Citat:
Ursprungligen postat av
FelixSotiz
Lite nyfiken på vad som får dig att vilja sluta spela, är det uteslutande av ekonomiska skäl så kan det bli en turbulent resa. I mitt fall var det främst av ekonomiska skäl som jag inte kunde sluta spela. Jag gick hela tiden och väntade på en vändning som kunde hjälpa mig ur skuldhärvan, alla lögner och relationer skulle repareras bara jag lyckades klicka hem ett par hundra tusen.
Nu vet jag inte hur pass omfattande ditt missbruk var tidigare eller hur dina ekonomiska förutsättningar ser ut men jag skulle definitivt inte må bra av att ta ett återfall oavsett om jag vann 50 000kr. Vissa klarar av att hålla sitt spelande på en rimlig nivå men då är man inte spelmissbrukare. Du klarade av att hålla en rimlig nivå denna gång, kan det vara för att du hade en vän som gjorde dig återhållsam? Känner din vän till ditt missbruk? Vad händer nästa helg när du känner dig lite ensam och har ett par öl i kylen? Kommer du blicka tillbaka på förgående helg när du hade jävligt trevligt och det gick bra både spelmässigt men även den mentala biten som stoppade dig från att fortsätta.
Jag skulle verkligen vara försiktig om jag var du, det är så lätt att ramla in i gamla mönster. När tröskeln väl är passerad är den så jävla lätt att kliva över gång på gång.
Det är helt klart den ekonomiska biten som får mig att vilja sluta, har för något år sen satsat allt jag har på sparkontot under en kväll i hopp om att få in storvinsten, på senare tid har det inte alls varit på så sätt men jag har aldrig haft 1 krona kvar av lönen i slutet på månaden pga spelandet.
I den här situationen är det snarare min vän som är den mest spelberoende och det var han som övertalade mig om att sätta lite pengar, jag var väldigt motvillig i början men tillslut gick jag med på det, under hela tiden vi spelade hade jag nästan ångest och ångrade mig något fruktansvärt.
Inte bara för det ekonomiska men för att jag lovat min sambo och min mamma att jag aldrig ska spela mer. Jag berättade dagen därpå för båda att jag spelat och förklarade situationen, det blev en del sura miner men nu är allt bättre.
Jag klarar definitivt inte av att spela på en rimlig nivå, tidigare har jag varit spelfri upp mot 6 månader, för att sedan spela bort 20k på en kväll efter att ha tänkt att 100kr kan jag ju spela för, så det är allt eller inget.
Något jag tror kan rädda mig från återfall är listan över alla sidor som finns här på flashback, mailade dom och bad dom spärra mig från sina sidor och alla systersidor vilket gjort att jag har väldigt svårt att hitta nya sidor att registrera mig på vilket har räddat mig från återfall några gånger!