2016-06-03, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliAchmed
Det kommer inte rädda papperstidningen. Men det kan mycket väl vara ett sätt för journalister att försörja sig i framtiden.
Nej, inte alls.
Citera
2016-06-03, 00:22
Medlem
Blåtås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Jag har knappast påstått att "det går fantastiskt bra för gammelmedia", det har du hittat på själv.
Vet du ens vad en strukturell faktor är?

Du får gärna förklara för oss mindre vetande ..

För problemet är helt klart inte organisatoriskt om det är det du menar, utan en brist på förtroende, information börjar bli för tillgängligt för att du ska komma undan med hur mycket lögner som helst.
Citera
2016-06-03, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå

För problemet är helt klart inte organisatoriskt om det är det du menar, utan en brist på förtroende, information börjar bli för tillgängligt för att du ska komma undan med hur mycket lögner som helst.
Förtroendemätningarna visar på skyhöga resultat, så du har fel.
Hur tror du internet spelar in?
Citera
2016-06-03, 02:09
Medlem
Blåtås avatar
Citat:

Det är väl inte riktigt helt sant .. Det är ganska uppenbart att detta spelar in, hur mycket du än vill förneka det. https://politologerna.wordpress.com/2016/04/05/medierna-invandringen-och-fortroendet/

Förklara dina strukturer först, jag förstår inte riktigt vart du vill komma ..
Citera
2016-06-03, 05:40
Medlem
Perignons avatar
Citat:
Jag har knappast påstått att "det går fantastiskt bra för gammelmedia", det har du hittat på själv.

Om Mattson twittrar att det går bra för Expressen och att dom har 800 miljoner sidvisningar varje dag - då säger du "Amen!". #jodåsåatt

Vet du vad en strukturell faktor är? (Obs; retorisk fråga - jag vet att du inte svarar. Du kan eller vill inte.)
Jag påstår att du utgör en tydlig del av denna "struktur", en struktur du aktivt hjälper till att vidmakthålla genom att du själv inte inser hur världen ser ut utan att först filtrera yttre uttryck genom ett hen-filter. Detta är en av strukturerna som omöjliggör gammelmedias överlevnad; avsaknad av kritiskt tänkande. Detta även bland journalister och mediefolk i stort.

Alltså... tänk dig tänkande journalister, inte hen-kännande dito. Liksom... wow!
För vissa av oss vore det manna från himlen, men för många vore det en helvetets avgrund som öppnade sig. För det skulle nämligen leda fram till den uppenbara sanningen att rasisterna i många fall faktiskt hade rätt hela tiden!

Citat:

Hen kan inte förklara, för hen undviker fakta som troll undviker solljus. Squeekietoy har aldrig, och kommer aldrig, svara på frågor för det är inte Squeekietoys modus operandi. Just sayin'....

Citat:

Länk/källa?

Citat:
Det är väl inte riktigt helt sant .. Det är ganska uppenbart att detta spelar in, hur mycket du än vill förneka det. https://politologerna.wordpress.com/2016/04/05/medierna-invandringen-och-fortroendet/

Förklara dina strukturer först, jag förstår inte riktigt vart du vill komma ..

Hen vill komma dit att landet ska styras av fittvänstern. Oj... det gör det ju redan. Och ändå går det så dåligt för gammelmedia. Det är nog ett tecken på att det råder strukturella problem.
Att det skulle ha med att människor i gemen helt tappat förtroende för journalistiken som den agenda-bedrivs i Sverige idag, det finns liksom inte i sinnevärlden för de indoktrinerade. Men att få det budskapet att nå fram till Squeekietoy med detta enkla argument är som att försöka förklara för en pedofil att pedofili är fel. Det är helt enkelt någon form av felkoppling å det mentala planet som omöjliggör logiska tankar att antingen formas, eller att tas emot från externa källor och processas.

Den enda relevanta nyhet jag hittar vid en någorlunda snabb scanning av gammelmedia under morgonkvisten är uppgifterna kring nya Karolinska. Det är journalistik! I övrigt består "nyhetsflödet" av återberättade notiser från polisen, eller av krönikeliknande politiserade inlägg från "journalistkåren".
Att det ska vara så svårt att fatta att folk inte vill läsa personliga bloggar, utan journalistik.
Men som sagt - det råder oförmåga att ta in fakta och bearbeta dessa till logiska resultat. Allt ska filtreras genom hen-filtret först.
Vi som saknar denna gen-defekt överger därmed gammelmedia, och det är därför gammelmedia nu dör.
Citera
2016-06-03, 07:54
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Det beror naturligtvis på sammanhanget. Vad tänker du på när det gäller mediedöden?
Citera
2016-06-03, 07:59
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Perignon
Länk/källa?
Kan det vara denna länk/källa S tänker på?

http://www.journalisten.se/nyheter/journalister-har-lagst-fortroende

Citat:
Journalister hamnar allra längst ner på listan när svenska folket får klassa sitt förtroende för olika yrkesgrupper, enligt den senaste nätbaserade SOM-undersökningen som presenterades i dag.
Bara 24 procent har förtroende för journalister. I topp på listan, med förtroendesiffror på runt 80 procent, finns sjuksköterskor, läkare, forskare och domare.
Citera
2016-06-03, 09:37
Medlem
flukkes avatar
Citat:

Hur menar du?

Samtliga medier har fått minskat förtroende sen 2007, även SVT och SR.

Förtroende för Massmedier Förtroendebarometern 2016:
http://medieakademien.se/wp-content/uploads/2014/02/Fo%CC%88rtroendebarometern_2016.pdf

Aftonbladet 2015 16%, 2016 14%
Expressen 2015 11%, 2016 10%
Tv4 2015 30% , 2016 29%
DN 2015 47%, 2016 46%
Lokala tidningen 2015 49%, 2016 46%
SVT 2015 67%, 2016 66%
SR 2015 71%, 2016% 70%

Vill du att jag ska fortsätta?
Samtliga minskar.

Du har fel, förtroendet minskar för varje år som går och har aldrig varit så ALDRIG varit så lågt på massmedier.
Senast redigerad av flukke 2016-06-03 kl. 09:45.
Citera
2016-06-03, 11:39
Medlem
Citat:

En ny teknik gör att läsarna inte behöver papperstidningar för att ta del av journalistiken.
Detta påverkar intäkterna från abonnemang och annonsering.
Kan man inte något så grundläggande fattar jag inte vad man har i tråden att göra.
Citera
2016-06-03, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Hur menar du?

Samtliga medier har fått minskat förtroende sen 2007, även SVT och SR.

Förtroende för Massmedier Förtroendebarometern 2016:
http://medieakademien.se/wp-content/uploads/2014/02/Fo%CC%88rtroendebarometern_2016.pdf

Aftonbladet 2015 16%, 2016 14%
Expressen 2015 11%, 2016 10%
Tv4 2015 30% , 2016 29%
DN 2015 47%, 2016 46%
Lokala tidningen 2015 49%, 2016 46%
SVT 2015 67%, 2016 66%
SR 2015 71%, 2016% 70%

Vill du att jag ska fortsätta?
Samtliga minskar.

Du har fel, förtroendet minskar för varje år som går och har aldrig varit så ALDRIG varit så lågt på massmedier.
Det är små förändringar.
Förtroendet ligger i princip oförändrat högt för de seriösa medierna.
Citera
2016-06-03, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perignon
Om Mattson twittrar att det går bra för Expressen och att dom har 800 miljoner sidvisningar varje dag - då säger du "Amen!". #jodåsåatt

.
Vad jag vet har Mattsson inte twittrat om att Expressen har 800 miljoner sidvisningar varje dag. Och jag har mig veterligen aldrig sagt "amen".
Du verkar ljuga tvångsmässigt.
Citera
2016-06-03, 15:16
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Enligt senaste Mediebarometern läser 6% av svenskarna kvällspressen på papper varje dag. 20% av svenskarna läser kvällstidningen digitalt varje dag.

http://journalisten.se/nyheter/det-digitala-lasandet-okar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in