2016-06-04, 19:11
Medlem
Flygare.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det skall i CWs nätverk finnas en man som talar flytande svenska.
Kanske inte så dumt att ha med på ett sådant här uppdrag.

Ja här har du honom.

https://terrybellwrites.com/2010/10/02/mister-200-per-cent-%E2%80%94-the-story-of-a-killer-spy/
Citera
2016-06-05, 07:23
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
* Flera WT-observationer där flera vittnen, oberoende av varandra har hört WT-män tala tyska, schweizertyska och holländska, samt sett män med centraleuropeiskt utseende.
* ANC-kongressen i Stockholm medförde att CW och troligen även EdK var i Stockholm.
* Motivbilden för Sydafrikanerna var mycket , mycket stark, De hatade OP som var en stor stöttare och bidragsgivare till ANC. Man behövde alltså inte betala CW för att planera och utföra detta dåd, det räckte att hjälpa honom med lämplig tidpunkt och ge rätt information och kanske lite understöd med WT mm.
* EdK har själv medgivit att han skaffat fram vapnet och angivit att CW planerat detta dåd. Efter det har han mystiskt försvunnit och ingen vill säga var han är.

Om du har en bättre teori med starkare indicier eller tom bevis, då är jag jätteglad.

Jag tycker du mest verkar vara glad över att peka ut SA. Och att hänvisa till Flygare som en sanningssägare. Där din lista över indicier på deras skuld inte kan göra någon sanningssökare glad. Snarare trött efter att ha tröskat genom dessa argument ett otal gånger utan resultat.

Det finns inga bevis vare sig för anstiftare, mördare, WT-bärarnas identitet eller språk, eller Holmers vistelseort mordkvällen. Där det inte är troligt att han var BOSS över ett gäng mordiska sydafrikaner som sade Das auto i en WT. Liksom att det inte finns några bevis för att Lisbet har fotografiskt minne när hon pekade ut CP. Där hennes historia muterat från två gärningsmän och att inte ha sett mördarens ansikte, till att bli det enda s.k. beviset i CP-rättegångarna.

Precis som Flygares historia om han först mött CP på hotell Lord Nelson muterat till EDK. Där det aldrig redogjorts för ett motiv för att CP skulle befinna sig på hotellet ö.h.t. Kanske han var EDKs högra hand och stirrbligare. Där en senare bild av en flyende Prime Evil på Arlanda ska föreställa ett bevis för hans skuld. Ett proffs som gärna låter sig bli filmad efter ett mord på en Statsminister. Enligt dig är det högst troligt. Enligt mig är det otroligt.

Vi som deltagit i tråden den senaste tiden minns när Flygares bok skulle lanseras. Ett antal manegekrattare äntrade forumet. Där man utlovade en kostymlösning av mordet med bildbevis, men där det till slut inte ens blev en tummetott. Det blev en lightprodukt av Dammegårds bevis.

När det gäller mina egna teorier om mordet har jag länge redovisat dessa i tråden. Men att återigen upprepa de inför dig är meningslöst. Eftersom du redan bestämt dig för vem som skyldig. Precis som att IC vet att det var CP. Ni påminner om varandra i sättet.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-06-05 kl. 08:22.
Citera
2016-06-05, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flygare.S
Ja här har du honom.

https://terrybellwrites.com/2010/10/02/mister-200-per-cent-%E2%80%94-the-story-of-a-killer-spy/

Efter att manegen krattats av dina proselyter träder Mästaren återigen in i tråden.

Där jag enbart har en fråga.

Varför ska du anses vara mer trovärdig än Lisbet. Båda era ursprungliga berättelser har kraftigt muterat med tiden. Där din historia emanerar från CPs stirrande blick på ett hotell, till att bli en stirrande EDK med ett foto/film från Arlanda som bevis.

Där LPs historia bevisligen har sitt ursprung från mordplatsen, medans din påminner om en uppmärksamhetstörstande, historiesäljande och vilt fabulerande Stig Engström som påstod saker från mordplatsen som ingen annan kan verifiera.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-06-05 kl. 08:49.
Citera
2016-06-05, 09:05
Medlem
ieshos avatar
Sten Flygare har en hypotes om en inblandning från Sydafrika. Inte mer! Och han har skrivit en hel bok om sin hypotes.

De som förnekar all inblandning från Sydafrika har inget annat än dålig retorik som stödjer deras hypotes, att ingen från Sydafrika deltog.

Om vi måste vänta på sanningscertifierade informationer får vi nog vänta förgäves.
Senast redigerad av iesho 2016-06-05 kl. 09:08.
Citera
2016-06-05, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Jag tycker du mest verkar vara glad över att peka ut SA. Och att hänvisa till Flygare som en sanningssägare. Där din lista över indicier på deras skuld inte kan göra någon sanningssökare glad. Snarare trött efter att ha tröskat genom dessa argument ett otal gånger utan resultat.

Det finns inga bevis vare sig för anstiftare, mördare, WT-bärarnas identitet eller språk, eller Holmers vistelseort mordkvällen. Där det inte är troligt att han var BOSS över ett gäng mordiska sydafrikaner som sade Das auto i en WT. Liksom att det inte finns några bevis för att Lisbet har fotografiskt minne när hon pekade ut CP. Där hennes historia muterat från två gärningsmän och att inte ha sett mördarens ansikte, till att bli det enda s.k. beviset i CP-rättegångarna.

Precis som Flygares historia om han först mött CP på hotell Lord Nelson muterat till EDK. Där det aldrig redogjorts för ett motiv för att CP skulle befinna sig på hotellet ö.h.t. Kanske han var EDKs högra hand och stirrbligare. Där en senare bild av en flyende Prime Evil på Arlanda ska föreställa ett bevis för hans skuld. Ett proffs som gärna låter sig bli filmad efter ett mord på en Statsminister. Enligt dig är det högst troligt. Enligt mig är det otroligt.

Vi som deltagit i tråden den senaste tiden minns när Flygares bok skulle lanseras. Ett antal manegekrattare äntrade forumet. Där man utlovade en kostymlösning av mordet med bildbevis, men där det till slut inte ens blev en tummetott. Det blev en lightprodukt av Dammegårds bevis.

När det gäller mina egna teorier om mordet har jag länge redovisat dessa i tråden. Men att återigen upprepa de inför dig är meningslöst. Eftersom du redan bestämt dig för vem som skyldig. Precis som att IC vet att det var CP. Ni påminner om varandra i sättet.

Jag har inte bestämt mig för något.
Jag ser dock många indicier på att Sydafrika skulle vara inblandat.
Det som är intressant är också hur starkt du och några till alltid dementerar inlägg som rör Sydafrika.
Det gör mig naturligtvis ännu mer intresserad.

Sydafrika är ju inte hela historien, det finns ju också den gruppering som tog initiativet och som stod för informationen om parets vanor och om biobesöket.
Det var en grupp i Sverige som gjorde det, tror jag.
Sydafrikanerna tror jag bara "utnyttjades".
En grupp med personer och kontakter inom polisen samt SÄPO.
Som hade möjlighet att röra sig med WT på stan.
Men vilka var dessa?

Ett mycket intressant vittnesmål är finskornas.
Jag kan inte tro att två tjejer skulle hitta på något sådant.
Citera
2016-06-05, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayupsBehind
En kedjereaktion i flera led med Stay Behind rörelsen som katalysator och orkestrerad av CIA förblir lika olöst som Kennedymordet.

Den slutlige hitmannen kommer att framstå som lika meningslös som Pettersson.

Här håller jag naturligtvis med.
Det intressanta är ju självklart inte vilken sydafrikan som höll i vapnet.
Det intressantaste är förstås vem som var anstiftare.
Och vilka som ansvarat för mörkläggningen.

Sydafrikanerna var bara lätta att utnyttja.
Man behövde inte ens betala dem.
Inte ens deras utgifter, de var ju redan här.
De var vana med att döda politiska motståndare, det var ett rutinärende för dem.
En obeväpnad OP med fru utan livvakter mitt i ett naivt Stockholm.....
Vad kunde gå fel ?
Citera
2016-06-05, 09:45
Medlem
Citat:
Det som är intressant är också hur starkt du och några till alltid dementerar inlägg som rör Sydafrika.

Sydafrika är ju inte hela historien, det finns ju också den gruppering som tog initiativet och som stod för informationen om parets vanor och om biobesöket.
Men vilka var dessa?

Jag dementerar uppgifterna om PKK och CP lika starkt. Precis som Lisbets fotografiska minne. Likaväl som alla alla andra uppgifter om mördare gripna ur luften som Dammegård och hans figurant. Om du nu ändå ska kritisera mig, så borde det väl vara ett grundkrav att du läser mina inlägg mer än de senaste tre dagarna.

Finskornas vittnesmål har aldrig kunnat verifieras. Inget vittne påstår att de befann sig i krokarna mordkvällen. Inte ens IM. Använd sökfunktionen i tråden för att hitta resonemanget kring deras påståenden om du verkligen är intresserad.

Samtidigt verkar du vara misstänkt ointresserad av de senaste uppgifterna. Som det talats tyst om i 30 år.

Dahlsten säger att det var frilansande poliser på Sveavägen mordkvällen. DF påstår att det var en oskyldig Barbrogrupp eller liknande samtidigt. Dag säger att nu ska PU utreda WT-iakttagelser för första gången på 30 år. Där ett avslöjande av dessa kan begränsa utredningen till ett specifikt avsnitt enligt samma person. Men där han aldrig specificerade vilket.

Tror du verkligen att man i det materialet kommer att finna en CP, en Avsan, EDK eller andra mördare ståendes på samma plats samtidigt. Där man kivades om att få avrätta. Samtidigt som dessa omgavs av Dahlstens och Donalds oskyldiga varianter sägandes Das auto i en WT. Där Holmer samtidigt var BOSS över alla dessa enligt Dahlgrens berättelse.

Vem eller vilka har/hade makten att mörka och dölja dessa WT-bärare under alla år. Vem eller vilka hade makten att styra PU under dessa år. Vem styrde vem. Tillsatte Holmer verkligen sig själv. Det är väl här någonstans vi finner källan till de WT-bärare som är så känsliga. Där det måste finnas en koppling till den högsta politiska makten i något avseende. Där det inte är givet att dessa samtidigt måste vara skyldiga till mordet.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-06-05 kl. 10:19.
Citera
2016-06-05, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Jag dementerar uppgifterna om PKK och CP lika starkt. Precis som Lisbets fotografiska minne. Likaväl som alla alla andra uppgifter om mördare gripna ur luften som Dammegård och hans figurant. Om du nu ändå ska kritisera mig, så borde det väl vara ett grundkrav att du läser mina inlägg mer än de senaste tre dagarna.

Finskornas vittnesmål har aldrig kunnat verifieras. Inget vittne påstår att de befann sig i krokarna mordkvällen. Inte ens IM. Använd sökfunktionen i tråden för att hitta resonemanget kring deras påståenden om du verkligen är intresserad.

Samtidigt verkar du vara misstänkt ointresserad av de senaste uppgifterna. Som det talats tyst om i 30 år.

Dahlsten säger att det var frilansande poliser på Sveavägen mordkvällen. DF påstår att det var en oskyldig Barbrogrupp eller liknande samtidigt. Dag säger att nu ska PU utreda WT-iakttagelser för första gången på 30 år. Där ett avslöjande av dessa kan begränsa utredningen till ett specifikt avsnitt enligt samma person. Men där han aldrig specificerade vilket.

Tror du verkligen att man i det materialet kommer att finna en CP, en Avsan, EDK eller andra mördare ståendes på samma plats samtidigt. Där man kivades om att få avrätta. Samtidigt som dessa omgavs av Dahlstens och Donalds oskyldiga varianter sägandes Das auto i en WT. Där Holmer samtidigt var BOSS över alla dessa enligt Dahlgrens berättelse.

Vem eller vilka har/hade makten att mörka och dölja dessa WT-bärare under alla år. Vem eller vilka hade makten att styra PU under dessa år. Vem styrde vem. Tillsatte Holmer verkligen sig själv. Det är väl här någonstans vi finner källan till de WT-bärare som är så känsliga. Där det måste finnas en koppling till den högsta politiska makten i något avseende. Där det inte är givet att dessa samtidigt måste vara skyldiga till mordet.

Oj, det var många påståenden från din sida, jag skall försöka bemöta dem:

CP tror jag inte alls var inblandad.

Jag tror att det var poliser som var inblandade, AA var polis var det inte så?
Jag tror inte att AA sköt Palme.
Mördarna (2 st) var ju inte så nära.
Allt det här med mordvapen och kulor kan vi nog glömma tyvärr, man har läckt ut det man vill skall läcka ut.
Att det skulle vara en Barbrogrupp som förre SÄPOchefen vill påskina tror jag inte på, för då skulle han inte gått ut med den informationen.
Troligare var det nätverket Stay Behind med deltagare och kontakter inom SÄPO och även polisen.

PU kommer aldrig att utreda mordet på statsministern, det är jag helt säker på.
Uppenbarligen finns det saker av sprängkraft och det vill man inte skall komma ut.
Inte på 50 år och sen kommer alla som vet något ha lämnat jordelivet.
Citera
2016-06-05, 11:05
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

Men vilka var dessa?

Det handlar inte om att dementera inlägg om Sydafrika utan ren faktagranskning som alla spår måste utsättas för. Sten Flygares påstående om Birgitta Wennerlings utpekande av Eugene De Kock är ett bra exempel. BWs ser enligt egen utsago en man som stirrar utifrån stirrar in på biografen Grand under ett par sekunder vid 2115 tiden. Nu sägs BW vara säker på att det är EDK hon sett, men tidigare har hon varit inne på både Viktor Gunnarsson och Christer Petterssn.

20mars 1986 skickar Anders Hellner ett brev till PU från ambassaden i ROM som BW besökt. Det innehåller de numera berömda teckningarna av en ångestladdad man som hon sett utanför Grand. AH nämner också att BW berättat för henne att förutom att hon sett mannen på GRAND hade hon också sett den stirrande mannen söndagen den andra mars på slussens T-banestation.

http://lennartremstam.blogspot.se/2015/06/grand-vittne-anders-hellner.html

Därmed skjuts Flygares teori ordentligt i sank , EDK kan inte gärna flygit ut från Arlanda på lördagsmorgonen om ett dygn senare ses åka tunnelbana vid slussen. Redan det faktum att BW gjort sin iakttagelse under bara ett par sekunder, av en okänd man, borde mana till försiktighet för tvärsäkra uttalanden.

För att kunna hävda objektivitet måste andra vittnesmål från en plats vägas in . Vid den tidpunkten BW ser den stirrande mannen under några sekunder gör ett annat vittne iaktagelser av en man under 10-15minuter. Det är den 65-årige Skandiamaskinisten Hubert Falk som missat bussen och ser en man i 30-35års åldern . "En asketisk hurtbulle" är HFs karaktäristik. Under denna tid pendlar "hurtbullen" mellan att befinna sig i busskuren och åtskilliga gånger kika in i Grandbiografen.

PU bedömde HFs uppgifter så intressanta att han fick göra en fantombild med den tyska signalementsmaskinen. Den har aldrig visats offentligt och därmed kan vi dra slutsatsen att den inte pekar mot vare sig CP; VG eller EDK. Hur fantombilden ser ut är i sig en mycket intressant fråga.

Sydafrikaspåret granskas som alla andra. Först av allt måste det på något sätt bindas till brottsplatsen. Som jag visar med ovanstående vilar huvudargumentet , BWs uttalande, på en mycket mycket svag grund.
Senast redigerad av mvagrippa 2016-06-05 kl. 11:08.
Citera
2016-06-05, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det handlar inte om att dementera inlägg om Sydafrika utan ren faktagranskning som alla spår måste utsättas för. Sten Flygares påstående om Birgitta Wennerlings utpekande av Eugene De Kock är ett bra exempel. BWs ser enligt egen utsago en man som stirrar utifrån stirrar in på biografen Grand under ett par sekunder vid 2115 tiden. Nu sägs BW vara säker på att det är EDK hon sett, men tidigare har hon varit inne på både Viktor Gunnarsson och Christer Petterssn.

20mars 1986 skickar Anders Hellner ett brev till PU från ambassaden i ROM som BW besökt. Det innehåller de numera berömda teckningarna av en ångestladdad man som hon sett utanför Grand. AH nämner också att BW berättat för henne att förutom att hon sett mannen på GRAND hade hon också sett den stirrande mannen söndagen den andra mars på slussens T-banestation.

http://lennartremstam.blogspot.se/2015/06/grand-vittne-anders-hellner.html

Därmed skjuts Flygares teori ordentligt i sank , EDK kan inte gärna flygit ut från Arlanda på lördagsmorgonen om ett dygn senare ses åka tunnelbana vid slussen. Redan det faktum att BW gjort sin iakttagelse under bara ett par sekunder, av en okänd man, borde mana till försiktighet för tvärsäkra uttalanden.

För att kunna hävda objektivitet måste andra vittnesmål från en plats vägas in . Vid den tidpunkten BW ser den stirrande mannen under några sekunder gör ett annat vittne iaktagelser av en man under 10-15minuter. Det är den 65-årige Skandiamaskinisten Hubert Falk som missat bussen och ser en man i 30-35års åldern . "En asketisk hurtbulle" är HFs karaktäristik. Under denna tid pendlar "hurtbullen" mellan att befinna sig i busskuren och åtskilliga gånger kika in i Grandbiografen.

PU bedömde HFs uppgifter så intressanta att han fick göra en fantombild med den tyska signalementsmaskinen. Den har aldrig visats offentligt och därmed kan vi dra slutsatsen att den inte pekar mot vare sig CP; VG eller EDK. Hur fantombilden ser ut är i sig en mycket intressant fråga.

Sydafrikaspåret granskas som alla andra. Först av allt måste det på något sätt bindas till brottsplatsen. Som jag visar med ovanstående vilar huvudargumentet , BWs uttalande, på en mycket mycket svag grund.

Nu finns det ju i och för sig inget som säger att ett ev. Sydafrikaspår skulle innebära att just EdK hållit i vapnet eller ens varit iblandad.

Jag har inte närmat mig Sydafrika ifrån Flygares perspektiv.

Det jag ser som viktiga indicier är:
  • Flera oberoende vittnen hör WT män tala holländska , tyska och schweizerttyska. Vittnen talar också om mön med centraleuropeiskt utseende.
  • CW var i Stockholm för att bevaka ANC konferense
  • EdK har angett i förhör att CW planerat MOP
  • Motivbilden för Sydafrikanerna var mycket stark
  • De hade många vana mördare i sitt kontaktnät, det var deras vardag.

Jag tycker detta räcker ganska långt.
Jag har tyvärr inte läst Flygares bok.
Citera
2016-06-05, 13:01
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Du har väl ingen källa på det fetade? När Lisbet Palme hördes 1 mars framkom:
Framme vid korsningen till Tunnelgatan hörde fru Palme "smällar", sannolikt två till antalet. De lät inte som om de kom från nära håll. Hon trodde det var ungdomar som lekte med smällare och vände sig mot maken för att kommentera saken. I samma ögonblick sjönk han ihop, kraftigt blödande från bröst och mun. Fru Palme hörde ytterligare en smäll samtidigt som hon kände hur det "brände" till på ryggen.
Det blir lättare att tolka skeendena med faktiska uppgifter och citat.

Jo nu hittade jag det, visste att jag läst det men inte först var.

Ur utskrift från TR 19/6-1989:

Liljeros är tveksam till uppgiften att LP dras med ned när OP faller och frågar:

"Sjönk ni själv, fru Palme, ned?

LP "Inte omedelbart, det är fråga om en tidsrymd, en mycket kort tid".

Liljeros är inte nöjd och hänvisar till ett förhör där LP uppgett att hon drogs med ned av en fallande OP.
Han ställer frågan igen:"Är det riktigt att ni, fru Palme, drogs med ned mot marken?"

Och här kommer svaret: "Ja, efter det att jag blivit beskjuten själv också."

Tydligare blir det väl inte att hon här anser sig själv ha blivit beskjuten innan OP faller!

I HR 18/9-1989 säger hon att hon "vid något tillfälle kommer ned till knästående."

Det går inte att dra någon annan slutsats av det hon säger att hon beskjuts stående och dras inte med ned av OP utan sätter sig ned själv strax efter skotten, precis som vittnena säger sig ha sett.

Därmed är det troligen så att även resterande uppgifter som vittnen gett kring MP stämmer bättre än de som LP uppgett!
Senast redigerad av PeoFallmo 2016-06-05 kl. 13:10.
Citera
2016-06-05, 13:36
Medlem
Flygare.Ss avatar
[quote=mvagrippa|57477023]Det handlar inte om att dementera inlägg om Sydafrika utan ren faktagranskning som alla spår måste utsättas för. Sten Flygares påstående om Birgitta Wennerlings utpekande av Eugene De Kock är ett bra exempel.

Då kan du väl börja med dig sjäjv först. Din faktagranskning i det här fallet är ju lika med noll.
BW har aldrig pekat ut EDK. Du kan läsa i ett helt kapitel i min bok om mitt möte med BW. Läs det först före du uttalar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in