2016-06-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, med vanlig menar jag någon som inte planerar att döda någon annan.

Gå över lik betyder inte dödligt våld när det gäller EÖ eftersom jag inte läst något om att hon är våldsam. Däremot sitter hon ju häktad för att ha försökt döda en annan person utan våld och det finns ju även antydningar i den här tråden på att hon inte tvekar att starta en mordbrand i ett hus där andra bor. Enligt mitt sätt att se det hela är det att gå över lik.

Ja, precis. Det vanliga/normala är att begå bedrägeri/stjäla/luras för att få tag i pengar. Att under en kort/lång period medvetet förgiftat sin partner oavsett motiv talar definitivt för en personlighetsstörning. Men inte ens alla med den typ av personlighetsstörning som gör en kall inför andras lidande, skulle försöka döda eller förgifta någon. De vill ju inte ta risken att åka dit. Den gränsen har hon ju redan passerat. Känns lite som storhetsvansinne eller som någon beskrev henne - att hon tyckte sig vara bättre än andra. Hon har lyckats komma undan med annat förut (i tråden antyds fejkad våldtäkt och mordbränder), så hon tror väl hon ska klara sig undan även denna gång.

Ursäkta men det här sättet att attackera mgm är inte trovärdigt.
Du verkar vara besatt av att göra ner den här kvinnan.
Hon är inte dömd och ska betraktas som oskyldig. Det kan vara så att den som kallas BO egentligen är gm.... Tagga ner ditt hat lite alltså.
Citera
2016-06-03, 23:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oreganium
Ursäkta men det här sättet att attackera mgm är inte trovärdigt.
Du verkar vara besatt av att göra ner den här kvinnan.
Hon är inte dömd och ska betraktas som oskyldig. Det kan vara så att den som kallas BO egentligen är gm.... Tagga ner ditt hat lite alltså.

Jäst känner inget hat. Det är så här vi diskuterar i det här delforumet. Kolla vilken tråd som helst där någon är anhållen för ett svårt brott. Jag skulle vilja säga att det här är en av de absolut snällaste trådarna där någon är anhållen. Uppenbarligen har du inte varit aktiv i det här delforumet förut och blir så klart förvånad över jargongen. Kanske du känner till de inblandade och berörs. Jag är ganska lugn i min diskussionsstil. Det är är mycket ovanligt att jag attackerar eller hoppar på de som har något att säga i en tråd. Ser ingen nytta i det.

Eftersom chattande och interna diskussioner inte är tillåtna i trådar får vi sluta diskussionen kring mitt sätt att uppmärksamma ett kriminalfall (som är väldigt typiskt för Flashback). Jag vill hellre prata om din alternativa teori. Varför tror du att BO skulle kunna vara MGN? Det är extremt sällan som det inträffar (förutom på tv och film) att någon försöker sätta dit en annan för ett brott genom att skada sig själv och riskera sitt liv. Hatar han henne så mycket att han kan ta gift och dö på kuppen bara för att få henne i fängelse? Hur tror du han gått tillväga? Du får gärna utveckla det hela. Alternativa teorier med vettigt resonemang är alltid intressanta.
Citera
2016-06-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ja, somliga döljer det väl. Träffade en bekant (inte nära bekant) just innan den personen mördade en annan person. Det fanns inte något som sa att det här var en blivande mördare jag pratade med. Var inte våldsam och aggressiv av sig i vanliga fall och absolut inte när vi pratade. Under ytan finns mer än vad vi anar när somliga hamnar i en ur deras synvinkel ohållbar situation. De tänker på ett helt annat sätt än vi vanliga.

Missbruk av olika slag (spelmissbruk i detta fall enligt somliga i tråden) brukar ta fram det sämsta hos de flesta och få folk att fullkomligen gå över lik...

Nu börjar jargongen bli lite väl hård. Trådskribenten beskrev hur MGM gick i LÅGSTADIET i en viss skola. I lågstadiet är en människa långt ifrån fördigutvecklad psykiskt.
Citera
2016-06-04, 00:08
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Nu börjar jargongen bli lite väl hård. Trådskribenten beskrev hur MGM gick i LÅGSTADIET i en viss skola. I lågstadiet är en människa långt ifrån fördigutvecklad psykiskt.

Jag anknöt inte till den personens beskrivning av henne som en skolflicka utan till det som de i tråden som känner henne eller känner till henne här och nu säger om henne. Ingen enda som känner henne som vuxen har kommit in och försvarat henne utan tvärtom. Däremot finns det ett antal som försvarat sambon. Hon är dessutom häktad och sedan omhäktad. Uppenbarligen finns det saker som talar emot henne. Och vad det är spekulerar vi fritt om i tråden. Taket är högt här på FB.

http://www.pt.se/nyheter/pitea/misstankt-omhaktas-for-mordforsok-10065464.aspx

Om hon hade varit man, hetat Mohamned och kommit från ett afrikanskt land hade stämningen varit lynchaktig här i tråden även om ingen vetat något endaste om personen eller känt till en enda droppe fakta.. Nu vet somliga en hel del saker om henne. Och då diskuterar vi det. Ser inget konstigt i det hela.
Citera
2016-06-04, 20:05
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:

Du tycker jargongen börjar bli hård. Detta skrev du själv i tråden:

Branden i hyreshuset skedde för cirka 2-3 veckor sedan, huset vet jag faktiskt inte. Ingen aning faktiskt, skulle väl tro att båda rubricerades till en början som olycka, men nu kanske polisen undersöker kopplingar mellan dessa två bränder då det drabbat samma person.

En människa drabbas på kort tid av två bränder i olika (?) hus. Tycker rutin i ett sånt fall borde vara att undersöka källan till dessa bränder. Tänker mig försäkringsbedrägeri, tjejen är spelare (spelmissbrukare?) hon är hos krono, företaget i byn går knackigt (med minus) och att elda upp kåkarna framstod kanske som en desperat utväg för att få en rejäl summa försäkringspengar?

Alternativt så befann sig sambon kanske i minst ett av dessa hus och då framstod bränderna som extra lägliga? (livförsäkring och egendomsförsäkring utfaller samtidigt). Men då handlar det om mordbrand. Och när mordbrand misslyckades kanske förgiftning var reservplanen?

Mycket lite uppmärksamhet i detta fall, ingen som har nåt nytt att förtälja?
Senast redigerad av hasselmuz 2016-06-04 kl. 20:07. Anledning: Fetat
Citera
2016-06-04, 20:10
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Jag anknöt inte till den personens beskrivning av henne som en skolflicka utan till det som de i tråden som känner henne eller känner till henne här och nu säger om henne. Ingen enda som känner henne som vuxen har kommit in och försvarat henne utan tvärtom. Däremot finns det ett antal som försvarat sambon. Hon är dessutom häktad och sedan omhäktad. Uppenbarligen finns det saker som talar emot henne. Och vad det är spekulerar vi fritt om i tråden. Taket är högt här på FB.

http://www.pt.se/nyheter/pitea/misstankt-omhaktas-for-mordforsok-10065464.aspx

Om hon hade varit man, hetat Mohamned och kommit från ett afrikanskt land hade stämningen varit lynchaktig här i tråden även om ingen vetat något endaste om personen eller känt till en enda droppe fakta.. Nu vet somliga en hel del saker om henne. Och då diskuterar vi det. Ser inget konstigt i det hela.

Inget konstigt alls, alla spekulerar på FB i brist på info. Ingen har kommit in i tråden och försvarat henne, däremot mycket gott om den förgiftade sambon.
Citera
2016-06-04, 20:29
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Om nu utpekad MGM skulle vara skyldig till mordförsök, verkar hon även bildligt talat vara en giftig personlighet utifrån uppgifter man kan rota vidare i tråden (bortser från våldtäkten och hennes spekulativa inblandning i mordbranden). Skulle hon visa sig vara helt oskyldig är hon givetvis ett offer.
Citera
2016-06-04, 20:42
Medlem
Läste nån sida tillbaka i tråden att hon ska ha försökt hänga sig i sitt linne.
Trodde dom hade tät bevakning på häktet, vet vi om detta självmordsförsök har ägt rum eller är det rykte på byn?
Ryktena på byn ska ju också sagt att BO misshandlat henne och barnen så jag undrar om detta kommer från samma byfånar.
Citera
2016-06-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Trodde dom hade tät bevakning på häktet, vet vi om detta självmordsförsök har ägt rum eller är det rykte på byn?
Ryktena på byn ska ju också sagt att BO misshandlat henne och barnen så jag undrar om detta kommer från samma byfånar.

Självmordförsöket meddelades i lokalpressen www.nsd.se men jag är inte Pluskund där, så jag läste bara rubriken.
Citera
2016-06-04, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979

Vet inte varför du tror att det är just byfånar som ordnar rykten?

Märkligt nog så har jag aldrig hört ryktet att BO misshandlat henne och barnen och ingen annan som jag frågat i byn heller, och jag räknas säkert som byfåne i dina ögon.
Det ryktet har väl startats i denna tråd?
Citera
2016-06-04, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funkiskuben
Vet inte varför du tror att det är just byfånar som ordnar rykten?

Märkligt nog så har jag aldrig hört ryktet att BO misshandlat henne och barnen och ingen annan som jag frågat i byn heller, och jag räknas säkert som byfåne i dina ögon.
Det ryktet har väl startats i denna tråd?
Byfånar var ett ord jag valde lite snabbt och menade inget personligt mot dig. Hade iofs kunnat skriva tex idioter mm.
Val av ordet kom just från det, att ryktet gick på byn.
Citera
2016-06-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Inget konstigt alls, alla spekulerar på FB i brist på info. Ingen har kommit in i tråden och försvarat henne, däremot mycket gott om den förgiftade sambon.

Sedan exakt när brukar någon komma in och försvara en kvinna? Det har väl aldrig hänt i det här forumets historia. Män däremot brukar ha gäng omkring som gärna hänger på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in