2016-06-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oreganium
Sedan exakt när brukar någon komma in och försvara en kvinna? Det har väl aldrig hänt i det här forumets historia. Män däremot brukar ha gäng omkring som gärna hänger på nätet.
Flashback är ju vida känt och hennes vänninor/syskon vet garanterat om denna tråd. Om hade nog reggat sig ganska snabbt om dom inte trodde att hon gjort detta.

Någon som vet: när EÖ nu sitter häktad, går polisen då tillbaka och kollar upp dessa bränder? Och framförallt våldtäkten? Eller skiter dom i det?
Citera
2016-06-04, 21:12
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Flashback är ju vida känt och hennes vänninor/syskon vet garanterat om denna tråd. Om hade nog reggat sig ganska snabbt om dom inte trodde att hon gjort detta.

Någon som vet: när EÖ nu sitter häktad, går polisen då tillbaka och kollar upp dessa bränder? Och framförallt våldtäkten? Eller skiter dom i det?

Tror nog polis gör en grundlig utredning om hennes bakgrund. Misstankar kan finnas men att bevisa något blir kanske svårt.
Citera
2016-06-05, 03:33
Medlem
budadis avatar
Har gemensamma bekanta med BO.
Har även hört om MGM spelvinster för ca 2år sen.

Iaf så pratade jag med min bekant som känner BO
när det här var purfärskt s.a.s och min bekant hade inte hört om det än. Däremot sa h*n, citat "Det skulle inte förvåna mig, hon brukar spöa på han ganska ofta".

Kanske säger endel...

Edit: Hoppas denna samhällsfara åker bakom galler en lång tid framöver, helst rättpsyk, för all framtid...
Senast redigerad av budadi 2016-06-05 kl. 03:35.
Citera
2016-06-05, 10:36
Medlem
Millediablos avatar
Vet inte om det redan framkommit i tråden men hon verkar vara vän med sitt alter ego på fb https://m.facebook.com/emilia.oberg.7

Andas lite "nystart"
Citera
2016-06-06, 11:43
Medlem
Strandslendans avatar
Väldigt focus på kvinnan. Men resten av familjen då?

Hur mår barnen nu när de fått sin mammas namn och bild utlagd på Flashback, barnen bör ju också vara väldigt knuten till mamman om pappan är borta hela veckorna?
Vad arbetar mannen med om han är borta hela veckorna? säg inte hantverkare...

En norrlänning som låter kvinnan i familjen vara den som styr över både ekonomi och hantverkare, för mig låter det lite främmande. Hon fick alltså sköta allt ekonomi, reparation av hus, egna företaget, matlagning och barnen. Vad gjorde han i familjen?

Hoppas hon får bra vård för sitt spelberoende och inte lyckas med ännu ett självmord som hon tydligen har försökt med, om inte annat för barnen.
Citera
2016-06-06, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strandslendan
Väldigt focus på kvinnan. Men resten av familjen då?

Hur mår barnen nu när de fått sin mammas namn och bild utlagd på Flashback, barnen bör ju också vara väldigt knuten till mamman om pappan är borta hela veckorna?
Vad arbetar mannen med om han är borta hela veckorna? säg inte hantverkare...

En norrlänning som låter kvinnan i familjen vara den som styr över både ekonomi och hantverkare, för mig låter det lite främmande. Hon fick alltså sköta allt ekonomi, reparation av hus, egna företaget, matlagning och barnen. Vad gjorde han i familjen?

Hoppas hon får bra vård för sitt spelberoende och inte lyckas med ännu ett självmord som hon tydligen har försökt med, om inte annat för barnen.

Gruvan, lastbilschaffis, osv, det finns hundratal jobb där man är borta på veckorna
Citera
2016-06-06, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Gruvan, lastbilschaffis, osv, det finns hundratal jobb där man är borta på veckorna

EXAKT. Gruvan i Kiruna har många sk fly in - fly out som arbetar på entreprenad från framförallt Norrbotten/Västerbotten. Jobbar där med hög lön+traktamenten+hemresor. Borta 10 dagar och hemma 10 dagar. Kanske inte aktuellt här, men att vara borta 5 dgr i veckan är inte unikt.

Hon verkade inte ha något om att "ta hand om ekonomin", snarast tvärtom.

Jag hoppas att sambon får bra och adekvat hjälp samt att hon får den hjälp hon tycks behöva. Att förgifta sin sambo tillhör knappast till vanligheter.
Citera
2016-06-06, 17:07
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn

Alla som gått grundskola och träffat en yrkesvägledare känner till det ja, men nu var det inte rent generellt. Utan specifikt vad den här personen arbetar med.
Citera
2016-06-06, 17:10
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
EXAKT. Gruvan i Kiruna har många sk fly in - fly out som arbetar på entreprenad från framförallt Norrbotten/Västerbotten. Jobbar där med hög lön+traktamenten+hemresor. Borta 10 dagar och hemma 10 dagar. Kanske inte aktuellt här, men att vara borta 5 dgr i veckan är inte unikt.

Hon verkade inte ha något om att "ta hand om ekonomin", snarast tvärtom.

Jag hoppas att sambon får bra och adekvat hjälp samt att hon får den hjälp hon tycks behöva. Att förgifta sin sambo tillhör knappast till vanligheter.

Okej mannen i familjen arbetar i gruva, bra då vet vi det.

Ja om inte hon tog hand om ekonomin så är det ju ännu underligare hur hon kunnat spelat bort miljoner. Då har ju han godkänt dessa speluttag, oerhört dumt. Spelar han själv kanske?
Citera
2016-06-06, 17:38
Medlem
Citat:
Okej mannen i familjen arbetar i gruva, bra då vet vi det.

Ja om inte hon tog hand om ekonomin så är det ju ännu underligare hur hon kunnat spelat bort miljoner. Då har ju han godkänt dessa speluttag, oerhört dumt. Spelar han själv kanske?

Läs gärna hela stycket jag skrev. Även sista meningen."Kanske inte aktuellt här, men att vara borta 5 dgr i veckan är inte unikt."

Som jag förstod det att hon först spelat bort ett privat miljonarv, sedan tog hon hand om försäkringarna som utföll av bränderna. Hon tog på sig att själv ombesörja renoveringarna och sambon fick inget tillträde till fastigheten. Där det sedan kunde konstateras att inga renoveringar skett.

Vad som är sanningen kommer att visa sig i en framtida FUP.

FAKTA hittills

* MGM är häktad på sannolika skäl (den högre misstankegraden) för Mordförsök av sin sambo.

* BO har varit inlagd på sjukhus, där man konstaterat förgiftning av ett dödligt medel. Pågått under en längre tidsperiod ca 1 månad.

* MGM skall enligt lokalpressen försökt ta sig av daga i häktet.
Senast redigerad av Remark 2016-06-06 kl. 17:42.
Citera
2016-06-06, 17:56
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Läs gärna hela stycket jag skrev. Även sista meningen."Kanske inte aktuellt här, men att vara borta 5 dgr i veckan är inte unikt."

Som jag förstod det att hon först spelat bort ett privat miljonarv, sedan tog hon hand om försäkringarna som utföll av bränderna. Hon tog på sig att själv ombesörja renoveringarna och sambon fick inget tillträde till fastigheten. Där det sedan kunde konstateras att inga renoveringar skett.

Vad som är sanningen kommer att visa sig i en framtida FUP.

FAKTA hittills

* MGM är häktad på sannolika skäl (den högre misstankegraden) för Mordförsök av sin sambo.

* BO har varit inlagd på sjukhus, där man konstaterat förgiftning av ett dödligt medel. Pågått under en längre tidsperiod ca 1 månad.

* MGM skall enligt lokalpressen försökt ta sig av daga i häktet.

Fast nu var det inte ännu en gissning jag ville ha. Jag ville veta vad han arbetar med och det kan ju inte vara svårt att få veta eftersom flera i den här tråden verkar ha god insyn i deras privatliv, eftersom de påstår att han är en person som inte kan ha spöat sin fru.
Citera
2016-06-06, 18:05
Medlem
Citat:
Fast nu var det inte ännu en gissning jag ville ha. Jag ville veta vad han arbetar med och det kan ju inte vara svårt att få veta eftersom flera i den här tråden verkar ha god insyn i deras privatliv, eftersom de påstår att han är en person som inte kan ha spöat sin fru.

Då rekommenderar jag att du vänder dig till dom direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in