle stanna i Istanbul/Doha. Men du kommer få bra info om det av personalen när du mellanlandar, var uppmärksam på det bara.

Det var pa den gamla flygplatsen vid Doha.
Systemet finns inte langre vid den nya flygplatsen.
Citera
2016-06-05, 11:26
  #911
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Söker runt men kanske söker med fel ord då jag inte tycks hitta ett bra svar.

Har aldrig mellanlandat förut. Eller, inte där jag går direkt från ena planet till det andra. Har alltid stannat vid mellanlandningen i landet i fråga men ska för första gången gå direkt mellan planen.

När jag checkar in på Arlanda....Checkas jag in och får boarding för båda flygen så att jag bara går emellan dom när jag landat? (samma bolag). Turkish/Qatar (inte bokat men blir med något av dem. Samma bolag både flygen. Via Istanbil eller Doha).
Om du flyger via Istanbul (Turkish) så blir det antagligen buss mellan flyg och terminal. Inne i terminalen är det bara att gå till nästa flyg. Ibland, verkar bero på avreseort eller kanske bussförarnas dagsform, dumpas man vid en lättare säkerhetskontroll innan man kommer in i avgångshallen. Dator kunde ligga kvar och vätskor struntande de i.
Citera
2016-07-29, 23:31
  #912
Medlem
Tajger66s avatar
Ny är ny resa på gång till Filippinerna och har hittat med Cathay Pacific men då mellanlandning i Dusseldorf och har bara 50 minuter för byte, någon som har erfarenhet av Dusseldorf?

Sen på hemvägen är det byte i Madrid 1.30 någon med erfarenhet? Är även byte i Hong Kong 1.20, funkar det för mig som aldrig varit på de flygplatserna?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f441724

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback